• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe

Nu har illamåendet kommit :/ Och yrsel som attans... Känner inte alls för att äta ngt, allt står mig upp i halsen.. Fett mat äcklar mig jättemycket och jag som i vanliga fall tycker det är MUMS med pizza Gråter Jag har gått upp 1,5-2 kg redan... Men nu har jag ingen aptit så det håller sig väl där nu....  i Grav nr 1 gick jag upp 35 kg, hann gå ner 20 kg av dom innan jag blev gravid med nr 2 ( efter 6 månader) dom gick jag upp med 2:an... Denna gången ska jag fakltiskt försöka vara duktig och undvika sådant som jag vräkte i mig då, Ben &jerrys glass och kexchoklad Skrattande
    Har lyckats gå ner allt och lite till men det har varit tuff väg dit och den vill jag undvika igen

• AnnaSv

Idag var jag ute en kort sväng med hunden och gubben lagade mat så fort jag kom innanför dörren smällde stanken (matoset) till mig och jag fick springa till toaletten.. Så nu är första spyan lagd exakt såhär var det sist med, kräktes varje gång matlagning pågick..

• Gadget

Anna S f82:
    Jag vet hur det är. Mitt MF förra året tedde sig så. Jag fick aldrig riktigt jättestarka plus och började småblöda ett par dagar efter plus. Slets mellan hopp och förtvivlan och efter en vecka har jag för mig att värken och störtfloden kom som gjorde mig säker. Då i v6.
    Hur långt gången är du? Har du plussat starkt från början? Känner du dig säker på att det är kört?
    Jag beklagar verkligen, det är fruktansvärt med MF.

• Tramses

Tack Gadget! Det är skönt att det finns folk som förstår och har gått igenom samma sak. Jag är i v 4+5 idag och jag har haft tydliga men ganska svaga plus innan. Idag har det däremot varit väldigt svagt och det digitala borde ju verkligen ha visat något om allt hade varit som det skulle. Jobbigt att gå och vänta på störtfloden. Det är nästan så att jag hoppas att den ska komma nu så att vi kan börja ta nya tag snart igen.
    Stort lycka till och grattis till dig och alla andra! Jag lämnar tråden så att den kan få fortsätta vara en rolig och positiv tråd . Jag kanske kikar in ibland och ser hur det går för er. Ni har en underbar tid framför er! När jag väntade sonen mådde jag bättre än någonsin och tröttnade aldrig på min stora mage och den där härliga känslan som man har när man delar sin kropp med en liten bebis som man känner så väl redan innan den har tittat ut. Lyckönskningar till er alla!

• ellllen83

Styrkekramar till dig Anna! Det är surt och orättvist, säger en till som vet hur det känns (x5) Ser att det pratas vikter. måste gå upp 5 kg till om 2 veckor. Så ja, får fint ta och klämma i mig middag nummer 2 nu, pizza vore säkert bra.

• Naimisen

Jag har ganska nyligen kommit hem från en mysig kväll med vårat underbara föräldra-kompis-gäng.

Som jag misstänkte riktade sig frågan om alkoholfri eller lättglögg främst till mig, då de andra tjejerna redan berättat att dom ät gravida.

Så nu vet hela gänget.

Massa god mat, har tryckt i mig sallad och hemma gjorda buffalo chicken wings.

Jag är så less på illamåendet, fick springa genom mataffären idag för att inte kräkas, och finnarna suck.

Pisan- Grattis!!

• RockNRollMamma

Kikar in här =)
    Går in i v 7 imorgon å har hittills känt av att ja har mer trötthet än vanligt å mer hungerkänsla
    magen har svulnat upp å ömmar till å från, brösten ömmar så mkt att ja knappt kan ligga på mage lr på sidan när ja ska sova... men illamåendet har dock ej kommit igång riktigt...har haft 4 blödningar 2 av dom är efter sex å dom andra 2 vet ja ej.. antar att det är sköra slemhinnor lr något.. på tisdag ska ja ta ett digitalt test som visar hur långt gången ja är... bara för att inse att ja har något i magen å kan va spännande att veta :D
    Är beräknad till 5 augusti 

• Lilja85

Pisan1: Grattis till glädjebeskedet!!! Så skönt å höra! Måste säga att jag blir rörd av det du berättar om personalen på akuten. Det är PRECIS så det skall vara, PRECIS så patienter ska känna när de går där ifrån. Är själv i vården, och det är alltid lika roligt när man känner att patienter, stora som små känner sig väl bemötta! Så hila skönt å höra varje gång att det är fler som jobbar så!

Svar på tråden Augustibebis 2012