• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Hejåhå. Skickar styrkekramar till er!!

Nu har jag kolhydrats laddat med lite Pad Thai. Det var gott. Barnen är lämnade hos min bror nu så att dom får sova imorgon. Nu sitter mannen och jag med en stor skål med godis och blänger på OS. Efter klockan tio är det dock slut ätit för min del då jag skall komma fastande imorgon ifall det blir snitt.

• Kampis

Hejåhå: håller alla mina tummar, skickar all min pepp och en massa styrkekramar till dig och er familj, de är så starka dessa små liven så det kommer säkert gå bra i slutändan :)

• Ellenbmt

Bra där! Missa inte chansen att åka in å ev få ut henne ;)

Har fått höra hela dagen av alla, att om man är öppen 4 som jag va, så skulle de säkert satt igång mig om jag stannat, men jag propsade ju på att åka hem!

• FruKå

När ska boandet ta slut eg? Städade altanen och rensade blommorna. Tömde källarn på 25 kg skit i säckar. Skurade tvättstugan och tom torkade av sköljmedelsflaskorna!? Det vart sånt väder, haha.
    Provade även att skruva på bröstvårtorna som nån skrev... AJ!?? Hur tusan klarar man att amma?
    --------------------------

Hejåhå; tänker på er, och hoppas innerligt du snart får hålla din gosse och att han blir frisk fort!

• Kampis
    FruKå skrev 2012-07-29 20:01:43 följande:
    AJ!?? Hur tusan klarar man att amma?
    --------------------------

Man biter ihop, andas genom smärtan, gråter en skvätt och håller ut några dagar tills det inte gör ont längre :D
  • DetGodaLivet
    Kampis skrev 2012-07-29 20:44:33 följande:

Man biter ihop, andas genom smärtan, gråter en skvätt och håller ut några dagar tills det inte gör ont längre :D

Jag minns med ettan att jag fick bita mig i handen när han skulle hugga tag den första tiden när det var som värst, för att liksom övertrumfa och dölja den andra smärtan. Han var en rätt dålig ammare i början, med tvåpan var det inte lika mycket problem.

Men de fåtal veckorna det handlar om i inkörningstid är SÅ värt det mot allt man får tillbaka.     
  • Ellenbmt

Jag fick aldrig så himla ont av amningen, tyckte det gjorde ondare när mjölken rann till när hon skrek eller man gått för länge med fulla bröst? :)

• Stövelkatten

Det är kväll och jag har INTE ångest för en gångs skull. Jejj! Storebror har fått hjälpa till mycket idag, vilket tydligen har känts bra för honom. Jag har grymt dåligt samvete för att jag är så lättirriterad eftersom jag är så stressad av minsta lilla pip minifröken uttrycker. Hade ju som sagt en tuff tid när sonen var nyfödd och det har tydligen satt större spår än jag trodde. Tur att storebror är så förstående!

Hejochhå- jag hoppas ni snart får hålla er unge!

Min vän i USA fick idag åka hem med sin son, nu får de äntligen vara tillsammans hela tiden!

• Naimis
    Albasmamma skrev 2012-07-29 15:40:13 följande:
    Hej tjejer! Har inte haft så mycket tid att sitta vid datorn, men försöker hänga med vad som sker iaf.

Stort stort grattis till alla som hunnit få sina bebisar redan och sen håller jag tummar och tår för att det sätter igång för er som har känningar och tiden ute. 

Ser att några diskuterat amning och sprängfyllda bröst, hittade en bra sida (ni kanske redan sett den, men tipsar iaf): www.amningshjalpen.se/index.php&view=article&id=137 Jag har fotbollar till bröst och jag tyckte detta hjälpte lite för Dante att få bättre tag om bröstet.    

Tack för tipset! Detta ska ja verkligen pröva.
  • Bellatrixx

Usch har panik, är i v 40 nu och nyss så hade jag och killen sex, vi hade inget ovanligt hårt eller någonting utan mer normalt liksom och nu kommer det blod ifrån pullan och magen är stenhård