• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Bellatrixx

Ang astrologi så beror det på planeternas position och förhållande till jorden osv som bestämmer vilket datum det byts för varje år och vart jorden står i vårt system.. Men brytdatumen brukar vara ungefär samma varje år och det är olika brytdatum beroende vad det är för tecken. Och i år tjejer så är det drakens år som ska innebära framgång och rikedom. Och detta år har inte varit på ca 50 år och är jättestort i Kina, man säger att det är ett "lyckat" år för barn

• Ellenbmt

Åh katten! Hejja hejja snart får du kattunge!! :)

Hade blaskigt blöta trosor i morse, men har inte kommit nåt mer så för min del va det nog en gosig flytis.....

Nu ska vi åka båt med morfar. Spännande.

• babyhummingbird

Då får lilla kattungen sätta fart nu innan katten börjar fräsa och spotta ;) Hehe

• Naimis

Grattis Saftochbulle och Helenaa till era bebisar!

Katten- Håller tummarna! Inte heller avis!

Fortfarande mycket sammandragningar, lite förvärkar men inget som tyder på att de skulle vara på g. Ska till BM på måndag, hade hoppats på att slippa, men jag får ta och pallra mig dit ändå verkar de som. Min ordinarie är på semester, men jag kanske vågar mig på att be om en svepning ändå?!

Nu blir lunch ute med svärisarna och en sväng till fjärilshuset.

Ha en fin dag!

• Lilja85
    Helenaa skrev 2012-07-20 19:50:39 följande:
    Imorse kl 07.37 på sin storebrors 6-årsdag föddes våran älskade lilla Lova, vikt 3740 g och 49 cm lång :D

Grattis!! Skrattande 

Blir bra otålig nu när det trillar in små knoddar i tråden... 
  • LindaPernilla

Hej tjejer!

Vad roligt det är att läsa om att det börjar hända grejer för några av er! För mig känns det som att det bara står stilla! Jag vill hitta slem i trosan, få värkar som fan och åka in och fööööda!! Men det är ju tid kvar.. 24 dagar kvar till BF!

I veckan fick sambon något ryck och satte upp sänghimlen, och därefter kikade han på listan jag skrivit om det sista som behövs inför bebis ankomst, stoppade in mig i bilen och så for vi iväg och inhandlade det sista! Så nu är allting färdigt och vi väntar bara på vårat lilla mirakel! :)

Jag har också blivit sjukskriven från mitt sommarvik. Dagarna känns såååå långsamma, men samtidigt har jag ingen som helst ork för någonting! Måste samla krafter bara av att ta en dusch.. ingenting känns speciellt roligt längre med min otympliga kropp och jag ligger helst i sängen/soffan med en bok och ett glas isvatten och en massa frukt och bara läser och tar tupplurar! Känner mig hemskt rolig.. inte!