• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

Gadget:
    Guuud vad gott med janson! Jag längtar som tusan till julafton nu, det ska jag vräka i mig, och köttbullar. Åh vad det knorrar i magen!
    Visst var det du som bodde i Tyskland? Firar man jul på annat vis där än i sverige?

Även om kalaset blev en succé så är det skönt att ha det gjort. De två minsta fick vara med i år på discot vi riggade igång i källaren för stora tjejen vilket de älskade! imorgon blir det lite lugnare kalas då släkten kommer, tackar för det!

• Augustimamman

Anna S: förstår att det är jobbigt! Hoppas att det inte är mf! Kram

• FruFoxy

Anna:
    Håller tummarna för att det inte är mf!

• Stövelkatten

Gött att höra, pisan! :) Jag drömde jättehemsk mardröm igen om missfall. Jag vill inte tänka på det... Förresten; jag här inte stor bebismage, jag är bara fet! Gått upp 6kg redan. Så jäkla knäckande.:(

• Poison82
    Stövelkatten skrev 2011-12-17 17:57:02 följande:
    Gött att höra, pisan! :) Jag drömde jättehemsk mardröm igen om missfall. Jag vill inte tänka på det... Förresten; jag här inte stor bebismage, jag är bara fet! Gått upp 6kg redan. Så jäkla knäckande.:(
    Är också fet så vi kan ta varandra i hand. Medans alla andra tog gravidfoto vecka för vecka så tog jag inte en enda bild före vecka 20 för innan dess syntes bara min vanliga pluffsiga tradiga mage. Tar tag i det efter detta barnet. För det blir de sista
  • Gadget

FruFroxy:
    Det stämmer att det är jag som bor i Tyskland. Vi äter kalkon med svärmor på julafton tror det är ganska vanligt här. Men de har om jag förstår det inte riktigt samma stenhårda tradition vid maten som vi har. Och något julbord som i Sverige är det inte. Första året som jag inte äter något julbord i Sverige så jag får nöja mig med lite smådelar här och där innan. Som idag med Janson t.ex. Himmelskt gott var det, och jag är glad att den tyska ansjovisen var kryddad som vår.

• Gadget

På tal om magar och vikt. Jag har inte gått upp något, började med ett kilo ner, sedan två upp efter allt ätande, och sista dagarna när jag inte har haft sån aptit längre har jag tappat ett kilo igen. Dvs +-0. MEN, min vanliga plufsiga mage står ändå rakt ut och är svullen hela tiden. Fasar för att första personen ska ta sig friheten och känna på min mage och att detta sker när jag vet att det bara är fett och luft där inne. Jag får vara vaksam och stoppa händerna i tid och be dem hålla tassarna borta!

• AnnaSv

Härligt att höra Pisan!! Hoppas hjärtat på det lilla livet slår i 90 år till ;)

• Tramses

Körde 4 mil för att reklamera mitt förra digitala test. Nu har jag gjort det och det visade "inte gravid". När kommer störtfloden? När ska brösten sluta värka? Jag har ju uppenbarligen inget hcg kvar så det borde ju sätta igång nu tycker jag. Mycket ledsen och besviken .

• FruFoxy

Alltså, jag mår så himla bra just i detta ögonblick! Hade ju beställt pizza av min man men han hade missuppfattat hela grejen och trodde jag skulle äta nått annat. Först ville han inte alls åka iväg och köpa, men efter lite blinkningar och "snääälla, jag känner att jag verkligen behöver det just nu!". Så traskade han iväg i snörusket och köpte min favvopizza (dell opera) med en extra godsak på idag... fefferoni. Satt och tryckte i mig allt på en gång och mår som skrivet såååå bra just nu! Precis det jag suktat efter hela veckan.
    Stackarn egentligen men huvudsaken är väl att jag mår bra?

Svar på tråden Augustibebis 2012