• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Välkomna och grattis alla nya!
    Vilka historier några av er har. Svårt att svara personligen på alla.

Mindre rolig dag för mig, magen och tarmarna har gjort uppror och jag har verkligen varit på sämst humör idag.

• Augustimamman

Pisan1: Verkligen tråkigt att höra! Hoppas inte det är mf! :(

• Augustimamman

En tanke slog mig precis som jag inte funderat över innan...

Känner mig så orolig. Orolig för missfall och orolig över att bebisen inte är frisk. Så tänkte jag att man kommer oroa sig hela graviditeten över detta. ....och sen kommer man väl börja oroa sig över sitt barn och dess framtid när man väl står där med sin nyfödde.

Alltså; Det är NU man aldrig kommer sluta att oroa sig!! Obestämd

Jobbigt läge att verkligen inse det... 

• V3ritas

Bullen: Så är det, så fort man blir gravid så finns det alltid en liten oro över det vackraste man har. Men det är naturligt och man lär sig leva med det

• Poison82
    Augustimamman skrev 2011-12-15 21:38:59 följande:
    En tanke slog mig precis som jag inte funderat över innan...

Känner mig så orolig. Orolig för missfall och orolig över att bebisen inte är frisk. Så tänkte jag att man kommer oroa sig hela graviditeten över detta. ....och sen kommer man väl börja oroa sig över sitt barn och dess framtid när man väl står där med sin nyfödde.

Alltså; Det är NU man aldrig kommer sluta att oroa sig!! Obestämd

Jobbigt läge att verkligen inse det... 
    Ens barn är ens glädje men också ens oro. Och det börjar i magen och slutar ... ALDRIG....  Så är livet helt enkelt. jag nojjar också över missfall. Har aldrig hört talas om ofostrigt förr men nu när jag läst om det här så börjar jag fan nojja över det också. Tycker det är dumt att man inte kör rutinultraljud förrän vecka 18. Dom gjorde göra det i vecka 13 då det ska vara "säkrare" att berätta för folk för missfallsrisken avtar så pass mycket. Kul att berätta liksom och sen 5 veckor senare vid rUL så är fostret dött sedan länge.
    Jag vet, man ska inte tänka så men kan ej låta bli
  • FruFoxy

bullen:
    Exakt så är det, oron slutar inte utan man får bara nya saker att oroa sig över  

• Poison82
    Drömmar och förhoppningar skrev 2011-12-15 20:43:15 följande:
    Hej tjejer! Just när jag i stort sett har slutat oroa mig för missfall (har istället haft en liten noja på ofostrig graviditet - något jag aldrig hört talas om förut) börjar jag blöda ikväll. Rejält. Det lät som att jag kissade när jag satt på toaletten! Men det är rent blod som kommer, inget slem eller så. Jag har inte heller ont. Svårt att veta hur jag ska tolka det... Jag vet att det bara är till att avvakta, men just nu är jag bortom oro igen...
    Kan du inte åka in och få det kollat?? Ovisshet är ju sjukt jobbigt
  • 7879

Pissan: Är i samma sits som du, började blöda idag. Jag fick ta ett HCG o får svar imorgon. Hoppas det ubara är falskt alarm för oss båda.

• trossan
    AnnaSv skrev 2011-12-15 21:01:43 följande:
    Tossan: ja här är det verkligen livat! Svårt att hänga med ibland :) grattis och välkommen :)
    haha, det låter härligt tycker jag. ska försöka hinna läsa ikapp ikväll, innan jag däckar :)

och tack!! 
Svar på tråden Augustibebis 2012