• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Jag förstår dig Ellenbmt så gnäll på. Hade jag kommit så långt som till förlossningen med värkar och allt hade jag känt mig sjukt snuvad på bebis och trott att hela graviditeten var ett dåligt skämt.

NiniMe, dig har vi väl inte hört något från idag. Du brukar ju skriva nästan varje dag tycker jag. Betyder det att pepperonin lockade ut bebisen igår?

• eightythree

Ellenbmt: förstår dig precis! Min första kom 37+3 och andra 38+4 så jag är också inställd på att få tidigare. Är 37+6 idag. Mentalt snart på övertid som du säger. Att behöva gå fullt ut finns nästan inte i min värld... :-S

• Roos26

Kommer inte håg om jag skrev detta förmån dag sen men ni som ska på bedömning för igångsättning, varför funderar de på igångsättning ?

• Svipp

Nu börjar jag oxå bli less, men jag har ju fyra veckor kvar till bf!! 36+0 idag tror jag det är. Önskar att man kunde veta på ett sisådär iaf men mitt första barn kom på 38+0 och mitt andra på 41+0 så jag har inget att gå efter. Kanske lika bra. Men oj så skönt om hon kom lite tidigare. Det händer så mycket annat där i slutet av augusti och början av september så jag har inte riktigt tid. Nu däremot har jag bara tid! Om lillbäsen bara kunde förstå det!

• Novixi

Det börjar äntligen hända lite här! Inget stort men varje gång jag varit på toaletten idag (5 ggr) så har det varit en liten del av slemproppen på pappret när jag torkat mig :D vet att det fortfarande kan dröja nån vecka men det händer i alla fall något! :D
    Det hjälpte kanske lite att vi myste till det igår då.... ;)

• Julies

Behöver ert råd!
    V 38+0 idag. Täta sd var 7:e min som börjat göra ont inatt. Mensvärk och ont i ryggen när magen blir spänd.
    Beviljad snitt nästa tisd (om en v)
    Kan det vara så att det sätter igång nu?
    Vill ju helst inte ringa fl i "onödan"..

• Sommaren12

Hade ett fånigt breakdown innan. Nyduschad och skulle klä på mig. Bara stod och stirrade in i garderoben och blev där och då så vaaansinnigt trött på mina mammakläder! Har bara ett par plagg som går runt runt runt och nu börjar många toppar bli för små och går inte över magen. Slutade med att jag slängde mej som en annan barnrumpa på sängen och började störtlipa.

SÅ färdig med detta nu.

• Kampis
    Novixi skrev 2012-07-30 16:05:05 följande:
    Det börjar äntligen hända lite här! Inget stort men varje gång jag varit på toaletten idag (5 ggr) så har det varit en liten del av slemproppen på pappret när jag torkat mig :D vet att det fortfarande kan dröja nån vecka men det händer i alla fall något! :D
    Det hjälpte kanske lite att vi myste till det igår då.... ;)

Får man vara så äcklig och fråga hur den ser ut?

jag har haft ett par dagar nu när jag ett par gånger om daget fått ur typ som en tjock slemtråd, nu börjar den bli mer ät det gröna hållet från att igår ha varit typ mjölkvit.. ka de va slemmisen? Den kom under förlossningen förra gången så jag har ingen aning om hur den kan se ut...    
  • A R

Heja, heja Tesdy!
    Ellenbmt, kan tänka mig hur du känner just nu. Hoppas att Ikeaturen gjort lite nytta och att det sätter igång inatt.

Jag har också varit på Ikea och köpt skötbord, spjälsäng, massas bra-att-ha-till-bebisen grejor. Har även köpt material till ett babynest. Hittade ett vitt påslagna med grå prickar på som jag tänkte använda till babynestet.

Jag och yngsta sonen hann därefter med lunch och shopping på stan. Köpte en fin liten stickad babytröja och envis mitt tycke snygg amningsbh, en knallrosa från boob.

Nu värker det inte bara i göterna utan det känns som om hela underlivet håller p att hå sönder med så nu blir det soffläge ett tag innan det är dags att börja montera säng och skötbord.

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-07-30 16:07:54 följande:
    Hade ett fånigt breakdown innan. Nyduschad och skulle klä på mig. Bara stod och stirrade in i garderoben och blev där och då så vaaansinnigt trött på mina mammakläder! Har bara ett par plagg som går runt runt runt och nu börjar många toppar bli för små och går inte över magen. Slutade med att jag slängde mej som en annan barnrumpa på sängen och började störtlipa.

SÅ färdig med detta nu.

Snart är det över!