• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Dock inget säkert tecken på fl, men ändå ett tecken lixom...

• Novixi
    Bellatrixx skrev 2012-07-15 08:25:54 följande:
    Usch.. Alltså, är det någon mer som fått en "körig" mage? (rekommenderar att man slutar läsa om man är känslig för "snuskinfo")

Hela graviditeten har jag varit förstoppad och det har varit svårt att göra nummer 2. Igår kväll efter jag kom hem började magen knorra och väl på toan sa det svosch och det rent utsagt bara "rann" ut (fyyyy!!) och har fortsatt nu under natten och morgonen, det har inte blivit bättre alls..

Någon mer? Är det farligt? Kanske bara är magsjuka? Jag har inte ätit något konstigt dock vad jag kommer på.. Sorry för ett jobbigt och lite snuskigt inlägg!
    känner igen det. har inte varit förstoppad denna grav tack vare andra järntabletter, men det har varit normalt/hårt. Sista veckan eller så har jag också blivit mycket lösare och väldigt gasig Rynkar på näsan
    Även vid vissa tillfällen har det "runnit" som du beskriver (bläää!!)
    Men jag tror det är naturligt. Det sägs ju att kroppen tömmer sig själv sista tiden innan det är dags för fl. Så vi kan bara hoppas att detta är ett gott tecken för oss! Flört
  • Novixi

Godmorgon mammor! Då sitter jag sista dagen på jobbet nu. Jobbar till 15 och efter det är det ledigt som gäller fram tills bebis kommer! Solig Woho!
    Känns både skönt och sorgligt. Har trivts jättebra på jobbet och kollegorna är underbara, men det börjar bli tungt och tröttsamt nu. Är ju bara 2,5 vecka kvar till BF så det kanske är naturligt att vara lite trött då? Flört Haha!
    Ha en fin dag alla!

• Tesdy

Godmorgon tjejer! Ligger här i sängen och lyssnar på mina barn som sover. Mannen ligger i dotterns säng och han lär nog vara rätt tung i huvudet som vissa andra män här inne idag! Dock var han inte överdrivet påverkad igår utan lagom. Han och hans kompis fick för sig att dom skulle ut igår så jag körde dom både dit till första stället och hämtade dom på centralen sen.

När vi väl kom hem så fick jag äta ett hamburgerbröd för att lugna magen. Hade mått illa sen jag och barnen gått och lagt oss.

Hittade nu på morgon för första gången en blöt fläck vid bröstet i sängen. Har läckt häxmjölk helt enkelt.

• 7eHimlen

Godmorgon tjejer!!
    Jag sover väldigt bra NÄR jag väl sover (lite typ som en klubbad säl), men jag vaknar heeeeela tiden, antingen ligger jag obekvämt, eller så sparkar bebisen för att han ligger obekvämt, eller så är jag kissnödig/för varm/täååt i näsan. Usch, känner mig odrägligt grinig just nu. Halsbränna fick jag i natt oxå, rapade tacos - mums - NOT! :P
    O så ska jag iväg till lillasyster med mormor idag. De är båda två sådär odrägligt kvittriga och artiga, så det lär ju bli en intressant kombo. Får försöka fokusera på syrrans 6-månaders tjej istället :D  
    Lider med er som har män som inte kan bete sig, man får väl försöka se det som att de leker av sig det sista nu innan bebisen kommer. Förhoppningsvis tar de sitt ansvar då iaf. Vi kan ju ändå ta hand om oss själva, även om det är lätt att bli hormonell o känna sig ful/osexig o övergiven nu.  Nu ursäktar jag dem verkligen inte, bara vet ur jag själv är just nu :O
    Dags att fixa lite frukost kanske, igår väckte jag min fru med frukost på sängen, funderar på om jag vågar göra samma sak idag, det är lite tidigt för henne fortf.. :P
    Ha en underbar söndag förresten!
    Ps. Vecka 35 idag (34+0) - såhär tidigt föddes jag, nu längtar jag massor efter vår lillkille, men han får gärna stanna några veckor till där inne iaf.
    Tror det var i nån annan tråd, där nån frågade om folk börjat slå vad än, när bebis kommer. Min BF är 25/8, men jag har hela tiden sagt att han kommer mellan 9-17 aug. En av vänner na tror jag får vänta till början på september (hoppas inte). Hur tror ni andra att era kommer?  

• novaunique

Har alla haft mjölkkänningar i sina tutts? Jag har inte sett en enda skvätt av mjölk i mina ännu. Är lite oroad att det ska betyda att det kommer finnas risigt med mjölk när bebis kommit. Förra graviditeten så läckte jag lite då och då...

• Novixi
    Tjockisbullen: såg att du frågade igår om det fanns en tråd för födda bebisar och det gör det Glad
    Här är länken www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

Novaunique: Har haft lite småläckande bröst vid enstaka tillfällen denna grav. Förra grav läckte jag konstant och en hel del från v. 17 Rynkar på näsan Inte alls kul! Kunde inte ens sova utan BH och inlägg....
    Tror inte att det har någon som helst betydelse om man läcker mycket eller lite (eller inget alls) för mjölkproduktionen när bebis väl har kommit. Var glad att du slipper det nu istället Flört
    Tycker det är tillräckligt ofräscht och jobbigt att gå runt och lukta sur mjölk i flera månader då bebis kommit, behöver inte göra det innan också liksom Tungan ute
  • Jeda
    novaunique skrev 2012-07-15 09:56:26 följande:
    Har alla haft mjölkkänningar i sina tutts? Jag har inte sett en enda skvätt av mjölk i mina ännu. Är lite oroad att det ska betyda att det kommer finnas risigt med mjölk när bebis kommit. Förra graviditeten så läckte jag lite då och då...
    Jag har inte heller någon känning av mjölk alls. Fast det har jag inte haft de andra graviditeterna heller och har ändå fått så det räckt och blivit över Skrattande

Har en prinsessa hemma som ska åka iväg på sommarumgänge med sin far imorgon, vilket hon inte alls vill men måste. Så hon har mer eller mindre legat på mig i natt bara för att få vara nära, vilket i sin tur resulterat i att jag knappt sovit alls.... Varmt och trångt med en nattvaken liten i magen :)

Får väl slänga på oss regnkläderna och leta upp några vattenpölar att hoppa i, ja kanske inte jag då...
    Livet är en dans på rosor, men även den vackrast rosen har törnen
  • stefeliat

Hejsan! Är ny i tråden och har bf 8/8. Blir dock igångsatt den 1/8 av humanitära problem. Har haft en sju helsikes graviditet den här gången, i början hade jag problem med ätandet pga jag gjor gbp på förra maj. Men sen från vecka 24-29 gick allt bra. Sedan fick jag en del sammandragningar och åkte på koll och då var min livmodertapp 10mm. De ville självklart ha mig liggandes på sjukhuset men det vägrade jag så de gick med på att jag låg hemma istället. Låg i 6 veckor på rygg mer eller mindre!!!! Usch! Ont, tråkigt, arg, ledsen, kräksjuka, foglossningen blev värre, ensamt! Fick totalt psykbryt! För att inte tala om inatt!!!! Är nu i vecka 37 (36+3) vaknade med grymma värkar med 4 min i mellan. Fick order om att komma in av förlossningen och efter ctg kontrollen så sa barnmorskan att de troligen var dax, men NEJ!! 5 timmar senare så avtog det hela och jag fick åka hem. Livmodertappen var helt utplånad och bara öppen 1,5 cm. Nu är jag less!

Nog om mig! Hur har ni andra det? Vilket sjukhus har ni planerat att föda på? Jag bor norr om sthm så det blir ds för mig.

Väntar förresten barn nr 2. Har en dotter på 5 år.

Heja heja alla mammor, snart är det vår tur!

• lillakotten

Här är en till som lider av gaser sedan ett par dagar tillbaka. Dock så har jag blivit hård i magen istället. Har varit tvärtom hela graviditeten! Konstiga kropp!