• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Godmorgon tjejer!

Vaknade inatt, klockan var 02.50. Hade sån mensvärk. Mådde illa och kände mig obehaglig i hela kroppen. Dålig i magen. Tog 2 alvedon och knatade runt lite här hemma, sen kunde jag somna.
    Förvärkar??
    Har aldrig känt sådär!

• Hejåhå

Oj oj! Vad det är spännande att hänga i tråden nu, verkar vara många slemproppar och förvärkar nu.
    Själv är jag i v34 och det känns som att det är långt kvar. Sista jobbveckan och det är skönt. Hade inte klarat en dag till. Kan inte sova om nätterna även om jag är skittrött. Otroligt störande!
    Igår var fötterna riktigt svullna och fotleden gjorde ont att böja, kändes som att den var stukad.
    Två veckor kvar till TUL och jag hoppas verkligen att mätningen blir +26% igen.

• fru Elle

Olgaisback; vet du varför han uppskattas att väga -17%? Förstår att du har gjort tul tidigare, har han tappat ytterligare mot tidigare viktuppskattningar på tul? Har själv inte gjort något TUL. Har de inte sagt något så behöver det ju inte vara något fel. Från veckorna när man gör RUL så kan ju barnen växa lite olika.

Har vänner där barnet har vägt 2,5 kg i vecka 39, men det har inte varit något fel utan hon var bara lite liten. Själv vägde jag 2 kg och var 44 cm lång när jag föddes, räknades med som fullgången. Hade gjort en knut på navelsträngen och det var troligtvis därför jag vägde lite mindre.

• Sommaren12

Kors i taket! Jag sov jättegott i natt!! Bara toalettbesöken men somnade direkt efter dom. Så SKÖNT! Lär väl sova skit nu i natt bara för det...

Är med himla svullen, speciellt om fötter och händer. Har ont i lederna i händerna, känns som jag klämt fingrarna i en dörr. :(

Jaja tiden rusar. Och står stilla. Hur som är det ganska snart dags!

• Challelotten

Roligt att det närmar sig för många, dröjer nog inte länge innan mer bebisar kommer :0)

Denna vecka går så långsamt, sista veckan på jobbet och jag har med börjat att sova dårligt. Plus att lill*n har varit lugn nu i två dagar. Känner av den men inte lika starkt som innan.

• Zindi

Tror min slempropp gick igårkväll.. Nån slemmig/slajmig avlång grej som dallrade, kan det ha varit slemmisen?

• eightythree

Ska in till bm nu strax. Blev både barn och Karl lös till i em- vad göra? Blir stressad och vet inte hur jag ska prioritera - så van är jag att vara ensam för tillfället

• livelovelaugh

Ang. Vattenavgång utan fixerad bebis så fick jag också åka in själv men väl där fick jag ju inte kliva ur sängen, inte ens vända mig eller sätta mig upp utan ctg och risk för akutsnitt. Inte ens under förlossningen fick jag röra på mig före hon hade sjunkit ned så var aktsamma. Det var en sjuk ångest att leva med tanken att jag kanske skulle vända mig i sömnen och att hon skulle göra något veck eller klämma navelsträngen. Jag visste om det här innan men glömde det i stridens hetta SAS när vattnet väl gick. Annars hade jag krävt ambulans.

• Albasmamma

Astro: tack för din omtanke! Jag ska nog kolla upp blodtrycket under dagen om inte huvudvärken släpper. Är dock något bättre än i går kväll. Då hade jag så ont så jag inte kunde sova, dessutom kräktes jag (vilket jag knappt gjort ens i början av graviditeten). Någon som har erfarenhet av havandeskapsförgiftning? Sist jag var hos BM kollade hon aldrig urin och jag ska inte dit förrän nästa onsdag. Men om blodtrycket är bra så borde det väl inte vara någon fara. Jag har inte nojat mig för detta innan men denna huvudvärk gör att man börjar fundera.

• Sommaren12

Undrar hur lätt det är på bb att fixa ersättningen. Funderar på om jag kanske ska packa en termos i bb-väskan. Vad tror ni om det?

Har faktiskt aldrig ägt en termos så det blir att köpa. Finns det bra/dåliga att köpa eller är det termos som termos? Vilken storlek är lagom?