• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Igår ringde jag BM och bokade tid för inskrivning, det blir den 12/12 kl 15.00 :)
    Sen få ska jag få ett VUL också, så det känns bra.

Inget illamående här, det ilar i brösten och dom är stenhårda! Sticker lite i magen ibland.

• Värmeljuslyktan

Jag har inte så mycket symtom. Lite ömma bröstvårtor och så mår jag lite illa om magen blir tom. Undra om man kommer att få mer symtom framöver? :) Ringde BM nyss och fick inskrivning den 6/12, så spännande! :D

• avokado88

Jag ringde också nyss BM, Mamamia på söder. Fick tid den 19/12.
    Men får man göra ett VUL då? Jag läste på deras hemsida och då kostar ett tidigt UL 500 kr, så det bokar man väl vid sidan av?

Vill så gärna se att det finns något där inne innan julafton :P

• Naimisen

Va tidigt alla får sina inskrivningar. Ja som tyckte 27/12 va tidigt :), men de känns inte som de är långt kvar till dess heller.
    Väntar till kub för att få se fröet, då har man gått förbi de mest kritiska veckorna. Räkna ut att de inte ens är 2 månader till dess :)

Avokado- Vul får du boka till extra. Om du vill ha de innan jul bör du nog boka de nu så du får en tid.

• Värmeljuslyktan

Samma här! Undra om man kan be bm att få höra på hjärtljuden iaf. Har tidigare haft ett mf, kan man använda det som argument tro. Tänk att man kan vara så hispig, känns nästan som man bara väntar på att ett missfall kommer att äga rum. Gud att det ska vara så vårt att föreställa sig att det kommer att gå vägen. Önskar nästan att jul hade inträffat lite senare i graviditeten så man hade känt sig mer "säker" :P

• Naimisen

Tyvärr för tidigt att höra bebis hjärta än på ett tag.

• Naimisen

Kub-test (kombinerat ultraljud och biokemisk screening) görs i vecka 13 och är ett test man gör för att se hor stor risken är att bebis har kromosomavvikelser, vilket kan orsaka Downs syndrom. Då tar dom blodprov och så gör man en nackuppklarning genom UL.
    Resultatet av testerna i kombination med mammans ålder ger svaret på om barnet kan vara svårtsjukt eller ha nån annan skada.

Förut erbjöds de bara kostnadsfritt till mammor över 35(då risken ökar med åldern). Men nu erbjuds alla mammor i sthlm de gratis. Därför kommer jag välja att göra det. Och för att kunna förbereda sig om något skulle vara fel

• anneh
    avokado88 skrev 2011-11-29 11:18:10 följande:
    Jag ringde också nyss BM, Mamamia på söder. Fick tid den 19/12.
    Men får man göra ett VUL då? Jag läste på deras hemsida och då kostar ett tidigt UL 500 kr, så det bokar man väl vid sidan av?

Vill så gärna se att det finns något där inne innan julafton :P
    Nej VUL får du inte, det får du boka på sidan av.

Anledningen till att jag fick det är för att jag haft MF tidigare.
  • sommar83

halloj där och välkomna och grattis till er nya som hittat hit :)
    Här rullar allt på, har dock en lite krasslig hund hemma så det går lite på halvfart här. Han har en ganska krånglig mage som brukar bryta ihop helt men ge med sig inom några dagar, men är inte kul under tiden.
    Mår ok själv. Är väldigt trött efter två nätters jobb med illamående om vartannat :p
    Håller tummarna för att allt är som det ska nyköpings bo! Alla känner nog mer el mindra oro för att det inte ska gå vägen, och lättare sagt än gjort att hoppas på det bästa :( Om man som sagt bara kunde få en garanti.
    Det har kommit så många nu i tråden. Vi började ju lite att berätta om oss själva tidigare i tråden. Ngn som har lust att utveckla det lite mer, så man får en uppfattning om vem som finns bakom smeknamnet? Alltså menar inte massa personlig info som man kanske vill vara hemlig med, men bara så där litegrann :)
    Hoppas blodtrycket va ok kosmoskatten!

Svar på tråden Augustibebis 2012