• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Anneh: samma här, v.38+0 idag

Stort grattis till Saftmedbulle och Helenaa!

Noli: jag tänkte samma sak som dig när jag bläddrade i nya HM katalogen. Ska bli såå skönt att shoppa lite vanliga kläder till hösten.

Idag fyndade jag en hel påse med bebiskläder för bara 20 spänn på Röda korset.

• Novixi

Grattis Helenaa!!! :D Vilken födelsedagspresent till storebror :)

Gick in i v.37+0 igår, så 37+1 idag. Nu får bebis gärna komma när som helst för min del :) Har dock en känsla av att den kommer nästa helg (mellan 27-29 juli). Vet inte riktigt varför men bara en känsla jag har :P
    Har ni andra nån "förkänning" på när bebis ska komma?

• godisbit

Varmt välkomna alla små bebisar! =) Grattis Helenaa!

Såå kul med alla bebisar som trillar in nu! Fick precis veta att en tidigare kollega fick en son i natt så det känns som bebisar överallt! 

Förresten... vi har inte Naimis på gång också? Eller har vi hört ngt från henne idag? Vilka andra (tror vi) står på tur som vi inte har hört av? Det här är ju riktigt beroendeframkallande - snart kommer man förvänta sig nya bebisar varje gång man loggar in.... =) 

• A R

Grattis Helenaa och Saftmedbulle till era små! Hoppas ni mår bra!

Själv är jag på väg till Bb-Stockholm. Har 3 till fyra min mellan sammandragningarna, inga riktiga värkar men de vill att vi kommer in och kollar. Känner mig inte redo ännu så jag hoppas det lugnar ned sig.

• astro
    cupcakekiller skrev 2012-07-20 21:08:02 följande:
    Astro: mammi köpte en dobber ett år innan jag föddes, hade honom tills jag fyllde 11, tycker att de var jättebra som familjehund, fast mina kompisar och vissa av deras föräldrar var rädda för honom ;)
    Här finns det folk som går över till andra sidan gatan. Helt obegripligt egentligen, han är ju världens snällaste hund. Det är väl bara för att dobbar alltid är farliga på film ...

Han har aldrig ens morrat åt någon. Men hos veterinären måste han ha munkorg "utifall att", Vår andra hund däremot som är reserverad av sig och möjligen skulle kunna nafsa till om någon främling skulle bli för närgången, hon är liten och söt så henne går alla fram till och ska klappa (vilket är måttligt kul för hennes matte, som ju har ansvaret för eventuella nafs), och där vill veterinären minsann inte hämta munkorgen. Fördomar ... 
  • Ellenbmt

Ninime, naaaajs ;) ses sen då, ska bli kul å lära av dig irl

• Albasmamma

Novixi: jag har länge haft en känsla av att den lille kommer den 25:e. Mina föräldrar (som är första valet som barnvakt) åker bort nästa helg så även min storebror, så helst vill jag inte åka till fl då.

• babyhummingbird

Hemma från restaurangbesök med vänner. Hade en hemsk natt med många sammandragningar i natt.. Hoppas på antingen en lugn kväll... ELLER att det drar igång ordentligt. Gör lite sittande salsa i soffan... väldigt skönt under sammandragningarna måste jag säga! Tror pilatesbollen kommer bli min vän på BB!

• LiJon
    Sommaren12 skrev 2012-07-20 10:33:35 följande:
    Lijon: HAHA! Ja då var det samma film, garvar igen bara jag läser om det! Tycker det hade räckt att hon sagt att man kan låta lite lustigt. Punkt. Skrattade så jag höll på att kissa på mig! :D och så får din kille påminna dig om att inte rynka pannan. Seriöst, hur FAN ska man se ut när man föder barn?! Jag kunde inte titta med risk för fler skrattattacker så minns inte om själva andningsövningarna var givande.

Haha nej andningsövningarna var nog inte heller så mycket att hänga i granen... Det enda jag gillade med filmen var kapitlen "belöning" som gick ut på att pappan skulle smeka/massera mamman, haha Kommer ligga o ropa belöööning till min karl efter varje värk! Är ett massagefreak, haha.

Stort grattis till de nya bebisarna i tråden! 

Bm-besök idag; går in i v. 37 imorgon.
    Sf-måttet låg på 33 och hade ökat 1 cm sen sist, har annars ökat med 2 varje besök.  
    Bebisens hjärtljud; barnmorskan lyssnade läänge och jag började fundera på varför, när hon sa att de var nere på 122 och bad mig lägga mig på vänster sida istället. Då gick de genast upp till 145, så antagligen tycker inte bebisen om när jag ligger på rygg. Ligger ju enbart på vänster sida o sover så jag antar att bebisen är van vid det liksom. Har ju tyckt att våran alltid har så lågt (brukar ligga på 130 max 140) men det kanske helt enkelt är för att jag ligger på rygg när man lyssnar.

Blodtryck och blodvärde var bra! Nu är det bäckenröntgen på tisdag och vad det visar för resultat jag laddar för.