• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Har knappt några gravidbyxor som sitter bra och linnena jag har börjar bli för korta för magen. Så var jag på Lindex innan en snabbis och spanade pyjamaser. Gick förbi damavdelningen och såg massa fint ifall man inte varit en tjockis! Har rätt mycket kläder som inte är mammakläder som jag kan ha men de börjar också bli tjatiga. Känns som jag har samma kläder hela tiden. SÅ trött på det nu, vill ha vanliga snygga kläder igen. Bekväma kläder! Tyckte mammabyxorna var supersköna i början men FAN va jag är trött på magmudden nu! Bläää å GNÄLL! Skrattande

• eightythree

Ja, gravidkläder och orörlig! Nu är det inte roligt att ta på sig kläderna längre. Med pojkarna i magen har jag kunnat röra mig smärtfritt även på slutet, men nu är det stopp när jag böjer mig. Strumpor är ett helt projekt!

Längtar och försöker peppa mig själv till självdiciplin för att hitta tillbaka till min standardvikt till en början. Promenera minst 3km om dagen läste jag och följde när jag väntade första grabben och då rann alla kilon successivt av. När han var ca 10månader låg jag under startvikten. Det var svårare efter son nr2 och nu är jag orolig att inte få tillfällen att röra på mig. Ska åtminstone ha godisförbud ett tag. =)

• Hejåhå

Stefeliat: usch, vilken jobbig graviditet!
    Jag bor också i norrort, bf 23/8 och vill hamna på BB Sthlm.
    Har inga känningar så här långt och håller tummarna på att få genomgå en vaginal förlossning. Min 16 mån dotter kom till världen vis kejsarsnitt pga sätesbjudning.

Jodå, en trasig karl här idag. Han skämdes som en hund och världens ångest. Det blir kördugligt skick nu några månader framöver.

Jag sover så jäkla kasst. Jag kan bara ligga på sidan med RAKA ben, hur obekvämt som helst. Har jag benen böjda känns det som att jag inte får luft. Jag LÄNGTAR efter att kunna breda ut mig i framstupa sidoläge igen, min favvoställning.

• oxle bo

måste fråga angående slempropp??
    kan den vara ljusgrön?
    kom något stort som en fem krona supersegt...

har inte sett den tidigare  då den gått på fl med dom andra

14 dagar till  BF

• mrsnoname

Hejåhå: jag bor också i norrort å har samma bf som dig :) har dock valt ds vanliga förlossning i första hand. Men prickar vi in bf kanske vi hamnar på hotellet samtidigt ;)

• Nettan1982

Tydligen kan den rackaren vara rosa, röd, brun, gul, genomskinlig & gul eller grön. Som snor, slem, vattnig, geléartad... Så det är inte så lätt att veta faktiskt. :/ Min är mer gul nu... Så sanslöst fräsch man känner sig där nere måste jag säga... *suck*

• tjockisbullen

Kan ni tänka er att min sambo fortfarande är arg och ignorerar mig helt, svarar inte ens på tilltal! 
    Han har 1000 fantastiska sidor men den här sidan av honom är nog min minsta favorit.....
    Jag tycker inte det är kul för fem öre, särskilt inte så nära en förlossning:(

Imorgon kommer min familj o stannar 2 veckor - känns lagom kul när läget är sådär!  

• Sommaren12
    tjockisbullen skrev 2012-07-15 20:29:12 följande:
    Kan ni tänka er att min sambo fortfarande är arg och ignorerar mig helt, svarar inte ens på tilltal! 
    Han har 1000 fantastiska sidor men den här sidan av honom är nog min minsta favorit.....
    Jag tycker inte det är kul för fem öre, särskilt inte så nära en förlossning:(

Imorgon kommer min familj o stannar 2 veckor - känns lagom kul när läget är sådär!  
    Vad barnsligt! Han tröttnar nog...
  • NiniMe

Det finns ingen skönare känsla direkt efter bebis kommit ut från magen och man kan sätta sig rätt upp, jag har bara kunnat resa mig upp utan att dra och vända hit och dit, BÄSTA KÄNSLAN EVER....

Ang kläder när dom är nyfödda speciellt sommartid och varmt så har jag inte varit så petig, har dom haft pyjamas på sig så ja då har dom haft det, pyjamaser är ju så söta, deras myskläder ju
    Ettan föddes en VARM sommar och han sov endast i en kortärmad t-shirt och blöjan, hade hans snutte som filt eftersom det var väääldigt varmt... Så tänk på det ang sovpåsen, det är nog inget jag hade börjat använda förrän det går mot kallare tider (givetvis om ni har kallt på natte och det förbliir en kall sommar men inte annars)
    Finkläder tar jag på vid finare tillfälle, annars har det varit med bodysar som blivit använda, sommartid eller att dom har varit endast i blöja..
    Dom små får ju lätt värmeutslag osv, och ofta tar man på dom för mycket...

• Stövelkatten

Nu vill jag bara grina! Halva dagen med förvärkar nu, jämna och regelbundna, och dessutom så ökar de i styrka/smärta! Har spenderat två timmar i badet nu, men nu verkar det ha avtagit igen. Fy FAAAAAN va less jag blir på detta!