• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Maaya

Oj skrev ett långt inlägg men bara första meningen kom med :/ Jag ligger nu inlagd på BB för övervakning :/ Jag har ju äggvita i urinet. Dom upptäckte det i fredags hos BM så då fick jag en ny tid i måndags vilket visa att värdet ökat ännu mer så få fick jag åka in till sjukhuset dagen efter för nya prover oså hade jag tid imorse på sjukhuset igen. Efter varje besök så har äggvitan ökat så nu ligger jag på +3 oså har min puls ökat lite. Jag har legat på BB hela dagen o kommer stanna tills im för att därefter göra en bedömning om jag ska få stanna ännu längre (det verkar som om jag kommer vara inlagd över helgen iallafall). Dom gör CTG morgon o kväll, blodpropp på morgonen o tar blodtrycket var tredje timme ungefär. Vi får se vad dom säger im... Sov så gott allesmanns

• Sommaren12

Mayaa: vilken vecka är du i? När jag låg inne delade jag rum med en som hade hf. Där var det på tal om att kanske sätta igång henne om det inte gav med sig. Men det har de inte pratat om? Hon hade bara några dagar kvar till bf dock...

• FruKå

Huh lät inte kul med blodpropp?!
    Lycka till och hoppas du blir bättre snart!

En fråga, konstant mensont i svanken, o ilningar under naveln, är det förvärkar?? Åh jag vet att ni diskuterat det men jag minns inte. Känns som att jag går av när jag ligger i vår alldeles för mjuka säng :/

• Maaya

Sommaren12: På söndag har jag gått fulla 38 veckor så bebis är välkommen ;) Dom har typ inte sagt något om något än :/ men jag har pratat med min rumskompis som legat inne tidigare o hon säger att alla hon delat rum med som varit lika långt gångna som mig o med mindre äggvita i urinet har blivit igångsatta! Dock brukar dom vänta till efter helgen om värdena inte försämras såklart. Jag har hela tiden sagt att 38 veckor känns alldeles perfekt o jag vill att han ska bli lejonets stjärntecken (vilket han blir om han väntar tills på måndag) så vi får se, jag kanske får min bebis nästa vecka :D imorgon kommer jag få träffa läkaren så då tror jag dom kommer ge mig ett besked. Börjar bli lite nervös nu hehe

• Maaya

Min jäkla telefon ändra blodprov till blodpropp o när jag skrev för att rätta till felet så ändra den ordet blodprov till blodtryck... Haha jag ska nu vara lite tydligare: Dom tar blodprov på morgonen o Blodtryck var tredje timme ;)

• Novixi

Albasmamma: så spännande :) får se om den lill* kommer den 25 som du tror då :) ja, kanske inte så kul om den tittar ut bär du inte har någon hemma som kan vara barnvakt. Hur långt gången är du nu?

Någon annan som fått en känsla av när bebis väljer att titta ut? Hos oss så tippad det hej vilt på olika datum :) har 4 födelsedagar nu i slutet på juli att pricka in, och 2 i början på augusti. Alla tror ju att bebis kommer på just deras födelsedag ;)