• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • AE82
    oxle bo skrev 2011-12-16 23:05:04 följande:
    välkommen hit. o grattis.
     beklagar  MF, jag har själv förlort min son som kom i v20.
    livet är så oretvist.. men nu ska de gå bra i augusti får vi våra små :)
    Tack! Beklagar tillbaka, eller vad man säger... Det var mitt livs värsta dag när liten Anton kom alldeles för tidigt. Nu håller vi tummar och tår för att det här ska gå bra för oss allihopa! :)
  • Poison82
    Naimisen skrev 2011-12-17 09:32:11 följande:
    Poison- Vad ja vet så är de laxen, kan inte helt säkert säga de. Men jag har för mig att om den varit djupfryst i 3 dygn ska man kunna äta den, någon som vet?
    Och de går att köpa sådan som inte är vakumförpackad, men ja skulle nog frysa den innan ändå.
    Röror har jag också hört man ska undvika, av vilken anledning kommer jag inte ihåg.
    Vi kommer inte fira julen hemma utan borta och jag vet att det blir vakuumförpackad lax från ICA och jag har ingen chans att frysa den. Visst, jag kunde väl köpt hem egen och fryst men men. Jag får gråta en skvätt över den missade laxen och äta dubbelt så mycket nästa år
  • Poison82
    strongenough skrev 2011-12-17 11:09:09 följande:
    Hejsan! Jag hänger på er. Jag har BF 5 Augusti.

Är det någon mer än jag som mår RIKTIGT dåligt? Jag är så yr att jag knappt kan stå upp och skakar. Vill kräkas dygnet runt. Minns illamåendet sen sonen men inte att jag hade sådan yrsel! Ska man kontakta vården eller bara stå ut?
    Jepp, jag mår också dåligt. jag är på 4+6 och har typ mått dåligt sen innan BIM och det har ej gått över. Spytt sens 4+4. Utöver illamående och spyor så har jag med yrsel (inte konstigt när jag ej får behålla mat) och huvuvärk
  • AnnaSv

Poison.. Vill du inte ha några om och men Och vara på den absoluta säkra sidan så undvik all lax, strömming, kalla röror, ostar (opastöriserade), mögelost (tub går bra), kittost, syltor, Patéer, kött som ej hettats upp (torkat, kallrökt, gravad) hmm det var nog allt..

• Augustimamman
    Poison82 skrev 2011-12-17 11:59:55 följande:
    Jo, jag vet. Men jag undrade om någon visste i klartext vad man skulle låta bli. Där är så mycket om och men på den sidan
    Tycker iofs inte det blir mer klartext än så? Tycker det står precis vad som ska undvikas. 
  • Poison82
    AnnaSv skrev 2011-12-17 12:13:18 följande:
    Poison.. Vill du inte ha några om och men Och vara på den absoluta säkra sidan så undvik all lax, strömming, kalla röror, ostar (opastöriserade), mögelost (tub går bra), kittost, syltor, Patéer, kött som ej hettats upp (torkat, kallrökt, gravad) hmm det var nog allt..
    Tack =) , det var sånhär klartext jag menade :)
  • Poison82
    Augustimamman skrev 2011-12-17 12:17:25 följande:
    Tycker iofs inte det blir mer klartext än så? Tycker det står precis vad som ska undvikas. 
    Det var ju skönt att du kan tyda det och inte är lika trög som en annan :)
  • AnnaSv

Poison: haha jag tog bara vad som stod på hemsidan och tog bort alla om och men

• Hejåhå

Måste bara berätta. Jag plussade den 14/12 då sambon var borta på tjänsteresa. Jag hade därför tänkt försöka hålla mig till julafton med att berätta, men sen så kändes det så taskigt eftersom jag råkade försäga till en kompis. Så jag slog in graviditetstestet och sa att han skulle få en tidig julklapp som vi kan ha användning för dagen efter (idag) när vi har lilla julafton hemma. Han muttrade lite att det var någon slev eller något och blev väldigt förvånad när han såg innehållet. Precis när polletten trillar ner ringer det på dörren och svärmor kommer på spontanbesök. Under hela besöket kastade han frågande blickar på mig, han var nog chockad eftersom jag veckan innan sagt att jag fått min mens. Inte förrän någon timme senare kunde vi prata genom det.

Svar på tråden Augustibebis 2012