Augustibebis 2012

Är det detta ni menar med halvsittandes?

Gadget: KLIPPA?!?! Fyy nu får jag förlossningsskräck!! Skulle tuppa av om nån klipper mig mellan benen! :'(
Godmorgon tjejor! Nu har klipp-chocken lagt sig lite haha! ;) självklart får de ju hellre klippa än att jag spricker hela vägen. Jag har bara inte vetat att man kan spricka så mycket så hela diskussionen gjorde mig rädd igår. Jaja, får läsa på ordentligt. Nån som kan rekommendera en bra sida eller bok att läsa om förlossningen, alltså förbereda sig. Tänkte först köpa en bok "att föda" tror jag, av nån barnmorska men sen läste jag massa negativa recensioner om den så avstod.
Förresten, v 16 idag! :) Men så trött på mina gravid-appar. Babygruppens säger att fostret är ca 10 cm och 1177 säger 16 cm! Det är ju lite skillnad... Iofs kanske den sista är från huvud till tår. Jaja.
Novaunique: Har du redan haft telefontid? Det var jag som sa Citodon! Var nån annan som sa det till mig att det går bra när man är gravid.
Mammsen: Jag funderar med på tråden... Vet inte om det är samma fortfarande men har inte alla trådar ett "bäst-före-datum"? Efter ett par månader går det väl inte att göra fler inlägg så kanske ska någon ta tag i att skapa en del 2 innan vi plötsligt inte vet var vi ska ta vägen? ;)
Nu känns det som om jag har växtvärk i magen igen? Har ni med det så sent som v 16? Trodde man slutade känna det efter ett tag.
Kanske ska jag köpa den där boken att föda ändå. När jag läste så mycket negativt om den så vågade jag inte. En bok på just det ämnet vill man ju ska va bra och slippa upptäcka att man har ännu mer skräck efteråt!
När brukar föräldragrupper starta?
Min bm sa att det finns föräldragrupper (eller sa hon kanske kurser? hmm.. samma sak?) och då hajade jag till och sa att jag är intresserad av det. Dock sa hon inte när de startar å då var det så mycket annat i min skalle.
eller tja... jag kan ju eg skriva den här, vill bara inte ha den i sidfoten. :)
www.kimberly.nu