• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • stefeliat

Men herre gud vad mycket stavfel det blev! Haha! Skriver i från telefonen. Menar i texten att jag gjort gastric bypass op förra maj :-P

• Gadget

Välkommen Stefeliat, låter som om det kanske blir bebis snart för dig då? Men det är du värd om du fått lida så. Så bra som jag mått borde jag väl vara en av dem som går två veckor över tiden. Fast jag är dum och räknar med att han ska komma tidigare än BF.

• godisbit

Hjälp vad jag har sovit gott i natt! Vaknade till och var på toa en gång bara och har sovit som en stock i övrigt. Likadant var det igår natt - vaknade av att sambon petade på mig mitt i natten för att kolla om jag var vid liv =) jag hade inte rört en fena, bara sovit som en död rent ut sagt.

Tror inte jag vänder mig så mkt i sömnen längre, när jag vaknade till i natt var min ena arm/hand helt avdomnad och kall av att jag sovit på den och jag känner mig stel i nacken som att jag legat i samma vinkel mot kudden för länge. Är iofs ändå trött och seg, men det kan ju vara det trista vädret som gör sitt till också.. Men fy vad skönt att sova så där djupt och länge!!! Jag har nästan glömt hur det var att sova ordentligt, sen jag blev gravid är det nog sömnen som har varit trixigast - kan nog räkna de nätter jag sovit rakt igenom på 1 hand (sedan i julas). Det har varit ett evigt springande på toa och sen inte kunna somna om för att jag varit  hungrig eller bara helt enkelt övertrött. 

Hoppas ni andra fått sova gott när ni väl har slocknat!  

• Sommaren12

Hej tjejer!

Är tillbaka i Kalmar nu efter några dagar i Malmö. Vi skulle inte kört hem förrän idag men efter middag hos vänner igår blev vi less på skåne och kl 22.30 bestämde vi oss för att köra hem. Mannen hade druckit så jag fick köra själv hela biten, 3 och en halv timme. Var inte i säng förrän tre i natt. Har haft typ jobbiga menssmärtor i natt. Vet inte om det är förvärkar?

Grattis capy till lilla tjejen!!

Välkommen stefeliat!

Hejåhå och babyhummingbird: hoppas era karlar är ångersamma idag!

Har en kanske idiotfråga. Min man sa igår när vi gick på stan och kollade på bebisgrejer: "ska hon inte ha en pyjamas?" och jag skrattade å svarade "näää det behövs inte!"... Sen kom jag på att jag har ingen aning vad de ska sova i! Nakna? Och om inte så kanske de SKA ha pyjamas. Knäpp fråga ja, men ska de det? Usch det är så mycket självklara saker jag inte vet nåt om. Oroar mig nästan över att inte kunna ta hand om mitt barn... :/

• Naimis
    Sommaren12 skrev 2012-07-15 11:10:35 följande:
    Hej tjejer!

Är tillbaka i Kalmar nu efter några dagar i Malmö. Vi skulle inte kört hem förrän idag men efter middag hos vänner igår blev vi less på skåne och kl 22.30 bestämde vi oss för att köra hem. Mannen hade druckit så jag fick köra själv hela biten, 3 och en halv timme. Var inte i säng förrän tre i natt. Har haft typ jobbiga menssmärtor i natt. Vet inte om det är förvärkar?

Grattis capy till lilla tjejen!!

Välkommen stefeliat!

Hejåhå och babyhummingbird: hoppas era karlar är ångersamma idag!

Har en kanske idiotfråga. Min man sa igår när vi gick på stan och kollade på bebisgrejer: "ska hon inte ha en pyjamas?" och jag skrattade å svarade "näää det behövs inte!"... Sen kom jag på att jag har ingen aning vad de ska sova i! Nakna? Och om inte så kanske de SKA ha pyjamas. Knäpp fråga ja, men ska de det? Usch det är så mycket självklara saker jag inte vet nåt om. Oroar mig nästan över att inte kunna ta hand om mitt barn... :/

Köpte 2 pyjamasar igår. Sover dom själva i säng är de bra att dom har på sig något. Sover dom på bröstet är de nog varmt ändå.
  • Naimis
    stefeliat skrev 2012-07-15 10:09:25 följande:
    Hejsan! Är ny i tråden och har bf 8/8. Blir dock igångsatt den 1/8 av humanitära problem. Har haft en sju helsikes graviditet den här gången, i början hade jag problem med ätandet pga jag gjor gbp på förra maj. Men sen från vecka 24-29 gick allt bra. Sedan fick jag en del sammandragningar och åkte på koll och då var min livmodertapp 10mm. De ville självklart ha mig liggandes på sjukhuset men det vägrade jag så de gick med på att jag låg hemma istället. Låg i 6 veckor på rygg mer eller mindre!!!! Usch! Ont, tråkigt, arg, ledsen, kräksjuka, foglossningen blev värre, ensamt! Fick totalt psykbryt! För att inte tala om inatt!!!! Är nu i vecka 37 (36+3) vaknade med grymma värkar med 4 min i mellan. Fick order om att komma in av förlossningen och efter ctg kontrollen så sa barnmorskan att de troligen var dax, men NEJ!! 5 timmar senare så avtog det hela och jag fick åka hem. Livmodertappen var helt utplånad och bara öppen 1,5 cm. Nu är jag less!

Nog om mig! Hur har ni andra det? Vilket sjukhus har ni planerat att föda på? Jag bor norr om sthm så det blir ds för mig.

Väntar förresten barn nr 2. Har en dotter på 5 år.

Heja heja alla mammor, snart är det vår tur!

Välkommen! Kanske vi ses på förlossningen, har bf om 12 dagar. Tänkte föda på DS
  • eightythree

Novaunique: Har inte haft ngn känning till mjölk med tidigare barn, men nu måste jag typ pressa ur lite varje dag för det spänner så i brösten annars.  Känner mig skitsnygg när ena bröstet växt sig större än det andra med (synligt!!!) så jag har amningsinlägg i ena kupan för att jämna ut skillnaden *LOL* Alla sätt är bra, eller hur är det

• babyhummingbird

Mannen fick veta att han levde imorse kan jag meddela.. Hädanefter blir det alkoholfria öl utan några som helst undantag tills bebis är ute.

Har också fått väldigt förändrade toalettvanor.. Har varit jättehård i magen hela tiden (med eller utan järntabletter) men nu sista 2-3 dagarna så är det precis tvärtom om.. Och innan har det varit MAX en hon per dag.. kanske mer varannan.. och nu springer jag och gör nummer två flera gånger om dagen.

Håller tummarna för att det är på gång inom en vecka eller så kanske.. BF den 2e egentligen.. Så om en vecka känns alldeles lagom :D

• LiJon

Godmorgon och stort grattis Capy!

Kanske ska vara tacksam att jag sover bra när jag väl sover, men det börjar bli drygt att vakna 06 varje morgon oavsett när jag lagt mig (somnade 02 inatt), vara hur pigg som helst för att sedan totaldäcka igen vid 08 och sova till 11-12... blir så groggy och illamående efteråt och halva dan försvinner känns det som. Ja man lär väl inte kunna ha kvar sina vanliga sömnrutiner när bebisen är här heller så det är väl bara att vänja sig ;)

Undrar om det är möjligt att ha blåmärken på insidan magen? Isåfall har jag det, haha! Är helt öm på vissa ställen men det syns ingenting utanpå, det är där hon har fötterna mest så nu är det väl bra trångt. Ilar mycket neråt också men jag tycker inte magen sjunker ner nånting, bm sa att jag bär henne högt och det känns, magen står fortfarande rakt ut under tuttarna liksom. Skulle vara skönt om den sjönk lite så man kanske kan andas lite bättre.   

Sommaren; tycker man hör så olika, om de behöver eller inte. Vi har köpt fyra pyjamasar i 50/56, sen beställde jag en sovpåse på internet igår efter tips från en mammagrupp på facebook. Flera verkade tycka det var smidigt att slippa greja med knappar och så mitt i natten vid blöjbyte. Tänker att man får väl prova sig fram vad som känns bäst själv. Du ska då inte tvivla på att du inte kommer kunna ta hand om ditt barn, hur ska man kunna veta allt om nåt man aldrig gjort förut? :) det är väl därför vi kvinnor finns till för varandra och ge råd och stöd, sen är det ju du som kommer känna ditt barn bäst! :)