• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Grizabella

Pjyamas har jag använt på mina 2 barn, de utan fot, men jag har inte kört med täcke utan använt mig av en Grobag dvs sovpåse, har nyligen budat hem en helt ny  billigt från Tradera. Grobag/sovpåse är suveränt, då slipper man täcke som de lätt kan sparka av sig eller dra över huvudet. De finns lite olika sovpåsar, jag har kört med orginalet som heter just Grobag, men alltid budat hem dom billigt från Tradera. Vet att tex IKEA har sovpåsar och barnbutikerna.

• olgaisback

Asså jag har det nog bra! Innan jag blev gravid kom jag och min man överens att sluta dricka och röka båda två! Han har tagit ett glas vin och rökt ca 1 cigarr under hela grav!

Jag måste ha en bra man! Som kan sluta bara så!

Jag klagar inte! Men hade inte klarat av om han druckit då jag haft svårt med alkohol förr!

Så jag avundas er styrka med män som är ute och "ränner"!

• lillakotten

Sommaren: med dottern så körde vi ofta att hon sov i bodyn hon hade haft under dagen. Hon är varm av sig så pyjamas blev för svettigt. Än idag sover hon utan pyjamas helst eller möjligtvis med tshirt så man får prova sig fram! Har dock fått en sovpåse som vi tänkte prova denna gång.

• fru Elle

Vi har använt pyjamas till barnen, gärna med knäppning fram så man lätt kan byta utan att behöva trä över huvudet. Har använt både med långa och korta ben.

• Issan8

Vi har skaffat rätt många pyjamaser för jag tänkte att i början så sover de så mycket samt att man kommer hålla sig hemma mycket, då får bebis ha pyjamas så slipper man hålla på med klädombyten osv. Tycker alla dessa med knäppning hela vägen verkar så smidiga och sköna för bebisen att ha på sig. 

Läste att några har känningar av hjärtklappning, jag har under de sista 2 dagarna också knnt av det men under korta stunder.  Är det vanligt/normalt eller borde man prata med sin läkare? FÖr min del är det inte stressrelaterat eller pga av oro, vet inte vad det kan bero på.

Jag gick förresten med i FB-gruppen :) 

• fransyskan

Vi har en hel drös med pyjamaser som vi fått och som jag tror vårt stackars barn kommer ha på sig på dagen lika mycket som på natten -- lär bero mest på vädret.

Ja, som ni hör är jag rejält mode-medveten! SkrattandeSkäms

• tjockisbullen
    Bellatrixx skrev 2012-07-15 08:25:54 följande:
    Usch.. Alltså, är det någon mer som fått en "körig" mage? (rekommenderar att man slutar läsa om man är känslig för "snuskinfo")

Hela graviditeten har jag varit förstoppad och det har varit svårt att göra nummer 2. Igår kväll efter jag kom hem började magen knorra och väl på toan sa det svosch och det rent utsagt bara "rann" ut (fyyyy!!) och har fortsatt nu under natten och morgonen, det har inte blivit bättre alls..

Någon mer? Är det farligt? Kanske bara är magsjuka? Jag har inte ätit något konstigt dock vad jag kommer på.. Sorry för ett jobbigt och lite snuskigt inlägg!
    Så har jag det med! Tror det är rätt vanligt!
  • tjockisbullen
    Novixi skrev 2012-07-15 10:02:25 följande:
    Tjockisbullen: såg att du frågade igår om det fanns en tråd för födda bebisar och det gör det Glad
    Här är länken www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

Novaunique: Har haft lite småläckande bröst vid enstaka tillfällen denna grav. Förra grav läckte jag konstant och en hel del från v. 17 Rynkar på näsan Inte alls kul! Kunde inte ens sova utan BH och inlägg....
    Tror inte att det har någon som helst betydelse om man läcker mycket eller lite (eller inget alls) för mjölkproduktionen när bebis väl har kommit. Var glad att du slipper det nu istället Flört
    Tycker det är tillräckligt ofräscht och jobbigt att gå runt och lukta sur mjölk i flera månader då bebis kommit, behöver inte göra det innan också liksom Tungan ute
    Tusen tack:) Har favoritat den nu:)
  • carran no1

SOMMAREN12

Vi hade pymas på sonen och kommer förmodligen att ha det på nästa oxå, men mest för att hålla blöjan på plats...  men d går ju lika bra med en vanlig body...

Vi provade några nätter utan pyamas eftersom att sonen va så förbaskat varm, men då kom det kiss eller bajs på sidan, vilka blöjor vi än provade.....
    det finns ju tunna pyamasar man kan köpa som är korta oxå, d kör vi med =)  

Klart att du kommer att kunna ta hand om ditt barn... det där är nog alla gravida kvinnors mardröm och funderingar sista tiden när d börjar bli så verkligt att bebis snart kommer...

Själv har jag ju en son på 16 månader och snart kommer ju syskon och jag har ren och skär panik vissa dagar och undrar va fanken jag har gett mej in på??!!

Vi har ju även precis köpt hus lagom tills jag fick reda på att jag va gravid med mycket att göra samt har 3 hundar och 2 katter som även dom ska ha uppmärksamhet, och till råga på allt så jobbar sambon från 4 på morgonen till 11 på kvällarna vilket betyder att jag är så gott som ensamståånde =S  

Men det mesta brukar lösa sig till slut bara man tar en dag i taget :)