• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Tack för alla era svar! :) jag är nog knäpp men jag ser typ inte skillnad på pyjamaser å sparkdräkter... Får ta en runda och se vad som finns. Börjar få lite panik över det som fattas nu...
    Sovpåse. Har sett dom, men de verkar tjocka. Eller finns det olika tjocka? Och om man har en sån, ska de inte ha nåt annat på sig då och ska man låta bli filtar å täcken? Alltså BARA sovpåse? Det är väl de som sitter på som hängslen liksom? Verkar smidigt...
    Ja nu börjar konstiga känslor komma. Nånstans litar jag på att jag klarar det lika bra som alla andra villrådiga förstaföderskor men får ändå smått panik när någon skriver om nåt man inte haft en tanke på förr. Tänk va många tabbar man kommer göra innan man hittar rätt! Jag har aldrig ens bytt blöja förr... Lär väl bli bajs överallt i början! :P

• Bellatrixx

Synd att det är så många som fått sån körig mage.. Men ur något negativt kommer ju något positivt och det kanske är som ni säger att den håller på att ställa om sig inför bebisens race genom kroppen. Vilken utveckling den har gjort under sån kort tid ändå, fasicnerande, att på nio månader kommer en liten människa

Ska man äta något som är bättre för magen? Mitt har inte gått över ett dugg och jag bara springer på toan/vilar. Hehe men som sagt.. Det är ju en stor grej för kroppen att förbereda.

Grattis capy och jag måste verkligen säga att det är fina bilder ni lägger upp i bildtråden..

Hoppas även att din/era män som drack något för mycket igår är lite sega och ångerfulla idag, hihi.. Min sambo har också druckit och blivit lite väl i gasen och det är inte kul när det händer men samtidigt förstår jag ju att det ibland kan bli lite mycket av det goda...

• Albasmamma

Sommaren: tänk så här, det finns egentligen inget rätt eller fel. Du lär dig eftersom och kommer bli en fantastisk mamma! Precis som alla ni andra här i tråden.

• LiJon

Sommaren; jag har sett såna hängselvarianter men nu beställde jag en som ser ut som en vanlig pyjamas upptill med ärmar. Såg inte ut att vara så jättetjock heller. Från newheaven, tror den kostade runt 60-70 på rean o det känns ju överkomligt :)

• capy
    astro skrev 2012-07-14 19:54:07 följande:
    capy, grattis till Ebba! Vilken bjässe hon är med tanke på veckan
    Tack, ja hon är ju verkligen stor för sin vecka. Börjar nästan fundera på om det inte är felberäknat ändå.
  • anneh

Sommaren: oroa dig inte, allt kommer gå kanon! Jag har heller aldrig bytt en blöja, hihi!
    Men det är väl den där modersinstinkten, du kommer veta hur du ska tolka bebisens skrik och signaler sen..!

• Sommaren12

Tack för era tips och lugnande svar! :)

Ang kör i magen så har jag haft en tvärtom-upplevelse tror jag. Hade väldigt mycket problem INNAN geaviditeten. Fick den luddiga diagnosen ibs. Otroligt gasig och spänd mage och kunde bajsa max en gång i veckan. Var fruktansvärt och påverkade hela välbefinnandet. Men sen jag blev gravid har jag blivit helt normal i magen och HOPPAS det fortsätter även efteråt. Det är rena nöjet att gå på toan nu haha! :D Senaste veckorna har det börjat trycka på mer men inget kör eller nåt annat än så länge.

• novaunique

Trodde bebis-i-magen skulle trilla ut på golvet på IcaMaxi idag - tryckte på neråt såinihelskotta! Kände verkligen att "nu går vattnet närsomhelst!". Men det gjorde det ju inte såklart Och nu, härhemma, är trycket neråt mindre. Jag som inte hade haft ngt emot att bebis haft lite brådis

• Bellatrixx

Får man ta en panodil? Tror jag tuppar av snart, har världens mensvärk typ och magen går verkligen inte över.. Förlåt att jag klagar. Gråter