Augustibebis 2012
Grjen va den att jag å min svärmor prata här om dagen om just barnvaktning. Å hon sa att hon tyckte vi skulle köpa allt. Vart så förvånad så var tvungen å fråga:P
Grjen va den att jag å min svärmor prata här om dagen om just barnvaktning. Å hon sa att hon tyckte vi skulle köpa allt. Vart så förvånad så var tvungen å fråga:P
Var hos BM idag:D
Vecka - 33 ( 32+5 )
SF - 33
Blodtryck - 125/80
HB - 115
När jag frågade vad bebis skulle väga på ett ungefär så sa hon att hon inte kunde se det. I vecka 27/28 så Sa de på 3D ul att hon väger runt 150/200 gram mer än snittet.
Å hon verkar följa sin egna kurva jätte bra
Hoppas på att hon väger under 4 kg:P
Tog även blodprov för att se om vi ska höja levaxinet.
Vet ni när man kan börja dricka hallonbladste?
Ååh grattis till lilltjejen! Skönt att hon andas själv och ammar.
EN super nervös. Bebisen i magen har inte alls rört sig lika mycket sen igår kväll inte reagerat på glass eller på buffar. När hon väl har buffat så har de inte alls varit så som det brukar. Fick även tre sammandragngar på 15 minuter. Ringde fl å de ville att ja skulle komma in så skulle kolla så att allt ser bra ut
Jag håller alla mina tummar å tår att bebis bara har haft lite slöa dagar.
Nu e jag på väg hem från fl. Fick ligga med ctg i 30 minuter. Hon rörde sig minimalt lite men pulsen var runt 170. Efter 20 minuter så började hon röra på sig lite mer å pulsen gick ner till 148.
Fick en samandragning under tiden. Blev ett UL och hon ligger med huvudet neråt. Men hon ville ändå att jag skulle göra ett spec UL för att se att allt e bra å att allt fungerar.
Så blir uppring på måndag om en tid
Och självklart får jag världens sammandragning efter 3 minuter efter vi lämnat sjukhuset. Skönt att hon lever å har det bra ifl.
Vi har en babygunga från fisher price (rainforest) . Den kan man ha från nyfödd upp till 11 kg.
Ne de sa att hon blev stressad av ctg å att hon kände av att jag var orolig. Jag hoppas på att hon vet va hon pratade om
Var nyss på ett extra UL pga minskad fosterrörelse. Nu känner jag henne precis som vanligt men det se skönt med ett extra UL så att se att det fanns bra med fostervatten.
Allt såg jätte bra ut. BM sa att hon låg väldigt lågt nere ( vet inte vad hon mena med det dock). Sen väger hon 500g över medel dock. Nu väger hon 2800 å jag e i vecka 33+5. Visst det e inte hennes exakta vikt men ändå. Vart lite rädd när BM sa att hon kunde väga runt 4000-4200g i vecka 40...
Prata lite med sambon om parkeringen på sjukhuset. Vi ska föda på Huddinge sjukhus å det kostar 8kr/h visst e det e inte mycket för de som bara e där några timmar. Men vi räknar med att vara kvar ca 2-3 dagar beroende på hur lång tid själva förlossningen tar.
Men 192kr/dag känns liite saftigt. Två dagar blir 384. Kännsd verkligen surt:P vet ni om det e andra priser när det gäller förlossning/bb eller om man kan parkera någonstans i närheten lite billigare? Bostadsområden brukar ju ta 30-50kr/dygn..