• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Millas

Spännande Tesdy!! Hoppas bebisen kommer idag

Själv är jag så less på detta nu! Går och lägger mig vid 00 om nätterna men sover så illa så jag går inte upp förren vid 11 då är det dags för "frukost" och dusch sen går jag helst bara och lägger mig igen.
    Brukar prata ofta och mycket med min mamma men orkar inte ringa henne längre och hon vill inte ringa och tjata på mig heller.

Fick iaf BB och förlossningsväskan packad igår samtidigt som jag gick runt med rejäla och konstanta sammandragningar, kände att det var dags att få den packad då men det var ju såklart bara tillfälligt.

Idag kommer svärmor och stannar till på torsdag. Hur ska man stå ut? Orkar ju knappt med min egen familj haha. Men mannen är glad! Det är första gången hon hälsar på oss på flera år och hon har aldrig varit här vi bor nu. Tur att hon inte är en besvärlig person på något vis men det kommer nog bli jobbigt ändå.

Hoppas innerligt på att förlossningen sätter igång ikväll!

5 dagar kvar till bf.

• FruKå

Förstår det blir jobbigt med svärmor. Man är trött men känner att man inte riktigt kan slappna av, så känner jag...
    En månad efter beräknad födsel kommer svärpäronen att bo hos oss i två veckor!!!! Plus min mans bästa vän. De kommer från kroatien och det är andra gången de är här. Kul om man är trött och har en kinkig unge...
    Men de är heller inga besvärliga personer och vi kommer få god mat varje dag.. :)

• tjockisbullen
    Tesdy skrev 2012-07-30 11:55:29 följande:
    39+2 idag åkte in till fl för vändning, då har lillbäsen vänt sig ner med huvudet!!
    Läkaren frågar om vi skall avvakta uppstart om den kommer av sig själv men jag litar inte på lillbäsen så runt tio fick jag första gellen insprutad. Går nu runt här på mitt rum med småvärkar. Hoppas innerligt på resultat redan av denna första gellen, vill få ut hen nu.
    Stort lycka till! :)

Vi får åka hem idag äntligen - som jag saknat min prinsessa hemma! 
    Dock måste vi komma på kontroll för gulsot igen imorgon redan men vad gör det - är ju hellre hemma än här på bb ännu en natt:)  
  • Issan8
    fransyskan skrev 2012-07-30 11:06:31 följande:
    Jag skulle ha kunnat skriva varje ord (nästan iaf) själv. Makens lill-semester tar slut imorgon och jag bävar för att sitta själv hela dagarna medans alla jag känner jobbar. Saknar min familj och mina svenska vänner. Har gått upp en massa i vikt och mamma-kläderna sitter illa.

MEN har gjort ett klipp -- 12 tygblöjor för 250 sek när de nya kostar över 1,500 sek -- och nu ska vi till IKEA (igen) och köpa kräftor till min födelsedag... mums!

Hoppas ni alla får en bra vecka!!!
    ÅÅå precis samma här fransyskan och Gadget, vill vara i Sverige NU hos familj å vänner. Min man jobbar fortfarande fram tills bebis kommer så här sitter jag medan alla man känner här i Zürich är på semester. Skypar med mamma varje dag men önskar hon kom hit igen å pysslade om mig Glad 29 år å mammagris fortfarande.

Jag har fått tillbaka min superhunger igen, måste äta varannan timme för jag blir så där tokhungrig helt plötsligt, sjukt irriterande. 

Har inga råd överhuvudtaget när det gäller förvärkar eller sammandragningar, borde föda om dryga veckan men denna bebis visar inget minsta tecken på att ha bråttom ut. 
  • fru Elle

Lycka till Tesdy, hoppas ni snart får träffa bebisen.

Vill med att det drar igång nu, men är egentligen inte superless på att vara gravid men det kanske är vetskapen på att detta är sista gången som gör att jag känner så. Men jag är så less på all sport på TV just nu, men det är inte min man som är värst utan det är min mamma. Tvn står på med OS morgon till kväll och när vi är ute är det radion som gäller. Hade gärna tillbringat några dagar på BB nu för att slippa all sport för en stund .

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Xericax

Hej, det är jättelänge sedan jag skrev något sist men har följt med tråden ändå så gott det går, ni skriver ju så mycket Glad. Grattis till alla som fått sina små redan.

36+3 idag och det går ganska bra. Det är visserligen äckligt varmt nu så jag har samlat på mig en del vätska de senaste veckorna speciellt nu de sista dagarna, men jag har ändå totalt bara ökat 9 kg än. Lite foglossning har jag börjat få nu också. Dethär är tredje veckan som jag är ledig och tycker att jag har fördrivit tiden rätt bra, boar som tusan. På torsdag ska jag på tillväxt-ul. 

• Sommaren12

Millas: vi verkar ha samma dagsrutiner. Sover också dåligt om nätterna och går upp sent. Blir ibland lunch ist för frukost och sen vilar jag lite då och då på dagen.

Nu är jag i princip färdig med en hemsida som jag haft som ideellt uppdrag så nu kan jag ägna mig helt åt eeh ingenting! :P har rensat ut gamla lakan och påslakan som jag ska försöka ta tag i att sy om till spjälisen.

• Gadget

Mysigt att få komma hem Tjockisbullen!

Issan8, tror det var du som skrev om att ni kollat på "En unge i minuten" via YouTube. Tack! Jag har saknat de programmen, såg några i Sverige när de sändes på TV men ville se nu när jag själv står inför en förlossning. Men vis TV4play går de bara att se om man har premium. Nu har jag sett och gråtit till det första avsnittet. Ska kolla lite mer och peppa mig själv.

• Ellenbmt

Då är man nån tusenlapp fattigare, bilen full av ugglor och krimskrams ;) två sd på hela dagen. Börjar tro att jag inte gravid?!

Jag vet att jag inte gått över tiden ännu, men "imorgon" föddes min dotter, dvs.38+4, så börjar det inte i natt, så räknar jag det mentalt som att gå över då vi, även om man inte ska, hat stallt in oss på ett juli barn...
    Suck.
    Blir nog igångsättning 20/8 med min otur....
    Asså jag vet att jag låter hur bitter som hellst, men tog så mkt energi att vara på fl med värkar och förväntansfull sambo och allt. Sen inget lixom!! Usch.

Kram på er!