• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Helenaa

Arba: ja de var nervöst :) men innerst inne visste jag att allt var bra, hade känslan av de :) Men otroligt skönt att se att den mådde bra. Fick göra ett VUL för att jag ätit en kur av pergotime.....tackade inte nej ;)

• Liza1989

Tror ni att det kan finnas ett samband med hur man reagerar/mår av p-piller och hur man känner sig när man är gravid?

P-piller ska ju lura kroppen att den är gravid.

Kan det vara så om man mått dåligt av p-piller så brukar man ha en jobbigare graviditet? 

• Poison82
    Jollijanna81 skrev 2011-12-16 15:44:06 följande:
    Ja när ska man berätta? Antar att man ska känna efter hur man själv vill. det blir ju lite svårt att smussla så här i jultider. Hela släkten är med och jag rbukar inte "spotta i glaset" diekt... Svårt och lite jobbigt, allt är ju så nytt för mig och min sambo att vi knappt fattar själva. Testade positivt i tisdags och är nu i vecka 5.
    Några få vet, mest vänner väldigt långt ifrån som inte kan sprida ryktet. Sen e de ju sambon såklart, en kollega och min syster som vet. Jag ska berätta för mina föräldrar nästa fredag tänkte jag. Sen tror jag resten dröjer tills magiska vecka 13
  • anneh

Arba: jag fick abortpiller som inte fungerade på mig, så det blev en skrapning. Vet inte hur pass vanligt det är faktiskt, och jag har funderar många ggr om/när kroppen hade tagit hand om det själv..

• NiniMe
    natlup skrev 2011-12-16 11:30:18 följande:
    Jag har samma "problem" som du. så fort man nyser eller ska spänna sig så känns det som något kommer att gå sönder där nere.

Hur tog de det på jobbet då? 
    Jodå dom tog det väl bra, dom är vana nu väl hahha, mina pojkar är ju inte så gamla, Storebror e 3,5 år och lillebror e 2 år... Men det känns skönt att slippa tänka på att avslöja det, speciellt eftersom magen ibland jäser upp som attans

• NiniMe
    Mumbi skrev 2011-12-16 15:01:10 följande:
    Hej! Har ni berättat än? I vilken vecka för vem? Hur länge har ni som har barn sedan tidigare vänta innan ni berättar?
    Ja jag har berättat det nu, speciellt eftersom jag jobbar inom vården och vi har ganska tunga lyft på vår avdelning som jag inte vill ta i lika mycket i som innan..... Dom andra grav har jag berättat det lika tidigt... Har svårt att hålla det hemligt
  • Augustimamman

Det här med att lyfta tunga saker, hur ska man tänka där? Var går gränsen och är det under en viss period man ska vara extra försiktig? 

• AnnaSv

Känner att graviditetsnyheten har lagt sig lite och jag har ingen som helst lust att berätta för någon längre. Har fått någon pinsamhets känsla över det, som att folk kommer tycka illa om att jag är gravid. Konstigt, för bara några dagar sen ville jag berätta för ALLA! Sambon däremot planerar för fullt för hur han vill berätta.. Ett förslag var att slå in hela mig som julklapp haha..

• Carolines Secrets

Är det någon som haft gravidsnuva och vet hur det brukar börja? Fick halsont i måndags och förkylningen kom på tisdagskväll. Är fortfarande förkyld och måste ha nässpray tre ggr om dagen sedan i onsdags. Nu är jag ju väldigt rädd för att det ska vara gravidsnuva eller om det eventuellt kan utveckla sig till det?

Är jätte jätte rädd :( Jag har nämligen skräck för förkylningar och snuvor och får panik när jag har det.

• Gatto

Hej tjejer. Får tacka för mig i denna tråden. Blir inget augustibarn för oss. Fick missfall igår för andra gången på 5 månader. Känns förjävligt. Stor lycka till kram till er alla.

Svar på tråden Augustibebis 2012