• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • cupcakekiller

Mvc idag, är i v.36 (35+5). Sf var på 33cm. Tydligen så var han inte alls fixerad som de sa på FL för två veckor sen, men han har fortfarande huvudet neråt. Fick tid för igångsättning om jag går över tiden, 8/9. Är beräknad till 24/8 men om han inte har kommit till den 23e så får jag komma in på hinnsvepning, så hoppas att jag slipper gå 2 veckor över tiden och igångstättningen!

• 7eHimlen

Cupcakekiller  - skönt att iaf ha ett "senast" datum att gå på :D Jag hoppas på att få en hinnsvepning vid nästa besök 8/8, men det beror ju oxå lite på hur tappen ser ut. 

Vi var oxå hos BM idag, v 36 (35+4) Hade med oss den blivande mormodern/min svärmor, kul för henne att lyssna på hjärtljuden :D 
    SF 34 (men det var en vikarierande BM, måttet borde vara 35, så vi får väl se vad vår ordinarie säger nästa gång)
    Blodtryck 115/80
    Socker 5,4
    Järn 118 (för en månad sen var det 125 så jag fick stränga order att börja med Niferex igen, annars dricker jag ju bara blutsaft) 
    Hjärtljud 149

Vi längtar så galet mycket efter vår lilla groda nu, men just idag känner jag att det är så mycket jag vill hinna med innan han kommer, så några veckor till kan han få stanna :P Imorgon ska vi iaf bara glassa på svärmors koloni, bada o ha det bra :D på lördag blir det marknad i Malmköping, får se hur varmt o jobbigt det blir, det borde ju iaf finnas nån bänk att sätta ner min tunga rumpa på :P o nästa vecka måste vi måla köket för sen går min fru tillbaka till jobbet tills bebis kommer :D

• cupcakekiller

7ehimlen: ååh fusk, här får vi inte hinnsvepning om man inte går över tiden :( min bm bryr sig inte det minsta om att jag har ständig mensvärk eller att jag är svullen son en boll, ingen igånsättning förrens 2 veckor över tiden o ingen hinnsvepning innan heller...hon är jämt snäsig och dryg, ska bli galet skönt att slippa henne sen!

• sally12

Bebis gör precis som mamma säger! 
    Nu är hon välkommen ut, klarade min uppkörning idag så nu är jag redo :D 

• eightythree

Har ni något bra sätt att skingra tankarna. Kan inte släppa att jag vill att lillan ska komma hellst på en gång! Hur spenderar ni dagarna/skingrar tankarna och alla små "tecken"?!

• irruz
    sally12 skrev 2012-07-26 20:36:44 följande:
    grattis till körkortet!!
  • Naimis

Grattis Albasmamma!

Nu befinner vi oss på hemmaplan sedan i eftermiddags. Inte blivit så mkt sömn då jag har en son som ville snutta hela natten. Slutade med att nappen åkte in så jag och mina boobs fick lite vila.

• fru Elle

Grattis till körkortet Sally12, nu är det bara för den lilla att komma.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • 7eHimlen
    cupcakekiller skrev 2012-07-26 20:32:56 följande:
    7ehimlen: ååh fusk, här får vi inte hinnsvepning om man inte går över tiden :( min bm bryr sig inte det minsta om att jag har ständig mensvärk eller att jag är svullen son en boll, ingen igånsättning förrens 2 veckor över tiden o ingen hinnsvepning innan heller...hon är jämt snäsig och dryg, ska bli galet skönt att slippa henne sen!
    Vad taskigt!! Låter inte som nån kul BM heller, trist att du fått en sån på halsen! Jag hade ju en annan BM än vanligt denna gång, o har inte tagit upp det med min ordinarie, men jag vet att de gör hinnsvepningar på Mama Mia så jag tror nog jag kan lura till mig en. Men de kollar ju tappen fört, o är den inte alls redo så går det ju inte. Hoppas hoppas hoppas att båda vi slipper gå över tiden. O får hinnsvepningar iaf. Spännande att vi bara är en dag emellan, får se vem som hinner först ut :D
    sally12 skrev 2012-07-26 20:36:44 följande:
    Grattis sally!!! :D
    Naimis skrev 2012-07-26 21:09:58 följande:
    Grattis Albasmamma!

Nu befinner vi oss på hemmaplan sedan i eftermiddags. Inte blivit så mkt sömn då jag har en son som ville snutta hela natten. Slutade med att nappen åkte in så jag och mina boobs fick lite vila.
    Åh vad mysigt att vara på hemmaplan Naimis, och tur att det finns napp så boobsen får vila lite :D Bilder på lilla underverket vill vi ju se oxå! :D