• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • 1005H

Hej allihopa! 

Har varit lite anonym här då jag haft fullt upp med annat men har ändå följt er alla under dessa månader. Jag väntar mitt andra barn och har beräknat BF den 9/8.

I natt hade jag onda värkar med 6 minuters mellanrum under ett par timmar innan de avtog. Nu på morgonen har jag haft mycket sammandragningar men inte alls samma smärta som i natt... Det är väl inte ofta man ber om smärta men just nu vill jag bara att det ska göra ONT! Ge mig min bebis nu! :)

Hur har ni andra det? Några känningar? 

• eightythree

Bm besök v 35+0 eller v36 (v 33 inom parentes bortsett från kommentar om huvudläge.
    Sf 32,5 (32)
    Blodtryck 113/68 (115/64)
    Fosterljud 144 (147)
    Huvudläge Rörligt (huvud nedåt, fötterna mot höger revben och rumpan mitt uppe).

Nästa gång ska vi skriva sammanfattning av förlossningsbrev. Ska även få låna tens maskin från sjukgymnastiken då om jag vill.

Nu ska jag vila lite innan grabbarna kommer hem- blev otroligt trött av att ta en sväng på stan! Kul att träffa på en vän som tyckte jag såg så pigg och fräsch ut, vilket inte är min bild av mig själv riktigt

• NiniMe

Har varit hos bm idag och lillan ligger låååångt ner och är fortfarande fixerad...
    Vecka 37+4
    SF-mått 36

Fråga om vad det var som kom igår och hon trodde absolut det kunde vara slemmisen som kom eftersom det inte har kommit mer... Så jaja, det är bara o VÄNTA på lillan nu
    Vi har ju några datum som är gissat på,
    Den 13 juli tror mamma eftersom det blir hennes trettonde barnbarn och alla hennes 3 töser är födda den 13 i varje kvartal, Jan, april och ja i juli... Och skulle hon komma den trettonde så kommer hon 13 dagar för tidigt
    Sen tror jag den 23, på Emma-dagen, hennes mellannamn ska ju bli Emma, så nu får vi se... Hennes snutte har kommit idag med posten nu iallafall så nu skiter jag i när hon kommer, den är här och redo för henne (jag meeeeed hahah)

• Sommaren12
    fransyskan skrev 2012-07-10 12:18:00 följande:
    På tal om ingenting, vet ni vad jag kommer att sakna när jag inte är gravid längre?

Att folk -- inte alla, men många -- blir glada bara av att se en. Gamla tanter kan helt plötsligt ge mig ett riktigt solskensleende när de ser magen, bekanta (grannar, städtanterna på jobbet, osv) frågar glatt om det inte är dags snart och just nu så fick jag ett jättefint leende av post-gubben när han kom med ett paket.

(Antagligen såg jag rolig ut också; nyvaken, oborstat hår, magen som putar ut som vjärsta badbollen... men det bjuder jag på )
    Måste säga att jag faktiskt inte fått speciellt många kommentarer från okända människor. På gymmet stirrar folk, det är väl typ det då. Väldigt svenskt. När jag varit i London och New York under graviditeten har dock folk varit rara. Flyttat på sig så jag får sitta på tunnelbanan, på flygplatsen på Gatwick kom en hel familj fram och nickade och log mot mig och sa nåt på arabiska som jag inte förstod men det var säkert nåt trevligt haha och på Manhattan stoppade en tant mig och sa att jag hade den finaste bulan hon sett i hela New York. Men där är det stopp. I min stad kanske folk bara bryr sig om sig själva. ;) Fast det är iofs inget jag tänkt på att jag saknar. Är glad bara jag slipper okända som kommer fram å tafsar på magen.

Jag kommer för övrigt nog inte sakna speciellt mycket med graviditeten. Bara första tiden tror jag när allt var nytt och nervkittlande. Konstigt kommer det nog kännas dock. Att inte känna henne där inne och att magen är borta.

Nu tjejer ska jag sticka på mitt sista gympass sedan blir det inget förrän i höst när det ska bantas haha! ;) Känns väldigt skönt! Hade inte orkat en minut till. Har släpat iväg mej själv med min envishet de sista två veckorna. 
  • Bellatrixx

Påtal om att sakna utav graviditeten så har jag nästan seperationsångest för magen. Tycker det är såå mysigt och allt liv där inne, kanske är lite nervös inför förlossningen. Men mycket ska bli skönt med att slippa, så som att kunna sova...

• fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-07-10 13:35:40 följande:
    Måste säga att jag faktiskt inte fått speciellt många kommentarer från okända människor. På gymmet stirrar folk, det är väl typ det då. Väldigt svenskt. När jag varit i London och New York under graviditeten har dock folk varit rara. Flyttat på sig så jag får sitta på tunnelbanan, på flygplatsen på Gatwick kom en hel familj fram och nickade och log mot mig och sa nåt på arabiska som jag inte förstod men det var säkert nåt trevligt haha och på Manhattan stoppade en tant mig och sa att jag hade den finaste bulan hon sett i hela New York. Men där är det stopp.
    Vi kanske äntligen har hittat något som är "positivt" (ja, allt är ju subjektivt) med Frankrike! Skrattande

"Finaste bulan i hela New York" tycker jag dock var en riktigt härlig komplimang!
  • Maaya

När jag höll på att googla om förlossnings brev så hitta jag att flera önskar lavemang när dom kommer till sjukhuset o min fråga är om man använder det idag också? (breven jag hitta var från typ 2004). Och hur fungerar det isf? Jag antar att det fötter igång magen så man tömmer tarmen innan förlossning o man inte bajsar ner sig när bebis kommer, eller har jag fel? Om det nu är så det fungerar, finns inte risken att man bajsar ännu mer istället? Är det nått ni vill använda?

• Kampis

Ang lavemang : Visst är det lite pinigt när man bajsar ner sig, men de allra flesta gör det ju och jag tänker inte ta nåt lavemang :)

• olgaisback

Fru elle: mitt förra UL vägde han 1700 och nu tre veckor senare vägde han 1800! Nja hon sa bara att vi skulle kolla honom och hon tyckte att han kunde vända sig snart! Inte sånt man vill höra! Har varit bra under hela grav så ja förstår inte varför de ska börja i v 34! Hon berättade att om han inte växer så tar dom ut honom! Hon sa också att han i vilket fall kommer vara en liten bebis, skönt ändå;)

• NiniMe

Jag måste säga att skulle man bajsa på sig under förlossningen så är det positivt eftersom det boostar igång bebisen immunförsvar Har jag hört iallafall

Jag vet om hur naturligt det är med att bajsa på sig under fl, men ändå när jag skulle föda var det de ända jag tänkte på i 10 timmar hahaha, jag knep till och med när jag kryste, FÖR JAG SKA INTE BAJSA PÅ MIG... hahaha jävla fix ide.... Ingen aning om jag sket ner mig men det gjorde jag säkert hahaha