• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Och är det inte så att hormonerna sätter igång kroppens egna lilla lavemang när förlossningen är på G, d.v.s. att man blir lite lös i magen och tömmer tarmen automatiskt i samband med att värkar kommer igång? Har för mig att jag läst och hört det från vänner. Och sen har jag också hört att lite avföring är bra för bebisens immunsystem. Fast varför är det då så hemskt med GBS förresten? Är inte just det avföringsbakterier i slidan?

• Blomsterfröna

Jag Bajsade ner mig med barn nr 2. Kände lukten och tyckte de vs sååååååååå pinsamt, men vet att det e så
    Vanligt. Har inte tagit lavemang och kommer inte göra nu heller.
    Längtar så fruktanvärt efter förlossningen, men sen när värkarna kommit igång så undrar jag va sjutton jag Gett mig in på:)

• Bellatrixx

Var nyss hos bm och den verkade ha det toppen där inne.

Vecka 37
    Sf: 33
    Hb: 117
    Hjärtljud: 154
    Läge: fixerat
    Viktökning: +14

Om det är fixerat innebär det att den kan komma när som då?

• Kampis

Den kan komma nu, eller om 5 veckor ;) kan komma även ofixerat också :)

• fru Elle

Har inte tagit lavemang innan. Men min mage har blivit lite konstig innan förlossningen har startat, så delvis tror jag kroppen har fixat det lite själv. Har säkert kommit lite i samband med krystvärk och bebis har kommit. Men det är inget jag jag brytt mig om eller tänkt på. De har varit snabba på att städa upp och jag har fokuserat på bebis.

• Stövelkatten

Bm-besöket i morse gick bra, bebisen verkar må perfekt; samma puls som alltid (strax under 150) sf-måttet på kurvan och huvudet långt ner i bäckenet, men fortfarande lite ruckbart. Vi skrev en sammanfattning av graviditeten osv. En kram fick jag också när jag gick! Oväntat och fint.

Däremot trodde hon jag skulle föda i V40, som förra gången. Väljer att misstro henne på den punkten.

Osköna onda SD på vägen hem från fjärilshuset, men annars inget mer. Och den där slemproppen släpper långsamt, det är verkligen ingen stor mängd som kommer.

• Sommaren12

Ang lavemang sa de på informationen på vårt sjukhus att man kunde be om det när man kommit in. Men man ska ABSOLUT inte köpa eget och ta hemma innan man åker in sa dom. Det kan trigga igång värkarna som faaan och det vill de inte att man gör hemma.

Jag oroar mig med för att baja på mig, speciellt med sambon i samma rum, men jag tänker nog inte ta nåt lavemang. Får försöka tänka att de är vana. De torkar påbajsade kvinnor hela veckorna och tycker nog inget särskilt om det. Det kommer väl dessutom ut alla möjliga sorters otrevliga vätskor som man skulle noja över isf. Min bror sa att det luktade som nån avlidit i rummet när min svägerska födde, haha.

• Challelotten

Dottern var fixerad redan i v.35 och kom 40+1 :0)

Jag tänkte inte heller på om jag bajsade på mig eller inte man vill ju bara ha ut bebisen ;0) det är något bm får leva med. De säger inget om det heller efter bara städar bort det på ett snyggt sätt :0)

• Bellatrixx

Tack kampis!

Det är såå nära nu ju för alla, jag tycker det känns som igår jag hittade denna tråd. Håller verkligen med om att det är en bra och mysig tråd. Roligt också att många varit så aktiva.

Ang. Att det skulle komma ifrån nummer två känns lite obekvämt men jag tänker att det gör väll inget så länge allt annat går bra. Jag tycker det är jobbigare med tanken att spricka mycket.

• NiniMe
    Bellatrixx skrev 2012-07-10 15:33:12 följande:
    Var nyss hos bm och den verkade ha det toppen där inne.

Vecka 37
    Sf: 33
    Hb: 117
    Hjärtljud: 154
    Läge: fixerat
    Viktökning: +14

Om det är fixerat innebär det att den kan komma när som då?
    Tyvärr inte Min lilla loppa har varit det sen v.35+ och då är detta mitt tredje barn, så jag trodde hon skulle fixa sig innan förlossning men nu 3 veckor senare håller hon sig därinne