• Novalina

Augustibebis 2012

Stövelkatten skrev 2011-12-26 13:57:14 följande:
    Välkomna alla nya och grattis!

Skapade en bildtråd www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62228655.html , kan Gadget vänligen lägga till den i TS? Merci!
    Va bra, tack!

Är den både för VUL/RUL-bilder och magbilder?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    astro skrev 2011-12-26 14:08:03 följande:
    Läste någonstans att man mår mindre illa med pojkar, mer med flickor och mest med tjejtvillingar.

I så fall väntar jag nog en tös till  kan jag tänka mig. Det blir den femte i så fall.
    Jaha OK. Själv mådde jag aldrig illa med sonen, men har mått illa emellanåt nu, fast inte behövt spy som tur är. Kul med en tjej i så fall! Men såklart vilket som är bra.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Hejåhå skrev 2011-12-26 14:42:45 följande:
    ARba: håller med Caroline af Ugglas när det gäller att berätta för släkt och vänner. På jobbet bör man nog hålla lite lägre profil, iaf om man siktar på en karriär.
    Jo, men samtidigt kan det ju va svårt att dölja en växande mage, humörsvängningar, ökad trötthet och illamående på jobbet - plus att det ju finns regler som gör att inte gravida får sparkas...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ellenbmt skrev 2011-12-26 16:59:00 följande:
    Arba 35 år Värmland bf 7/8
    Ellenbmt 24 år Vingåker bf 4/8
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Stövelkatten skrev 2011-12-26 18:10:14 följande:
    Ja, och allt möjligt man vill visa upp! Inköp och annat. :)
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-26 21:24:46 följande:
    Nej inte sådär exakt hihi men jag gissade mig fram lite.

Jag hittade denna, eftersom jag hade 611 igår så ANTAR jag att jag passerat 4 veckor och är i 5+ men jag kan ha fel

Ang nyår, jag bävar verkligen inför det. Vi ska umgås med ett par som vi har lite svårt för just nu . Funderar faktiskt på att call in sick om man säger så men. Det är lite tråkigt men de skulle aldrig förstå även om vi förklarar hur det egentligen ligger till :/ 

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    05091112 skrev 2011-12-26 21:24:46 följande:

Ang nyår, jag bävar verkligen inför det. Vi ska umgås med ett par som vi har lite svårt för just nu . Funderar faktiskt på att call in sick om man säger så men. Det är lite tråkigt men de skulle aldrig förstå även om vi förklarar hur det egentligen ligger till :/ 

Jaha, OK. Tråkigt när man känner så... Då är det ju nästan roligare att mysa hemma själva bara.

Antar att de va de som bjöd er el.?
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Banananna skrev 2011-12-26 21:43:04 följande:
    Tack!  Det är en fast anställning!

Jag får se hur snabbt jag berättar, troligtvis kommer jag ta det med chefen ganska snart efter att jag börjat, så att de kan ställa sig in på att fixa en vikarie till efter sommaren, det kan ju ta lite tid i semestertider sen! Just eftesom det är ett fast jobb, så kanske det är dumt att vänta med att berätta.. Jag kommer ju endå ha gått mer än tre månader då... Mycket beror ju på hur jag mår, om jag mår bra och det inte syns så mycket så väntar jag nog lite längre.

Jag har inte fattat detta riktigt än... känns helt overkligt!
    Grattis till fast jobb, är alltid en trygghet ju!

Det blir säkert bra hur du nu gör. Gör det som känns bäst för dej.

((Kram))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Ellenbmt - 24 år - Vingåker - bf 4/8
    Arba - 35 år - Värmland - bf 7/8 - 2:a barnet
    babymarie - 22 år - Jönköping - bf 23/8 - 1:a barnet
    Lullaby - 23 år -  Bohuslän - bf 28/8 -1:a barnet

Ellenbmt: Skriv gärna du också om det är 1:a eller 2:a barnet för din del.

Och alla ni andra i tråden:

KOPIERA GÄRNA LISTAN OCH SKRIV IN ER PÅ LIKNANDE SÄTT NI MED!  VORE TOPPEN SÅ VI ALLA FÅR LITE BÄTTRE KOLL PÅ VILKA VI ÄR!

SKRIV IN ER I BF-DATUMORDNING TACK! Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina

Får jag fråga vad som är skillnaden mellan denna "nya" BF-lista och den gamla? I den gamla står det också BF, ålder, stad och vilket barn man är inne på. Känns rätt onödigt att ha två listor med exakt samma innehåll.Om det nu är någon skillnad (som jag missat), kan vi inte ordna en ny tråd som vi länkar till där uppe precis som den gamla. Rätt jobbigt att ha en sådan här lista i själva tråden när denna kommer bli betydligt längre. Såklart du får fråga! Och såklart du har rätt!! Men flera st. har ju fått mf som skrivit in sej i den tråden redan, så det va lite därför jag tänkte börja på en ny kula, för det kanske inte är så roligt för de att stå med då...? Men jag kanske tänker helt fel?

¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012