Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

...och en fråga till; vad hette den där dokumentärserien i tre delar som vi snackade om för ett tag sedan? Första delen handlade om hur barn blev till, spermierna och ägget osv. Hittar inte resten på svt nu. För visst var det väl tre delar?

• Sommaren12

Päron1986: det kan skilja sig lite, beror på hur generös personen som kollar är. Min kollade bara nackspalten och tittade på hjärnhalvorna. Fick titta läääänge, typ 20 min. Det är ul och görs på magen. Fick två bilder. Ha det så mysigt och lycka till!

• Sommaren12

Ojdå här gav vågen en smärre chock! Har gått upp ett kg på en vecka... 3 kg totalt. Usch, tycker det är jobbigt när vågen passerar det som normalt är min "smärtgräns" :(. Jag som tänkte fixa några varma mackor och choklad...

• Sommaren12

Sex finns typ inte i mitt huvud. När jag läser om sex här tänker jag ungegär "ja just det ja, sex!"... Min man säger ibland att han saknar mig men han sätter ingen press på mig, tror han fattar. Dock har jag inget att skylla på, har inte mått illa och tröttheten är hanterbar. Är ändå inte så sugen nu. Men det kommer väl!

• Sommaren12

Är i en period nu då jag inte känner nånting, magen har inte blivit större på två veckor och jag kan äta en del av det jag inte kunde för ett tag sen. Önskar jag hade ett angelsound nu... :( antar att det bara är spökveckor men jag nojjar mig ändå.

• Sommaren12

Ellenbmt: jag är mest inne på iCandyn (peach då) men tycker hjulen ser små och plastiga ut. Hur funkar det på snöiga vägar tex. Är inte helt omöjligt att det blir massa snö även nästa vinter i Småland... Hur är utrymmet i liggdel och korg? Har ännu inte sett den IRL...

• Sommaren12

Inte för å va fräck Novalina men vi ägnade typ tjugo sidor i tråden åt att diskutera abortfrågan du drog upp och det tyckte ju du var helt naturligt i en gravidtråd så nog kan du stå ut lite barnvagnssnack?

• Sommaren12

Jag tycker inte det e fel med en barnvagnstråd för de som vill gotta ner sig ytterligare men det är väl bara att inse att vissa ämnen om förberedelser kommer att avverkas även här, vad är annars meningen med denna tråd? Om några veckor kommer med sannolikhet det snackas massa rul, sen kommer det bli massa klädinköp och säkert massa snack om förlossningsberättelser etc. Det där går ju i vågor. Jag är inte alltid intresserad av vissa ämnen som diskuteras flitigt, typ när alla pratade illamående för själv mår jag inte illa men då sållar jag lite och läser mer i en annan tråd jag är med i.

Svar på tråden Augustibebis 2012