Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Gadget: KLIPPA?!?! Fyy nu får jag förlossningsskräck!! Skulle tuppa av om nån klipper mig mellan benen! :'(

• Sommaren12

Godmorgon tjejor! Nu har klipp-chocken lagt sig lite haha! ;) självklart får de ju hellre klippa än att jag spricker hela vägen. Jag har bara inte vetat att man kan spricka så mycket så hela diskussionen gjorde mig rädd igår. Jaja, får läsa på ordentligt. Nån som kan rekommendera en bra sida eller bok att läsa om förlossningen, alltså förbereda sig. Tänkte först köpa en bok "att föda" tror jag, av nån barnmorska men sen läste jag massa negativa recensioner om den så avstod.

Förresten, v 16 idag! :) Men så trött på mina gravid-appar. Babygruppens säger att fostret är ca 10 cm och 1177 säger 16 cm! Det är ju lite skillnad... Iofs kanske den sista är från huvud till tår. Jaja.

• Sommaren12

Novaunique: Har du redan haft telefontid? Det var jag som sa Citodon! Var nån annan som sa det till mig att det går bra när man är gravid.

Mammsen: Jag funderar med på tråden... Vet inte om det är samma fortfarande men har inte alla trådar ett "bäst-före-datum"? Efter ett par månader går det väl inte att göra fler inlägg så kanske ska någon ta tag i att skapa en del 2 innan vi plötsligt inte vet var vi ska ta vägen? ;)

Nu känns det som om jag har växtvärk i magen igen? Har ni med det så sent som v 16? Trodde man slutade känna det efter ett tag.

Kanske ska jag köpa den där boken att föda ändå. När jag läste så mycket negativt om den så vågade jag inte. En bok på just det ämnet vill man ju ska va bra och slippa upptäcka att man har ännu mer skräck efteråt! Flört 

• Sommaren12
    Ellenbmt skrev 2012-02-20 13:37:23 följande:
    Övrigt så önskar jag mig en vän med lika mkt tid som mig, jag är så jävla ensam jämt!! Någon av er som vill bo i lilla Vingåker? ;)
    Känner mig också ensam! Är ganska nyinflyttad i min stad. Har ju klasskompisarna men skulle vilja känna fler som är på samma ställe i livet som jag och som gärna har barn. Tyvärr bor jag inte i Vingåker... ;)
  • Sommaren12
    godisbit skrev 2012-02-20 13:56:40 följande:
    Kom hem från kub-ul för en liten stund sen och pustar ut på soffan nu. Det var minsann en liten krabat där inne! 62 mm sitthöjd och skallbredd 22mm vilket barnmorskan beräknade till 12+1 (till skillnad från 13+1 enligt sista mens). Men hon sa att de väntar med någon officiell datering tills RUL som jag nu också fick tid för, kommer vara i vecka 20 då (enligt bakdateringen alltså).

KUB-risken var 1:598 vilket ju är en låg risk (nackspalten var 1,6 mm). Hjärtaktiviteten var normal och fostervattensmängden likaså. Har tydligen moderkakan i framvägg dock så det kanske dröjer innan jag själv kan känna bebisen.

Det var en sjusovare som inte alls ville vakna först. Barnmorskan buffade och jag fick hosta i omgångar innan det till slut började sprattla där inne =)  Vi fick en bild med oss, men den är så suddig att man knappt ser ngt ens när man vet vad man ska kika efter... Men får hoppas på bättre bilder på RUL i april! 

Var sjukt nervös innan jag skulle ge mig av hemifrån, men nu känns det bättre =) Nu får vi börja klura på hur och när vi ska berätta! =) 
    Härligt!! Å mysigt att berätta! Jag vill nästan köra vår berättar-turné igen! :) Var så nervös för att berätta men det var underbart att se folks reaktion! :)
  • Sommaren12

När brukar föräldragrupper starta?

Min bm sa att det finns föräldragrupper (eller sa hon kanske kurser? hmm.. samma sak?) och då hajade jag till och sa att jag är intresserad av det. Dock sa hon inte när de startar å då var det så mycket annat i min skalle. 

• Sommaren12
    Stövelkatten skrev 2012-02-20 14:44:17 följande:
    Välkommen att läsa min blogg, den ligger i sidfoten. :) Och maila gärna användarnamn och lösen! :)
    Min bloggadress kan man med få om man pm:ar mig! :)
  • Sommaren12
    novaunique skrev 2012-02-20 15:29:34 följande:
    Sommaren12:
    Hann läsa ditt meddelande om Citodon mot huvudvärken men se det gick då inte alls! Min läkare totalvägrade och sa att det minsann inte var hälsosamt för bebis. Konstigt att det är så olika! Jag fick hänvisningen akupunktur, och ev nån tillåten migränmedicin.
    Albasmamma skrev 2012-02-20 15:32:08 följande:
    novaunique: Vad konstigt, för när jag var på läkarbesök frågade jag vad jag kan ta om jag får migrän, det enda som jag kan ta enligt honom var just citodon och något annan tablett som jag inte minns vad den hette.
    Just det, det va du som tipsade mej om det. Konstigt att läkaren sa nåt annat till Novanique. Tyckte iofs också det lät lite konstigt för citodon är ju ganska starka grejer. Är det inte morphin i? Tyckte det lät så bra haha för jag tog det efter en tandoperation och det hjälpte direkt. Synd att man inte får det då. Min huvudvärk kommer och går fortfarande, hade med tänkt detta som alternativ. Tror dock jag kanske behöver nya huvudkuddar...
Svar på tråden Augustibebis 2012