• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Visst är det så att sperma kan mjuka upp/reta tappen?
    För färdknäppen, det är väl både sperman och själva njutningen som gör nytta?

• Novixi

Det är både sperman och njutningen som gr nytta. Sperman innehåller prostaglandin men om det skulle göra någon större nytta behövs det ca 4 liter ;)
    Njutningen frigör oxytocin som är kroppens "lyckopiller" och stimulerar till sammandragningar mm :)

Här har jag testat storstädning, hallonbladste och färdknäpp så jag hoppas verkligen det hjälper lite på traven ;) men än sålänge har jag inte känt något så går nog längre denna gången än med sonen. Sonen kom i 38+4 och det är jag idag (måndag)

• LindaPernilla

Har funderat på en sak.

Jag har nyss varit sjuk med feber, halsont och hosta.

Om pappan blir sjuk nu, samma som jag var, vad händer då? Får han vara med på förlossningen och på bb? Dum fråga kanske, men har gått och funderat på det.

• A R

Så var det min tur att inte kunna sova.
    Gud så många tankar och funderingar man hinner plöja när man ligger och vänder och vrider på sig.
    I morgon åker vi till stan och ska inhandla skötbord och lite andra saker i för bebisens ankomst, på tisdag blir det bm. Börjar längta efter förlossningen och efter vår lilla skrutt.

Hejåhå, tänker på er och hoppas att det kommer att gå bra. Kram till dig!

Grattis Juliette!

• anneh

Tur att ni finns tjejer, annars hade man aldrig fått svar på alla dumma frågor :D

39+3 idag.. Blev en färdknäpp igår, idag blir det storstädning och fönsterputsning.

Grattis till alla nya bebisar jag inte hunnit säga grattis till!

Hejåhå: tänker fortfarande på er, stor kram!

• eightythree

Håller tummarna för dig med Anneh! =)

• Nettan1982

Hejochhå: håller alla tummar jag kan för att allt ska vara bra med er lilla grabb!!! Förstår du är orolig...

Bellatrixx, det var nog din slempropp som gick. Av vad jag förstått när jag läst om den (var lite besatt ett tag där) så när det är färg i den, typ röda el bruna strimmor så brukar det vara dgr/ ca en vecka från att sätta igång :)

• Ellenbmt

Dumt eller smart att åka till Ikea med dottern idag? Det är ca 8 mil åt fel håll från bb, alltså typ mer än 14 mil Om nåt händer? Vill så gärna dit....

• eightythree

Ellen: har du ngn annan som kan köra med dig? Ifall att... ?