• natlup

Augustibebis 2012

Ni som e trött kolla med eran BM om ni kan ha fått Sköldkörtelproblem. Jag var super trött å orkeslös och BM tog blodprov å visade sig att jag måste äta levaxin.

Har vart igång hela dagen. Killens kusin tog studenten så firade henne. Dock bor de i Eskilstuna att sitta i svärmors lilla bil var Ibte så skönt. Satt i 90 grader både till å från.

Sen undrar jag när bebis har hicka kan jag känna det med handen? Jag känner något med jämna mellanru å när jag lägger handen där så känner jag även det.

Jag har känt samma typ flera dagar å på samma ställe. Nämligen vid midjan. Om det e hickan hur ligger hon då?

• natlup

Ellenbmt - usch stackars. Krya på dig

Jag har en liten fråga. Ska man köpa regnskydd till liggdelen eller räcker det med vindskyddet?

• natlup

Kan sammandragning ge diarre? Jag får som jätte mensvärk sen 45 sekunder senare måste jag på toa. Vart så sen i natt..

• natlup

Roos26 - detta ska jag kolla upp. Hellre en undersökning för mycket än en för lite.

Idag är det amnings-kurs. Ser fram emot det jätte mycket. Ska bli kul å få lite information å få svar på sina frågor.

• natlup

Roos26 - trycker du att jag ska ringa BM eller ska jag vänta tills den 19 då jag har tid hos henne. Eller ska man ringa förlossningen ?

• natlup

Angelica1991 - du är verkligen super stark! Skönt att sofia är frisk och att hon börjar andas själv snart.

Idag fick jag ett ryck å skrev ner allt som skulle med till BB å sedan började jag packa bb väskan.

Sen skrev jag även första utkastet av fl-brevet. Lät sambon läsa det och kolla om han ville lägga till något. Han sa att han ska tänka på saken till imorgon :P

Kommer ni gå på öppet hus på förlossningen? Hört att det är bra att gå å kolla läget å bekanta sig med sängen och personalen. Va tycker ni?9

• natlup

Ja det kan vara en fördel å veta lite saker innan. Ringer man till fl innan och frågar när de har tider eller brukar det finnas vissa "öppet hus dagar"

• natlup

här är min checklista =)

Till mig:

-  Papprerna med min och bebis blodgrupp (X)

- Förlossningsbrev 

- Lipsyl (X)

- Stora bindor

-Toffs, hårspännen + diadem

- Underkläder/Strumpor

- onepice

- Amningsbehå (X)

- Tofflor (X)

- Hårborste (X)

- Massageolja

- TENS - Maskin

Till Andreas:

- Bekväma skor

- Kallsonger (X)

- Strumpor (X)

- Ett ombyte

Till Bebis:

-Blöjor (X)

- Två kortärmade bodys (X)

- Två pyjamasar (X)

- Mössa (X)

- Två par strumpor (X)

- Två par byxor (X)

- Två  långärmade bodys (X)

- En tjocktröja för hemfärd (X)

- Bilbarnstol (Babyskydd)

- Snuttefilt

- Filt (X)

- Babyskydd

Övrigt:

-Mynt och kontanter

-Toapapper

-Chips/Godis/Drickyoghurt/vattenflaska

-Hygienartiklar

-Kamera/kameraladdare/mobilladdare(X)

- Ipad

- Tandborste/Tandkräm (X)

- Schampo och balsam

- Duchkräme

- Linsvätska/linsburk

- Minfläkt

- Handduk (X)

Ni med erfarenhet får jätte gärna säga till om det är förmycket eller om det behövs något mer=) 

• natlup

Ja de va rätt mycket:P kommer säkert inte använda allt men hellre lite för mycket än förlite:P

E det något som ja borde ta bort som e onödigt ?

Svar på tråden Augustibebis 2012