-
ja har det. Min högerfot har blivit "drabbad".. Får det oftast när jag sitter still för länge eller när jag ligger ner. Ja det måste man ändå kunna ha? Har du något tipps på att bli av med det?Sommaren12 skrev 2012-05-22 10:27:45 följande:Förresten, har nån av er s.k. restless legs? Det ska ju vara vanligt under graviditeten. Det känns som det är det jag har fast i vänstra armen/handen. Håller mest på när jag gått och lagt mig. Kan man ha det i armarna ens?! -
Hur vet man att man INTE läcker fostervatten? Jag gick nyss på toa och såg en mellan stor blötfläck på trosan.. Hur vet man att det är en vattnig flytning och inte fostervatten?
-
hur ska det inte luktaNiniMe skrev 2012-05-22 14:50:49 följande:Lukten -
Idag träffade jag min BM och alt såg jätte bra ut.
Hade gått upp 7,5 kg sen inskrivningen.
Sf låg på 24.
Imorrn går jag in i vecka 30. Känns som tiden bara flyger iväg.
Ha en underbar dag! -
Joo jag reagerade på det jag oxå på det. Men såg att hon va följer kurvan. Men hade sf 26 förra gången ? Kan de sjunka ? Eller hörde ja fel
-
kan det vara så att BM sa bebis längd? Jag frågade bara efter måttet.. Sa aldrig SF måttet. Kan det vara möjligt att bebis e runt 24 cm från huvud till rumpa?Kampis skrev 2012-05-23 10:26:01 följande:Det borde inte sjunka, inre redan. I slutet kan det göra det för att magen sjunker lite..
Om inte din Bm reagerade kan det nog vara så att du hörde fel.. -
En fråga ni som är sjukskriva för era fogar. Gick ni via BM sen läkare eller gick ni via vårdcentralen?
-
Usch stackare som har ont där. Har du haft problem länge?anneh skrev 2012-05-23 11:02:26 följande:Natlup: jag är inte sjukskriven just för fogarna, utan ischias, och jag gick via vårdcentralen. -
Ja jag ska avvakta en vecka blir det sämre så ska jag uppsöka läkare. Hur ställer sig FK till detta? Kommer ja behöva ta ut mammapenning eller blir det sjukersättning?Tifan skrev 2012-05-23 11:32:09 följande:Natlup: gå via MVC, där har de läkare som vet vad foglossningar är och är medvetna om hur jobbigt det är! Hoppas att du kan få hjälp :) jag har haft väldig tur med min läkare och fått träffa samma varje gång! Nu är jag helt sjukskriven fram till BF så jag slipper o tänka på jobbet mer!Ring fl.. De är super gulliga. De kommer inte du ringer i onödan. Alltid skönt att ringa och få veta att barnet mår bra än att oroa sig=)Novixi skrev 2012-05-23 11:33:40 följande:Nu är det min tur att bli orolig :/ har inte känt bebis idag mer än enstaka "pet". Inte ens buffar utan bara svagt, svagt. Reagerade då jag precis suttit 45 min på en buss till skolan. Sitter jag så länge brukar liten alltid böka! Testade även dricka nästan en hel flaska kallt vatten utan mer resultat än ett litet pet tillbaka.
Ringa fl eller avvakta? Har ju väldigt litet sf för veckan så ska på extrakoll på fredag. Vilket gör mig mer orolig att nåt faktiskt kan vara fel :/
-
Jag har så ont i fogarna och ryggen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Ser inte fram emot att gå hem heller då vi måste ta 50 trappsteg upp för att komma till tunnelbannan..
Förlåt var bara tvungen att skriva av mig