• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

God morgon!
    Här är det fullt upp som vanligt. Kom på igår att jag inte behöver vara så duktig hela tiden utan tänker köpa de resterande kakorna i affär. Allting måste väl inte vara hembakt? Mår så illa till och från att jag helt enkelt inte orkar och även om själva tanken att servera kakor som är industribakade tar emot så måste jag nog släppa efter ändå. Kommer nog inte se levande ut på kalasen i helgen isåfall och hur kul är det?
    När jag kom till insikt med det så känns det hela mycket bättre och stressen är inte lika stor. Så nu är det bara tårtan som jag ska göra, men det kan jag göra i sömnen så det ska nog gå bra  

Är ni som jag, känner att allt måste vara perfekt för att känna er nöjda?  

• FruFoxy

God morgon föresten? Haha, God förmiddag kanske man ska skriva

• Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2011-12-16 10:45:40 följande:
    God morgon!
    Här är det fullt upp som vanligt. Kom på igår att jag inte behöver vara så duktig hela tiden utan tänker köpa de resterande kakorna i affär. Allting måste väl inte vara hembakt? Mår så illa till och från att jag helt enkelt inte orkar och även om själva tanken att servera kakor som är industribakade tar emot så måste jag nog släppa efter ändå. Kommer nog inte se levande ut på kalasen i helgen isåfall och hur kul är det?
    När jag kom till insikt med det så känns det hela mycket bättre och stressen är inte lika stor. Så nu är det bara tårtan som jag ska göra, men det kan jag göra i sömnen så det ska nog gå bra  

Är ni som jag, känner att allt måste vara perfekt för att känna er nöjda?  

Hehe, JA! Däremot så kallas det något i mitt fall; ADHD med Duktig Flicka Komplex Flört. Allt är kaos i huvudet, men ändå lägger man mer press på sig och SKA göra bäst, annars är det inget värt. Mycket vanligt. (sprunget ur dålig självkänsla)

Min högre chef gav mig en kram idag och gratulerade, hon blev rätt paff när hon hörde vilken vecka jag är i. :S
    Nu är det ju nästan pinsamt om det inte är två, eftersom det då betyder att jag bara är väldigt FET! :D

Har en magbild från igår, ni som har fler barn får gärna ge era åsikter...

Drömde för övrigt i natt att jag kände två små kryp sparka i magen. Kanske skulle behöva skingra tankarna lite...

• Poison82

jag har inte så höga krav. Mitt högsta är väl att här ska vara snyggt och städat när folk kommer. Men bakning har aldrig varit min grej. Sonen fyller 2 snart och jag har diregerat ut uppgifter så svärmor för göra smörgåstårta. Sen kanske jag bakar en vanlig gräddtårta själv samt beställer en med foto på.

• trossan
    FruFoxy skrev 2011-12-16 10:45:58 följande:
    God morgon föresten? Haha, God förmiddag kanske man ska skriva
    Skönt om man går upp nu!

Tror inte det är någon som blir missnöjd med köpekakor eller köpeköttbullar till jul, det är ju andra saker som gör julen! ( tex en glad och utvilad och inte sönderstressad mamma / fru :) )
    Annar kanske du kan köpa kakor på ett bagrei istället för ica om det känns bättre..!

Vilken vecka är du i?
    jag mår inte alls så illa än, i vecka 6, men har fått för mig att det är i vecka 7 som det brukar slå till, så jag är livrädd för nästa vecka, då jag har en massa presentationer på jobbet också.

Får bulla upp med småkakor ( hemmabakta eller ej) att ha under mötena :) 
  • Sandrina

Mästerkatte - Har inte du barn sen tidigare, eller?!
    För i sånt fall är det väl vanligare när man väntat andra barnet att magen börjar växa snabbare?!

• Poison82
    Stövelkatten skrev 2011-12-16 10:50:08 följande:
    Hehe, JA! Däremot så kallas det något i mitt fall; ADHD med Duktig Flicka Komplex Flört. Allt är kaos i huvudet, men ändå lägger man mer press på sig och SKA göra bäst, annars är det inget värt. Mycket vanligt. (sprunget ur dålig självkänsla)

Min högre chef gav mig en kram idag och gratulerade, hon blev rätt paff när hon hörde vilken vecka jag är i. :S
    Nu är det ju nästan pinsamt om det inte är två, eftersom det då betyder att jag bara är väldigt FET! :D

Har en magbild från igår, ni som har fler barn får gärna ge era åsikter...

Drömde för övrigt i natt att jag kände två små kryp sparka i magen. Kanske skulle behöva skingra tankarna lite...

var ser man bilden då? :)
    Vilken vecka är du i? Har du redan börjat märka att magen växer?
  • Stövelkatten
    Sandrina skrev 2011-12-16 11:05:09 följande:
    Mästerkatte - Har inte du barn sen tidigare, eller?!
    För i sånt fall är det väl vanligare när man väntat andra barnet att magen börjar växa snabbare?!

Jovisst, det är min poäng. Någon annan som har fler knoddar kanske känner igen sig. Hittills lyder kommentarerna att jag ändå är väldigt stor. Och jag måste ha gått upp 3-4 kg vid det här laget, genom att äta nyttigare än jag någonsin gjort innan.
  • iframtiden

Hej alla!

Har precis gått in i vecka 9. var på VUL för 1,5 vecka sedan och såg ett hjärta och allt såg bra ut så långt. Har ett kromosomfel som orsakar svåra missbildningar och har haft fler mf och inga barn så det är en jobbig väntan med mycket oro.

Men denna gång har jag så mycket symptom så jag börjar våga tro att det kanske ska kunna gå vägen. Har aldrig kommit så här långt eller kännt av alla dessa symptom..dödstrött hela tiden, andfådd av att gå uppför en liten trappa, hungrig på nätterna, fett hår, finnar, både mätt och hungrig samtidigt och ett diffust illamående med uppblåst känsla.

• Babysugen87

Behöver lite pepp från andra som går igenom samma som mig just nu! Är i slutet på vecka 8 (7+5) och jag är så extremt trött. Att jobba känns nästan omöjligt! Speciellt kombinerat med illamående.

Ändå sitter jag här och kämpar och tänker att någon gång måste det ju vända och bli bättre.

Någon som känner samma? Jag har svårt att klara vardagen när det känns som jag varit uppe hela natten och festat varenda dag (fast jag i själva verket går och lägger mig runt 21)

Svar på tråden Augustibebis 2012