• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • bez imena

ja fy för gravidkläder... ska slänga allihop sen. Eller plocka undan. Vill ha mina söta sommarklänningar som numer är som muslånga toppar på mig. Snart går jag så långt att jag tar makens reklamtishor,haha..

Idag har jag sovit bort dagen. Vaknade på em och såg att jag hade/har rätt schyssta botoxläppar. Och korvfingrar, korvfötter och allt är uppsvällt :( Var uppe i natt tre ggr som sagt och åt, inte bra alls. Jag som hatar att vara bakis känner mig som det varje dag nu!!! Gör inte ni?

• bez imena

Vad jobbigt stövelkatten!!!! :( Vilken vecka är du i nu?

• tjockisbullen
    Sommaren12 skrev 2012-07-15 20:30:12 följande:
    Vad barnsligt! Han tröttnar nog...
    Nja jag vet inte, ibland kan han hålla på i 4-5 dagar! 
    Barnsligt är bara förnamnet för samtidigt som han ignorerar mig så lämnar han också över allt ansvar för både hem och vår dotter på mig.
    HAr försökt förklara att det INTE är ett normalt beteende i en VUXEN relation, ok att man blir arg men sedan löser man det och går vidare man går fan inte flera dagar o muttrar!  
  • NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-07-15 20:33:35 följande:
    Nu vill jag bara grina! Halva dagen med förvärkar nu, jämna och regelbundna, och dessutom så ökar de i styrka/smärta! Har spenderat två timmar i badet nu, men nu verkar det ha avtagit igen. Fy FAAAAAN va less jag blir på detta!
    BADA INTE om det är i början, det är smärtlindring du ska ta lite senare i loppet ... Ta inte alvedon och skit heller hahaha, vänta tills det känns JÄVLIGT jobbigt, för då har du antagligen öppnat dig såpass att det verkligen verkligen är igång... Badet kan stanna upp värkstarten...
    Jag tog ingenting när jag skulle få ettan i hans latensfas, jag gjorde vad jag kunde för o  trigga upp det istället, höftrullningar o, lite promenader, trappan
  • Nettan1982
    tjockisbullen skrev 2012-07-15 20:39:38 följande:
    Nja jag vet inte, ibland kan han hålla på i 4-5 dagar! 
    Barnsligt är bara förnamnet för samtidigt som han ignorerar mig så lämnar han också över allt ansvar för både hem och vår dotter på mig.
    HAr försökt förklara att det INTE är ett normalt beteende i en VUXEN relation, ok att man blir arg men sedan löser man det och går vidare man går fan inte flera dagar o muttrar!  
    Hoppas han tar sitt förnuft till fånga snart! Ok om han vill vara sur men han bör ju inte lämna över allt ansvar på dig. Du är höggravid nu och han borde inse att han överreagerar en smula... 
    Pinsamt för honom om din familj märker hur han beter sig tycker jag... :/ 
  • Sommaren12

Stövelkatten: Låter skitjobbigt men hoppas det betyder att du är på G och nära nu! 

NiniMe skrev 2012-07-15 20:33:35 följande:
    Det finns ingen skönare känsla direkt efter bebis kommit ut från magen och man kan sätta sig rätt upp, jag har bara kunnat resa mig upp utan att dra och vända hit och dit, BÄSTA KÄNSLAN EVER....
    DET ser vi fram emot. Sambon skrattar åt mig när jag ska upp ur sängen. Först får jag liksom korva runt mig själv och sen stödja upp mig på händerna innan jag sitter upp på kanten och får ta sats för att komma på fötter (ibland trillar jag tillbaka) och väl uppe så går ryggen i lås och fötterna gör ont iaf på morgonen så jag vaggar fram halvlutad innan jag kan sträcka ut mig. Ser lite ut såhär innan jag är mig själv Tyst:

bez imena skrev 2012-07-15 20:33:47 följande:
    Idag har jag sovit bort dagen. Vaknade på em och såg att jag hade/har rätt schyssta botoxläppar. Och korvfingrar, korvfötter och allt är uppsvällt :( Var uppe i natt tre ggr som sagt och åt, inte bra alls. Jag som hatar att vara bakis känner mig som det varje dag nu!!! Gör inte ni?
    Jag har med sovit bort dagen men det behövdes! Körde hela natten själv och var helt slut men kunde ändå inte sova så bra när jag kom i säng. Gick upp 10.30, kändes som baksmälla, stoppade i mig frukost och sen gick jag och la mig igen och sov till strax efter 15. Men inte ett dugg dåligt samvete! Mer orolig för ifall jag kommer kunna somna i natt, men det är då verkligen ingen garanti oavsett om jag vilat på dagen eller inte...

Många säger klämkäckt till mig "Vänta du bara tills bebisen kommer" när jag gnäller över att jag inte kan sova, men helt ärligt, detta kanske är naivt men jag får ändå för mig att det inte alls kommer va lika jävligt. Tycker inte att det är så jobbigt att gå upp på toa flera gånger om natten för när det är gjort så somnar jag oftast om rätt snabbt och antar att det kanske kan jämföras med när man ska upp och trösta/mata bebis? Fast det tar kanske lite längre tid förstås. Det jobbiga tycker jag är att inte KUNNA sova alls. Att ligga och stirra i taket i fyra timmar och bara få mer och mer panik. 

Tjockisbullen: Jobbigt! En trotsunge, erhm pojkvän! Hoppas han växer upp. Inte ok att lämna över allt på dej!

• Tesdy

Oj Ninime, då har jag nog "tabbat" mig idag. Har haft förvärkar hela förmiddagen och nu vid fyra tiden tog jag en panodil för jag hade ont i huvudet inte pga värkarna men dom dämpades ju i och med detta men nu börjar dom kännas igen.

Vad gäller gravkläder så äger jag bara ett par byxor och en renodlad gravtröja. Sen har jag lånat stora kläder av min mamma, men jag är sjukt less på allt så numera bor jag i ett par pyjamasbyxor och linnen när jag är hemma. Sista veckan på jobbet hade jag på mig ett par korta träningsbyxor vilket var skönare än gravbyxorna.

• LiJon

Vad alla lossar slemproppar! :) Jag har inte sett en tillstymmelse av nån propp, inga förvärkar har jag heller... får för mig att jag kommer gå över tiden hur länge som helst bara för att kroppen inte verkar förbereda sej. Sammandragningar har jag men inte onda, bara lite obehagliga. Nu är jag ju 'bara' i v. 36 så man kanske är lite otålig. Men jag tycker många av er har pratat om det i flera veckor! :) Kan man föda före/kring bf trots att man inte haft känningar veckorna innan? Nu ska jag inte räkna med att föda innan, har i huvudet att jag kan gå över länge men man är ju lite trött på den här väntan nu ;)

Bez imena; förstår bakiskänslan. Känner mig så nästan hela tiden, men mest när jag sovit mitt på dagen som jag måste göra nästan varje dag. Illamående, groggy och helt seg i kroppen. Vill vara pigg och ha energi! :)

Imorgon ska jag jobba, gör min sista dag på extrajobbet på onsdag. Eftersom jag går på timmar där så har jag valt att jobba 2 dagar i veckan tills nu för att dryga ut min halva gravpenning. Så blir det ganska precis en månad hemma som jag hinner pula och fixa med packning av bb-väska, förlossningsbrev, storstäd osv. Ska bli skönt men konstigt att jobba sista dagen på över ett år! :)

• tjockisbullen
    Nettan1982 skrev 2012-07-15 20:52:21 följande:
    Hoppas han tar sitt förnuft till fånga snart! Ok om han vill vara sur men han bör ju inte lämna över allt ansvar på dig. Du är höggravid nu och han borde inse att han överreagerar en smula... 
    Pinsamt för honom om din familj märker hur han beter sig tycker jag... :/ 
    Nej, känner jag honom rätt kommer han "låtsas" då att allt är normalt.
    Känns ju inte heller kul.
    Jag blir bara ledsen, för jag tycker det är himla onödigt och olägligt både med tanke på stundande förlossning samt besöket från Danmark!