• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • tjockisbullen

Jag är på förlossningen på Huddinge, de har tagit hål på hinnorna och det kom MÄNGDER av fostervatten o nu har värkar satt igång smått o börjar redan bli starkare så vi avvaktar o ser om jag kommer behöva värkstimulerande eller inte....ska försöka vila en stund nu sen mat o sen kämpa på:) 
    LYCKA TILL till er andra också!
    Kram 

• NiniMe

Jag befinner mig liggandes på en gräsmatta, jag känner hur dom svalkande regndropparna fuktar min heta kropp, allt känns friskt och fullt av syre... vänta, FAN JAG DRÖMMER OCH JAG BEFINNER MIG I EN JÄVLA BASTU...
    Typ 30 graders värme och denna fläskkroppen STEEEEKS....
    Gud i himlen låt mig föda NU så jag slipper denna tyngd i fötter och kropp (nä jag e inte religös)

• NiniMe

Karo77: Ja jag vill verkligen att den lilla loppan ska hoppa ut nu... Vi var inne på förlossningen i förmiddags eftersom hon inte sprallat på som vanligt men allt såg bra ut därinne, dom trodde absolut att hon kommer födas inom en vecka iallafall.... EN VECKA=1 ÅR

• Nettan1982
    tjockisbullen skrev 2012-07-26 15:15:25 följande:
    Jag är på förlossningen på Huddinge, de har tagit hål på hinnorna och det kom MÄNGDER av fostervatten o nu har värkar satt igång smått o börjar redan bli starkare så vi avvaktar o ser om jag kommer behöva värkstimulerande eller inte....ska försöka vila en stund nu sen mat o sen kämpa på:) 

LYCKA TILL till er andra också!

Kram 

Lycka till! :)
  • Stövelkatten

Vi har idag varit tillbaka på bb för lite uppföljning och sambon fick sin osäkerhet ang. Flaskmatning och napp mm stillad. Således har vi inhandlat bröstpump och napp. barnmorskan som tog emot oss var underbar, sa att det viktigaste var att det känna rätt för mig och oss; barnet får ju i sig mat i vilket fall. Skönt! Ska alltså prova att pumpa ur då Lil har ett sånt litet tag om bröstet och så kanske vi ger lite ersättning som tillägg om det behövs. Känner mig så lättad!

• Challelotten

Katten: du fick inte testa amningsnapp om hon inte suger rätt?

Jag fick använda det med dottern då hon inte sög ordentligt.

• Stövelkatten
    Challelotten skrev 2012-07-26 16:33:43 följande:
    Katten: du fick inte testa amningsnapp om hon inte suger rätt?

Jag fick använda det med dottern då hon inte sög ordentligt.

Jodå, använder amningsnapp också. Men även där är det trixigt att få det rätt när brösten är så svullna och stora. Hennes tag är helt enkelt litet. Men amningsnappen gör iaf att det funkar något sånär. Jag behöver inte gråta varje gång.

Tjockisbullen- lycka till! spännande att följa!
  • tjockisbullen

Har haft värkar men inte så jätteonda faktiskt och ändå har det öppnat sig från 3 cm till nästan 5 cm! 
    Hoppas det ska fortsätta gå lika smidigt o ändå ganska snabbt sedan de tog hål på hinnorna vid 13.30 tiden.
    Jag uppdaterar när och om jag kan:)  

• Blomsterfröna

Måste kolla med er. Efter förlossningen har man ju en speciell doft där nere. Så luktar jag nu genom mina byxor. Kan de sippra vatten??

• Ellenbmt

Katten- amningsnappen förstörde amningen totalt för mig, jag är en riktig anti-cowboyhatt!! Kanske kan förstå det bra med den men jag tyckte den gav mig sådan stress iochmed att brösten var våta av mjölk och hårda så gled den av till och från och så fick man börja om.

Skönt att ni köpt pump och ser en lösning! Amning är ju trotts allt inte allt! Kram