• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro
    Maaya skrev 2012-07-20 23:56:51 följande:
    Sommaren12: På söndag har jag gått fulla 38 veckor så bebis är välkommen ;) Dom har typ inte sagt något om något än :/ men jag har pratat med min rumskompis som legat inne tidigare o hon säger att alla hon delat rum med som varit lika långt gångna som mig o med mindre äggvita i urinet har blivit igångsatta! Dock brukar dom vänta till efter helgen om värdena inte försämras såklart. Jag har hela tiden sagt att 38 veckor känns alldeles perfekt o jag vill att han ska bli lejonets stjärntecken (vilket han blir om han väntar tills på måndag) så vi får se, jag kanske får min bebis nästa vecka :D imorgon kommer jag få träffa läkaren så då tror jag dom kommer ge mig ett besked. Börjar bli lite nervös nu hehe
    I år börjar Lejonet på söndag kl 11:02 så du får väl försöka hålla dig till dess
  • Aprilia1977

Hej tjejer! Nu var det ett tag sedan jag bar här inne. Det blev som en drog för mig, sp var tvungen att avredistrera mig. Men är nu tillbaka.

Har en fråga till er; är det normalt att man känner sig olustig, kan inte sova, tror att jag håller på att bli sjuk, känner mig yr i huvudet etc, med är framför allt sååååå irriterad just nu. Gick idag in i vecka 37+0.

Kramar till alla nyblivna mammor och till er som precis sim jag väntar på smått...!

• Aprilia1977

Vad illa det blir med stavningen när man skriver från mob.... Sorry!

• A R

CTG mätte mellan 3-4 min mellan sAmmandragningarna, fick ondare och ondare. Men till slut gav sammandragningarna med sig. Tappen är inte påverkad och ingen förlossning på gång. De misstänker urinvägsinfektion så jag fick åka hem med antibiotika, bricanyl (om sammandragningarna kommer tillbaka) och Alvedon. Känns skönt att det inte var dags ännu, har ju bf först 30/8. Nu ska vi hem och sova.

• astro
    Aprilia1977 skrev 2012-07-21 00:50:24 följande:
    Hej tjejer! Nu var det ett tag sedan jag bar här inne. Det blev som en drog för mig, sp var tvungen att avredistrera mig. Men är nu tillbaka.

Har en fråga till er; är det normalt att man känner sig olustig, kan inte sova, tror att jag håller på att bli sjuk, känner mig yr i huvudet etc, med är framför allt sååååå irriterad just nu. Gick idag in i vecka 37+0.

Kramar till alla nyblivna mammor och till er som precis sim jag väntar på smått...!
    Allt låter normalt utom yrseln, den bör du prata med BM om för att säkerställa att orsaken inte är havandeskapsförgiftning.

Välkommen tilbaka
    A R skrev 2012-07-21 03:20:55 följande:
    CTG mätte mellan 3-4 min mellan sAmmandragningarna, fick ondare och ondare. Men till slut gav sammandragningarna med sig. Tappen är inte påverkad och ingen förlossning på gång. De misstänker urinvägsinfektion så jag fick åka hem med antibiotika, bricanyl (om sammandragningarna kommer tillbaka) och Alvedon. Känns skönt att det inte var dags ännu, har ju bf först 30/8. Nu ska vi hem och sova.
     Hoppas antibiotikan biter. Krya på dig Nalle
  • Sommaren12

Verkar som ni sovit gott i natt? Inga nattugglor? Jag har sovit skitdåligt, som förväntat. :( kommer nog vila bort hela förmiddagen, brukar va lättare då.

Jag har fortfarande konstanta sd. Gör fortfarande inte ont men magen är stenhård precis hela tiden. Är det normalt? Har varit så i ett dygn nu.

A R: kan alltså falska förvärkar va ett tecken på uvi? Skönt att du fick komma hem du som inte känner dig redo än.

• fru Elle

Jag har varit vaken sen 04.00, vaknade av dottern och sen kunde jag inte somna om. Har haft stickningar i händerna och de har känts bortdomnade. Som om de sover. Har letat mig fram till att det borde vara kapraltunnelsyndrom som man kan få bland annat när man är gravid. Har aldrig haft det tidigare.

• Ellenbmt

Sommaren- ring in till fl, det låter ju som du borde kollas upp, en spänd muskel i flera timmar kan väl inte vara bra? Duscha/bada?

• DetGodaLivet

Vaknade vid 6-tiden o kunde inte somna om. Kommer vara skittrött idag. Men det är som det är. Man sover jäkligt konstigt som gravid. Brukar tycka det är skönt att gå o lägga mig men nu drar jag mig för det för att det är så sablarns obekvämt och känns olustigt på något sätt. :( Tur man är ledig i alla fall.

• Tesdy

Här är en som sovit som en stock hela natten, känns det som i alla fall! Vet med mig att jag vänt mig ett par gånger men inte så att jag vaknat upp. Dottern vaknade nu vid sju och tyckte att det var dags att vakna. Hon som sovit till minst kl nio hela veckan.

Astro är du på läst med vad gäller Stjärntecken? Jag har ju en son som är född 21 maj 2004 och jag googlade då för att få fram hans tecken och då eftersom han är född tidigt på morgonen så fick den ena sidan jag hittade då fram att han är en oxe. Vet du om det stämmer??