• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • DetGodaLivet
    Kampis skrev 2012-07-10 10:19:41 följande:
    Det finns el litet kök på bb där du kan värma sommaren :)

Jag älskar den här meningen tagen ur sitt sammanhang. Jag hoppas det finns ett lite kök även på mitt BB där jag kan värma sommaren litegrann. Fast sålänge jag är på tjocken föredrar jag att det är såhär svalt:)
  • Maaya

Jag tänkte också packa FL o BB väskan idag :) men vad ska man ha med sig förutom: ombyte ( till mamma, pappa o bebis), hygen artiklar typ tvål, schampo, smink, tandborste osv, bebis filt och om så önskas lite tidsfördriv? Behöver man ta med blöjor? Tips tack :)

• RockTheRebell

Inatt har jag pissat som en prostatsjuk och skitit harpluppar. Likamed noll sömn. Tack o lov för hp. Sov som en gudinna fram till halv 12

• Kampis
    DetGodaLivet skrev 2012-07-10 11:56:23 följande:

Jag älskar den här meningen tagen ur sitt sammanhang. Jag hoppas det finns ett lite kök även på mitt BB där jag kan värma sommaren litegrann. Fast sålänge jag är på tjocken föredrar jag att det är såhär svalt:)

Hahah ja jag ser nu hur kul det ser ut - vad skönt det hade varit om det hade gått att göra det :)
  • Kampis
    Maaya skrev 2012-07-10 11:58:43 följande:
    Jag tänkte också packa FL o BB väskan idag :) men vad ska man ha med sig förutom: ombyte ( till mamma, pappa o bebis), hygen artiklar typ tvål, schampo, smink, tandborste osv, bebis filt och om så önskas lite tidsfördriv? Behöver man ta med blöjor? Tips tack :)

Det är olika på olika sjukhus om man får fri tillgång på blöjor, eller som här i Kalmar där man får 4 st.. räcker en förmiddag ungefär.
  • Hejåhå

*Drömmer mig tillbaka till BB och känslan att tömma blåsan som en häst* Valuta för pengarna liksom. Det kändes som att blåsan blivit 10 ggr större bara över en natt, och som jag drack och pinkade! Tappade 7 kg på två dygn, ha!

• fransyskan

På tal om ingenting, vet ni vad jag kommer att sakna när jag inte är gravid längre?

Att folk -- inte alla, men många -- blir glada bara av att se en. Gamla tanter kan helt plötsligt ge mig ett riktigt solskensleende när de ser magen, bekanta (grannar, städtanterna på jobbet, osv) frågar glatt om det inte är dags snart och just nu så fick jag ett jättefint leende av post-gubben när han kom med ett paket.

(Antagligen såg jag rolig ut också; nyvaken, oborstat hår, magen som putar ut som vjärsta badbollen... men det bjuder jag på )

• Karo77

Hejsan girls! Jag kommer inte att sakna NAGOT fran gravperioden forutom lyckokanslan nar plusset blev bekraftat. For mig ar det 23dar kvar

• Naimis

Hemkommen från bm. Gick igenom förlossningen, bokade de två sista tiderna (som jag förhoppningsvis slipper) och bebis är fortfarande ruckbar. Hade något högre blodtryck än tidigare, av den anledningen fick jag en tidigare tid för nästa besök än vad vi redan bokat in.

Nu tycker jag bebisarna kan börja komma i denna tråd!

• 7eHimlen

Fransyskan - jaaa det där är så mysigt! gamla tanter som ler och barn som flinar mot en :P Fast vissa lär väl fortsätta le iaf, när man kommer med värsta söta bebisen :D