• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novixi

Sommaren: åh jag är verkligen sugen på att fråga, nyfiken till tusen nu ju närmare BF det blir! :) hade varit så kul att börja inreda barnrummet på ett speciellt sätt eller gå och köpa en pojkig/flickig body bara för att man kan :D haha! Lite knasigt men det är ju så trist med dessa neutrala kläder! Finns knappt ingenting :/

Så jag tror jag ska fråga, om sambon går med på det. Han är lite mer motståndare till det där än jag ;) hihi!

• LiJon

Novixi; Vi har också TUL imorgon, spännande! Har också undrat över om man vågar fråga om könet, nu tog ju vi iofs reda på vid RUL och det ska vara en tjej, men när man säger det till folk så känner ju plötsligt alla någon som har fått höra fel kön  Så jag vill mer "dubbelkolla" och fråga borde man ju kunna. Vi var ju in till förlossningen en gång och gjorde UL men då känns det ju inte så relevant att fråga, då var ju huvudsaken att den levde därinne. TUL är ju mer planerat och bara en koll liksom. Däremot sa läkaren som gjorde ULet då "han" (precis som sommaren beskriver) men sa att hon sa så om alla och att hon också gissade på tjej. Inte för att det spelar nån roll, är mest rädd att det ska bli fel mentalt om det kommer ut en kille o man är inställd på tjej :)

• Gadget

Som Sommaren säger, fråga kan ni ju alltid. Det tar dem några sekunder att se könet ifall bebis ligger rätt. Frågan är väl mer om ni vill veta nu när ni hållit er så länge. Fast vi "ångrade" oss ju också i v 20 någonting från att tidigare inte velat veta så jag förstår nyfikenheten också.

• Challelotten

Hade inte förverkar så här tidigt med dottern, och fick en massa nu efter jobbet. Strålar från ena ljumsken mot ryggen och rikligt med flyttningar. Tänkte när det kom detta känner jag igen, det är väl inte dags nu. Nu har jag bara lite lätt mensvärk och sammandragningar istället. Men man närmar ju sig ;0) lill*en kanske fixerade sig helt?? Den vara bara lite ruckbar på senaste kontrollen.

Tycker nu ska fråga på er tul om ni vill veta vad det är eller dubbel kolla :0) det skadar ju aldrig att fråga.

• Bellatrixx

Har en liten fråga, om någon vet, har sett att flera i tråden köpt en Bugaboo. Imorgon ska jag iväg och kolla på en begagnad som kostade väldigt lite (2000kr!) och då ingår ligg och sittdel + regnskydd. När vi pratade via telefon skulle den vara fräsch men använd så alltså lite solblekt och då är min fråga till er, är det något särskilt man ska kolla på på just Bugaboo? Något jag ska kolla lite extra eller så?

• irruz

Behöver råd... Ngn här som har barn tätt sen tidigare eller kommer fö det nu?! Hur har ni gjort med första barnets "sovplats" inför nästa barns ankomst, har de sovit i eget rum sen tidigare, har de fått börja sova i eget rum iom nästa barns ankomst el har ni samsovit innan i fortsatt göra det trots bebis? Vår 1,5 åring sover hos oss o jag är så himla kluven över hur jag ska göra, om hon ska få flytta till eget rum eller inte. Det måste ju ske snarast isf eftersom jag inte vill att hon förknippar det med bebis ankomst. MEN jag älskar att ha henne hos oss o får ont i magen av bara tanken på att hon ska ligga ensam i eget rum... Skulle vilja höra om ngn har erfarenhet av detta o hur det gick för er??

• Novixi

Lijon; va spännande. Hoppas det går bra på ert TUL! Vilken tid ska ni vara där? Vi har vårt redan vid 09. Vi var också inne en gång och fick göra ul på fl, tror det var runt v.26 och det är som du säger, huvudsaken var att bebis levde då.
    Detta är ju planerat så känns lite mer "okej" att fråga då.
    Jo den där känslan av "tänk om de sett fel" finns kanske alltid om man kollat innan :) man har ju hört historier om folk som ställt in sig på t.ex flicka och målat rummet rosa, rosa barnvagn, köpt flickkläder - och ut kommer en pojke på fl! Haha, man hade nog blivit väldigt förvånad ;)

Gadget: jo fast efter rul så ångrade jag att jag inte frågat. Vill gärna veta för att jag har en pojk sen innan och ärligt talat vill jag verkligen ha en flicka denna gången. Huvudsaken är att bebis är frisk såklart men ändå :) att ställa in sig mentalt kan göra mycket.

• DetGodaLivet
    Bellatrixx skrev 2012-07-11 22:04:06 följande:
    Har en liten fråga, om någon vet, har sett att flera i tråden köpt en Bugaboo. Imorgon ska jag iväg och kolla på en begagnad som kostade väldigt lite (2000kr!) och då ingår ligg och sittdel + regnskydd. När vi pratade via telefon skulle den vara fräsch men använd så alltså lite solblekt och då är min fråga till er, är det något särskilt man ska kolla på på just Bugaboo? Något jag ska kolla lite extra eller så?
    Solblekt är ju inget problem på dessa då det både är lätt att köpa ny suflett och sittdelsäöverdrag, sy själv eller färga om med textilfärg.

Även framhjulen är hyffsat enkelt och prisvärt att byta om de är slitna.

Men om det är en cameleon så kolla det ställbara handtaget så att det sitter fast och inte glider, dem har det varit meck med vissa säsonger. För det priset tänker jag mig annars att det kanke är en frog?