Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Millas: gud va tiden går snabbt! :) tycker att nyss var det countdown för v 13!

• Sommaren12

Fint! Jag skulle med vilja prova att sticka nåt eller virka små djur eller nåt. Hur svårt är det för en nybörjare? Stickade lite när jag var barn haha men minns inget av det nu.

• Sommaren12
    Saaajmon skrev 2012-02-19 13:17:38 följande:
    Denna tjejen skriver om mig! ---> olsenalexsandra.blogspot.com/2012/02/sa-javla...#comment-form 
    Saaajmon: Bry dig inte. Skratta åt det i smyg och tänk vad patetiskt det är med en tjugotvåårig blivande mamma som känner att hon måste trycka ner andra i sin blogg. Trist att hon inte har något vettigare att skriva om. Mitt tips är att inte besvara henne alls så kommer hon att låta dig vara så småningom. 
  • Sommaren12
    Saaajmon skrev 2012-02-19 13:29:36 följande:
    Jag vill inte bry mig ens... Jag förstår inte hur jag kan bry mig. Men jag blir förbannad för INGENTING! 
    Jag förstår att du blir jätteupprörd! Jag hade en tjej som hela tiden kommenterade på min förra blogg. Hon var bara där för att trycka ner mig, skrev att jag var ful och massa provocerande. Det enda som hjälper är att försöka ignorera såna tills de tappar intresset. Det finns väl inte så mycket skoj att göra i Åmål! Flört
  • Sommaren12

A R: Jag håller alla tummar och tår för att bebis mår bra! Kramar på dig!! 

Här är det sol och fyra plusgrader. Vill ut och gå men har så ont i ryggen. :( Tittar ut nu och ser att grannarna sitter på balkongerna och njuter i solen. Synd att vår ligger på skuggsidan. :/ Vill ha vår och värme NU! 

• Sommaren12

A R: skööönt att allt var bra! :) lätt för mig å säga men försök att njuta av resan! Inte minst för att det är en fantastisk stad! Om du är nervös så kolla upp fakta om hur du gör om du behöver söka vård där. Kan vara en trygghet att veta det innan ni åker. Och vilken liten hjälte ni har i familjen! Fira ordentligt! Kram

Känner mig nojjig idag. Fler som känner ibland att allt bara är på låtsas? :( vet ju att bebben är där, har ju sett den men ibland får jag ändå för mig att det inte är på riktigt. Har svårt att beskriva känslan, antar att jag låter helt paranoid...

Jag kommer nog skriva i mitt förlossningsbrev att jag vill att de ska hjälpa mig att lita på mig själv och min styrka så att jag endast tar lustgas men att jag vill ha epidural som alternativ. Tycker all smärtlindring verkar ha så läskiga bieffekter. Var med om en misslyckad leverbiopsi en gång och kan inte föreställa mig någon värre eller mer panikartad smärta. De stack alltså in en tjock kanyl mellan revbenen och skar av en bit av levern UTAN bedövning... Bedövningen tog aldrig. Såklart kan jag inte föreställa mig smärtan att föda barn men kan ändå inte tänka mig något ondare och det överlevde jag ju. ;)

• Sommaren12

I vilket stadie under förlossningen använder man sig av bad och akupunktur?

Jag älskar ju att bada och kan tänka att det iaf lugnar mig. Akupunktur är jag också väldigt intresserad av. Botade min svåra migrän med akupunktur, så det är nåt jag tror på.

Erbjuder de dessa grejer på de flesta sjukhus?

• Sommaren12

Hejåhå: har också känt liknande men inte så illa. Är ok så länge jag ligger på rygg men först vill jag alltid böka runt lite och när jag ska vända mig på sidan strålar värken jag har i ryggslutet ner i skinkorna och låren ibland.

• Sommaren12

Båda mina väninnor sa att de inte kände att de sprack, tankarna var på andra håll helt enkelt.

Ni som fött innan, vad är era erfarenheter om bra ställningar att föda i?

• Sommaren12

Ninime: har med läst det om avnavlingen. Minst en minut tror jag man ska vänta innan man klipper av. Ska med skriva det.

Halvsittandes... Förstår inte riktigt hur det ser ut. Ingen som hittar nån bild på hur den ställningen ser ut ungefär?

Svar på tråden Augustibebis 2012