• natlup

Augustibebis 2012

Ska stå gravid + inte nöjd = många tårar

• natlup

Blir till å gå tillbaka till henne imorrn å fixa till det! Tack för stödet

Träffade läkaren idag för min Foglossning. Han tyckte inte det fanns någon vits och kämpa sig till jobbet. Så vart 100% sjukskriven. Så skönt

• natlup

Tira- skönt att du får spendera tid med din pappa och att han blir bättre.

• natlup

Vi har "bara" köpt ca 5 klädesplagg i st 50-62. Dock så fick vi en hel flyttkartong med kläder i st 51-62 från mina kusiner. Så har gått igenom det jag tyckte var nödvändigt. Men tror att jag har över 20 boddys å 15 byxor.

Tror jag kommer gå igenom kläderna igen närmare bf å se om allt behövs eller om något saknas.

Vad säger ni om strumpbyxor är det praktiskt eller e det bättre med byxor?

• natlup

Igår började jag läsa en artikel om en mamma som förlora sitt barn i 9månaden. Dock fick jag inte läsa klart den för pojkvännen. Han tyckte inte jag skulle skrämma upp mig själv..

Men hann läsa att hon sov på höger sida sista natten innan barnet dog. Så nu är jag jätte nojjig. Kan det verkligen vara en orsak till att barnet dör eller är det bara en slump?

Finns det några täcken på om barnet slutar andas i magen?

• natlup

Usch vad hemskt att förlora sitt barn. Jag håller tummarna att alla vi här inne kommer få en frisk liten bebis.

Kan jag som förstagångsföderska be om att bli igångsatt några dagar efter BF?

• natlup

Jag måste bara fråga. Hur ser en slempropp ut? E det alltid lite blod på den? Eller kan det se ut som en flytning?

• natlup

jag ringde nyss förlossningen då jag fick en konstig flytning som va rätt lång.. Ursäkta för beskrivningen!
    De sa att det var en bit av slemproppen. Hon sa att det inte var någon fara alls. E det verkligen så? Hört så mycket om proppen. Kommer förlossningen starta snart?

Jag vill lita på de på förlossningen men samtidigt så e man lite orolig..

• natlup
    Stövelkatten skrev 2012-06-08 12:22:55 följande:
    Eftersom den kan komma i omgångar behöver det inte alltid vara blod. Och somliga märker det ju inte ens medan andra verkligen ser en slemklump. Men inte så stor ide att spekulera i om "den vanliga flytningen" var slemproppen eller inte eftersom det inte betyder något speciellt.
    Såg ditt inlägg direkt efter jag postat mitt andra.  Så den kan komma i omgångar, skönt.  Knäpp som jag var så trodde jag att BM på FL inte hade nån tid med å prata med mig så hon ville göra mig lugn snabbt för att sedan lägga på..:P

Ibland får man för sig lite skumma idéer :P
  • natlup

KAMPIS - jaa dock så var den runt 5 cm. Ingen mysig syn dock. va precis som du sa en slemtråd. Uscha :P i ren panik så tog jag kort på de å skicka till killen å fråga om han visste var det var.. Behöver jag säga att han ringde mig å fråga om han var utbildad BM :P

Svar på tråden Augustibebis 2012