• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis
    Kampis skrev 2012-07-10 18:40:35 följande:
    Alltså.. jag hoppas INTE att någon tar detta fel nu, men jag har sett flera som skrivit att de vill att bebis ska komma ut nu.. bebis är ju fktiskt inte fullgånget förrän tidigast 37+0, och iaf jag känner att jag vill inte att den  ska komma ut ännu då den absolut inte är färdig... Hellre då några veckors/en- en och en halv  månads lidande mot att bebis ska ha de allra bästa förutsättningar till en stark och stabil start på livet..

Sen hade jag nog blivit totalt knäpp om jag hade börjt hoppas redan nu och så kommer jag gå över två veckor och den inte kommer förrän om 7 veckor (vilket jag tror att den gör) och gå och vänta så länge haha!  

Förstår dig helt och hållet! Jag är dock i 37+4 idag, så min bebis är klar och får gärna komma nu.
  • Sommaren12

Jag vill inte heller att hon kommer förrän hon är helt fördigbakt men gärna på bf -14 ;) De som önskar att deras små kommer nu kanske snarare menar att de önskar att tiden var inne? Inte att de kommer för tidigt?

Nu har förresten min mage med börjat klicka!

• anneh

Sommaren: kul att du nämnde klickandet, det klickade om min mage igår, låg och funderade länge på vad det är för nåt! Vet du?

• godisbit
    anneh skrev 2012-07-10 18:21:14 följande:
    Godisbit: måste tillägga även att jag har hel graviditetspenning, och den betalas ut för alla dagar i veckan.. Så man får betalt för en hel månad, inte bara arbetsdagarna..
    Mmm... det låter ungefär som det den andra personen sa när jag ringde. Får väl helt enkelt hoppas att det löser sig när jag skickat in all info om hur jag jobbat/varit ledig och hur schemat skulle sett ut.
  • Sommaren12

Anneh: några har skrivit om det tidigare här. Tror de kom fram till att det är bebisens leder som knakar lite (?) typ en höft eller ett knä som knäpper till.

• EmelieK86

Va kul att ni nämner klickandet , hörde det första gången igår också!!! :)

Idag så har det vart en dag med mycket ilningar neråt och ont på alla ställen man kan tänka sig!

Var och handlade och kom fram en tant som fråga eller yttrade sig - är det dags snart? .

Jag är kort (155cm) och magen ser ju gigantiskt ut, så fort jag är ute och går känner jag mig som en apa i en bur.. t.o.m min man reagerar på alla blickar och tisslande när man går förbi... ;)

• Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-10 18:40:35 följande:
    Alltså.. jag hoppas INTE att någon tar detta fel nu, men jag har sett flera som skrivit att de vill att bebis ska komma ut nu.. bebis är ju fktiskt inte fullgånget förrän tidigast 37+0, och iaf jag känner att jag vill inte att den  ska komma ut ännu då den absolut inte är färdig... Hellre då några veckors/en- en och en halv  månads lidande mot att bebis ska ha de allra bästa förutsättningar till en stark och stabil start på livet..

Sen hade jag nog blivit totalt knäpp om jag hade börjt hoppas redan nu och så kommer jag gå över två veckor och den inte kommer förrän om 7 veckor (vilket jag tror att den gör) och gå och vänta så länge haha!  

Förstår din tanke, och tror nog alla håller med. Alltså om att bebis ska vara redo för världen. Av just denna anledning känner jag att fr.o.m. Nu kan hon komma då jag fortfarande är fysiskt okej men hon ändå är klar, officiellt. (37+0 i morgon)
  • Svipp

I min mage knäpper/klickar det oxå och har gjort det nån vecka. Det är i samband med att hon rör sig så jag tror oxå att det har med lederna att göra. Har googlat en massa oxå och det är den enda förklaring jag hittat.

Jag försöker också att inte längta allt för mycket, alltså gå och vänta på att det ska sätta igång och hoppas att få i v 38 eftersom jag vet hur hemskt det kan vara att tro att man ska få tidigare eftersom första kom tidigare och sen få gå tre veckor till med bebisen i magen. Man börjar tro att bebisen återbildar sig till embryo och försvinner eller att man helt enkelt ska gå med bebisen i magen i resten av sitt liv. Jag höll iaf på att bli galen. Så jag tror och hoppas inte att barnet kommer snart!

• tjockisbullen

TUL idag då = de beräknade att han nu väger cirka 3 kg och jag är bara i v. 34 så de bestämde nytt tul i v. 36+0 om jag är gravid ännu såklart och om han fortsätter kurvan uppåt så blir det igångsättning v.37+0! 
    Blir ett glukosbelastningstest också här framöver, nästa vecka kanske!
    För övrigt så trycker hans huvud så mkt därnere att det gör ont att bara stå, ännu mer när jag går, det liksom nästan bränns o ilar därnere:/