• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Novalina
    Gatto skrev 2011-12-16 17:41:08 följande:
    Hej tjejer. Får tacka för mig i denna tråden. Blir inget augustibarn för oss. Fick missfall igår för andra gången på 5 månader. Känns förjävligt. Stor lycka till kram till er alla.
    ((Stykekram)) Hjärta

Jag förstår dej... Skäms Men du blir säkert gravid igen, och då blir det 3:e ggn gillt ska du se, och allt går jättebra!
  • AnnaSv

Godmorgon på er.. Hoppas alla sovit gott.. Nu är det bara 1 vecka kvar till julafton!!! Tjoho :)

• oxle bo
    AnnaSv skrev 2011-12-17 07:40:04 följande:
    Godmorgon på er.. Hoppas alla sovit gott.. Nu är det bara 1 vecka kvar till julafton!!! Tjoho :)
    morgon, men inte god. barnen har sovit i våran säng i natt o hoppat o stutsat, tror aldrig jag sovit så lite...

finns ett - med o  vara gravid  i ha barn sen innan, man kan inte äta vad man vill hela tiden ;)
  • FruFoxy

Jag beklagar verkligen alla som fått mf eller misstänker, hoppas ni mår bra snart igen! Kram till er

Jag har nog åkt på den där gravidsnuvan. För förkyld är jag inte men täppt så in i bomben! Svullna slemhinnor. Trodde inte det var möjligt att få det såhär tidigt då jag alltid blivit täppt mot slutet av graviditeten. Jobbigt är det iaf!

Arba:
    Ibland får man till det man skriver
    Pannbjudning är när barnet ligger "och tittar på hustaket", ansiktsbjudning är när barnet "tittar rakt upp mot stjärnorna". Hängde du med? vet inte vad ansiktsbjudning kräver för bäckenmått, men pannbjudning kräver 13 cm. Inte många kvinnor som har det.
    För övrigt var hon perfekt när hon kom ut, rund huvud och så

• AnnaSv

Nyköpings bo: här har vi sovit hela natten men tar tillbaka "god" iaf.. Trodde att jag på grund av mitt illamående skulle gått ner i vikt men icke.. Upp 4 kg och på måndag är det inskrivning och detta betyder att jag kommer åka på en glukosbelastning senare då mitt BMI är för högt nu.. :(

• villnu

Är också täppt. Varit det sen ca 2 veckor efter ÄL. Men inte så farligt att jag inte kan andas utan liksom mer som lite irriterande :-S

• Augustimamman

Naimisen: jag läste att det finns både pastöriserad och opastöriserad fetaost varav den förstnämnda är ok för gravida.
    Själv sörjer jag att man inte får äta chevre, min favorit.

• Naimisen

Bullen- Ja själv sörjer jag min mögelost.

• Mumbi

Fick lite skrämselhicka igår... På kvällen skulle vi bada bastu, jag och min sambo (kan tillägga att jag är en mycket van bastubadare, har badat hela mitt liv) och vi satt i bastun en stund. Sedan skulle jag duscha och gick ut (som tur var gjorde min sambo det också) och när jag satte på duschen började det snurra i huvudet och susa i öronen. Sa till min sambo, som tyckte jag skulle sätta mig, men envis som jag är ville jag stå. Som tur var ställde han sig bakom mig och höll i, för sedan tuppade jag av. Jättemärklig känsla, som att drömma en uppspeedad dröm. Jag kommer inte ihåg vad jag "drömde" men kommer ihåg att jag "var någon annanstans". När jag vaknade till satt jag på golvet, lutad mot min sambo som försökte prata med mig. Var helt medveten om att jag hade "varit borta" i ngn sekund. När jag vaknade till kom jag nästan ihåg vad jag hade "drömt" . Så där som det blir ibland på morgonen, man tycker man kommer ihåg vad man har drömt, men sedan efter några minuter glömmer man bort det.... Bortsett från precis efter jag födde vår dotter (tappade mycket blod och hade under 70 i HB som sämst...) har jag aldrig svimmat i hela mitt liv. Eftersom jag efter min operation inte kan ta upp näring som alla andra har mitt HB varit dåligt, låg på under 100 i våras). Dricker blutsaft varje dag och har fått upp det lite. Senast jag kollade var det 116. Funderar på om det var det eller blodtrycket och hur mycket graviditeten spelar in... Nåja, blev ett långt inlägg det här... Jag mår bra nu, men borde nog kolla upp mina värden kanske.....

• Poison82
    oxle bo skrev 2011-12-16 21:20:03 följande:
    beklagar ni som fått MF finner inga ord,  så hemskt.. åk in nu, dom kan inte neka er när ni är där.
    fick MF i v7 och åkte in (jobbade mite mot)

själv har jag bruna flytningar till o från, ska försöka boka en tid tunt nyår, så man ser att den lever..

har ni fått något sug tjejer..
    jag älskar apelsiner o äpplen!!!
    kan inte äta godis o popcorn,åt det dagligen förut  :-O
    Pingvinstänger med mint och salta pinnar
Svar på tråden Augustibebis 2012