05091112 skrev 2011-12-27 10:31:47 följande:
Så skönt med sovmorgon, 9.45 vaknade JAG innan barnen
Efter nyår kommer kampen att vända tillbaks dygnet men det tar vi DÅ
Håller på och organiserar i förrådet med kläder och grejer, har upptäckt att oavsett kön på bebis kommer vi inte behöva köpa NÅGONTING!
Mammakläderna åker fram efter VUL tänkte jag.
Ska ringa KK idag!
Tog detta i morse, starkare kan det omöjligt bli!!

Grattis, ser ju jättebra ut!!
Min son väckte mej kl.9 imorse, man kan ju inte klaga över det precis heller.

Men då är han ju vaken längre på kvällarna ist., så vi ska försöka ändra det nu.
Vi behöver absolut inte heller köpa nåt nytt plagg el. annat till 2:a barnet, har så det räcker och blir över!

Köpte alldeles för många plagg, så jag behöver verkligen börja organisera upp alla urvuxna kläder som bara ligger i en enda röra i olika påsar och högar i ett rum, och börja försök sälja en hel del. Har nästan bara unisex-plagg, har medvetet köpt det så det ska passa oavsett kön.
Ang. mammakläder så är ju modet väldigt bra nu, det är många modeller som är lite pösiga runt midjan, typ "ballong-modell" och lite vidare i armarna och så, både sköna och snygga! Och perfekta för en växande

!
Och själv använder jag mej av träningsbyxor med skön resår i midjan, och gärna den modellen med hög mudd man kan vika upp i midjan, som en skrev finns på t.ex. Stadium nu för 149 kr, toppenbra att ha även då man inte är gravid!
Så man behöver eg. inte köpa mer säskilda gravid-kläder än jeans i så fall tycker jag, för jag hade suuuperstor mage i v.42+0, men hade inga särskilda gravidkläder mer än jeansen från H&M, som f.ö. blev utslitna, så jag behöver köpa nya nu. De är dock
väldigt små i stl, om ni tänkt köpa såna! Värt att tänka på.