• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • natlup
    NiniMe skrev 2011-12-16 08:34:33 följande:
    HEJ.. Jag hinner inte med allt ni skriver här Mitt jobbigaste lilla symptom är nu att jag flåsar som en brunstig hingst så fort jag går upp för trappen eller när jag cyklar hem eller till jobb, känns som jag sprungit ett maraton.....
    Ligamenten gör fortfarande ganska ont från och till, nyser jag så känns det som att livmodern exploderar... Iiihh.... Jag har berättat för dom flesta att jag är gravid nu.. Känns bra att dom vet på jobb eftersom vi har det ganska tungt på vår avdeldning.... 
    Jag har samma "problem" som du. så fort man nyser eller ska spänna sig så känns det som något kommer att gå sönder där nere.

Hur tog de det på jobbet då? 
  • Stövelkatten
    Poison82 skrev 2011-12-16 11:06:45 följande:
    var ser man bilden då? :)
    Vilken vecka är du i? Har du redan börjat märka att magen växer?

I mitt galleri under "magen" finns bilder från plusset fram tills nu. Man ser rätt bra hur magen blir större. :) Är 7+1 idag.
  • Stövelkatten
    iframtiden skrev 2011-12-16 11:15:30 följande:
    Hej alla!

Har precis gått in i vecka 9. var på VUL för 1,5 vecka sedan och såg ett hjärta och allt såg bra ut så långt. Har ett kromosomfel som orsakar svåra missbildningar och har haft fler mf och inga barn så det är en jobbig väntan med mycket oro.

Men denna gång har jag så mycket symptom så jag börjar våga tro att det kanske ska kunna gå vägen. Har aldrig kommit så här långt eller kännt av alla dessa symptom..dödstrött hela tiden, andfådd av att gå uppför en liten trappa, hungrig på nätterna, fett hår, finnar, både mätt och hungrig samtidigt och ett diffust illamående med uppblåst känsla.

Oj, va kul ändå att det känns mer hoppfullt nu. Kommer du få specialmödravård också?
  • Poison82
    Stövelkatten skrev 2011-12-16 11:32:47 följande:
    I mitt galleri under "magen" finns bilder från plusset fram tills nu. Man ser rätt bra hur magen blir större. :) Är 7+1 idag.
    Ja, oj. Är du väldigt smal i valiga fall eftersom det syns så?
    Jag har en son som blir 2 nu snart och jag är förvisso bara ¨på 4+5 men här märks ingenting på magen.
    Min syster däremot blev smällfet på en gång så vi trodde hon vänta trillingar minst :) . Men ut kom EN flicka på 5.6 kilo.  Hon hade dock väldigt tätt mellan sina barn och det har ju inte du. Kanske tvillingar men tycker inte att magformen kan berätta det för man kan bli stor ändå. Vill du ha tvillingar? Själv ingår det i min stora skräck. Både jag och sambon har det i släkten och ingen av våra syskon eller föräldrar har fått det så hoppas vi med slipper
  • iframtiden
    Stövelkatten skrev 2011-12-16 11:34:53 följande:
    Oj, va kul ändå att det känns mer hoppfullt nu. Kommer du få specialmödravård också?
    Special? Jag har tjatat mig till tätare VUL än var tredje vecka och om det lever och utvecklas ska jag ta moderkaksprov och sen vänta på svar i tre veckor och i v 15-16 göra abort om det är skadat.
  • Stövelkatten
    Poison82 skrev 2011-12-16 11:42:26 följande:
    Ja, oj. Är du väldigt smal i valiga fall eftersom det syns så?
    Jag har en son som blir 2 nu snart och jag är förvisso bara ¨på 4+5 men här märks ingenting på magen.
    Min syster däremot blev smällfet på en gång så vi trodde hon vänta trillingar minst :) . Men ut kom EN flicka på 5.6 kilo.  Hon hade dock väldigt tätt mellan sina barn och det har ju inte du. Kanske tvillingar men tycker inte att magformen kan berätta det för man kan bli stor ändå. Vill du ha tvillingar? Själv ingår det i min stora skräck. Både jag och sambon har det i släkten och ingen av våra syskon eller föräldrar har fått det så hoppas vi med slipper

Haha, det är MIN stora skräck; en jättebebis! Men jag vill ha varenda unge jag får, stor eller lite, en eller fler. Men klart det skulle vara speciellt med tvillingar. Så jättesmal är jag inte, vägde runt 61kg till mina 167cm, innan.
  • FruFoxy

mästerkattenistövlar:
    Skönt att se att man inte är ensam Ibland skäms man när man springer runt och fixar och fejjar för att allt ska bli bra. Jag menar, det slutar nästan jämt i att jag står och gormar och skriker på alla i familjen som inte fattar det jag vill att dem ska fatta utan att jag säger nått "Det är väl ganska självklart att det och det ska fixas??" Haha, näe?
    Jag har dock blivit bättre på det där med tiden, att det faktiskt ÄR ok med lite damm i hörnen när man får besök. Men just bakandet har varit min grej och den är svår att släppa.

Ska kika på din magbild. Jag tycker själv jag ser jättegravid ut och försöker dölja det så gott det går i koftor och så, men det är inte så lätt alltid. 

Tossan:
    Du har nog rätt. Det är ju ändå ett barn som ska firas och hon som står i fokus! Måste bara få in det i min hjärna Svårt när jag alltid vid varje födelsedag haft ett helt hav med nybakta kakor och bullar och nån häftig tårta (allt gärna bakade kvällen innan). Men samtidigt måste jag ju sätta stopp nånstans för såhär kan jag ju inte köra på.

Jag är i v. 6+0 idag. Har mått illa till och från sen jag plussade i v. 3+4. Med första mådde jag illa som  f a n  och blev sjukskriven och fick receptbelagd medicin och mådde illa till v. 16 ungefär. Med tvåan och trean mådde jag inte illa alls och trodde dumt nog att jag skulle bli skonad denna gång. Urk. Som tur är lindras det när jag äter och en stund efteråt, det gjorde det inte när jag väntade första.

• FruFoxy

mästerkatten:
    Vilken härlig kalaskula! Den ser ju onekligen ut som en gravidmage längre gånget än vad du är. Kan du dra in den något eller är den hård? 

• Randiga Rut

Jag är också väldigt flåsig! Tar en lång promenad varje dag å det går i väldigt långsam fart. På kvällen svullnar min mage å jag undrar hur jag ska kunna fälja det här i jul! ;) Jag är i 5+2 å är ganska chockad över hur snabbt kroppen reagerar med nr. 2! Sist så såg man inte att jag var gravid förrän väldigt sent. Visade rul-bilderna för min bror, som då nyligen fått sin första, å han undrade vems barn det var! Det var en liten, liten bula långt ner på magen. När magen svullnar nu är det att jämföra med v. 26 i förra graviditeten!! Så galet!

• V3ritas

Mästerkatten. Känner du livmodern högt upp redan eller är det svullen mage som gör det? härlig bebismage iaf

Svar på tråden Augustibebis 2012