Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Kosmos katten skrev 2011-11-29 19:12:01 följande:
    Hmm jag tror att jag fick en inskrivningstid iaf. Men jag kommer inte heller ihåg vad hon sa.
    Idag när jag ringde och frågade om KUB så sa jag att jag hade inskrivning den 13e, och de rättade mig inte utan sa bara att det var i god tid och att jag kunde fråga BM allt då.
  • Stövelkatten
    oxle bo skrev 2011-11-30 04:44:38 följande:
    Hej tjejer sitter på jobbet, nu vill jag hem o sova,slutar kvart över sju. Sen är der 30 min promenad till bussen, sen kissat hunden innan man får dyka i säng. Brukar inte äta när jag kommer hem men är sjukt sugen på äggröra, så får det nog bli. Har inga flygningar. Jag håller tummarna. Ska ringa kvinnohälsan orådfråga. Skulle ju höra av mig öm jag börja blöda.. villgöra vul nu. Men är bär i v5+ 0 tror jag så man kommer inträde så mycket.. får hålla ut till den 12.
    Haha, äggröra är min grej också! :D

Hoppas allt går bra för er nu och att det bara var lite rester eller så som skulle rensas bort.

Själv är jag påväg till jobbet strax, outade mig för min chef igår så idag behöver jag inte dra in magen. :) Kom på en lite läskig tanke igår... tänk om magen är så stor för att där är två? :S
  • Stövelkatten

Nu är jag lite orolig... Jag har ganska nyligen börjat äta medicin för ADHD, och läkaren har hela tiden vetat att vi aktivt försökt bli gravida. Buden var då först att det inte alls var någon fara, bara att köra på.
    Han sa att han kollat med en väldigt erfaren överläkare som just har hand om kvinnor med psykiska problem som är gravida. Tyvärr ringde han mig just och hade pratat med överläkaren igen, och jag måste sluta med medicinen bums. Finns ingen tillförlitlig forskning och kvinno-överläkaren hade nu sagt att hon starkt avrådde. :(

Hoppas allt är bra med lilla poppy.   

• Stövelkatten
    Naimisen skrev 2011-11-30 10:34:10 följande:
    Välkommen och grattis Lolli87!
    Jag har berättat för 2 av mina vänner, familjen blir till jul.

Mästerkatten- Det går säkert bra, trist att han inte tog reda på detta tidigare.
    Va roligt med Poppy, en av mina närmsta vänner har de som namnförslag på dottern som kommer i vår.

Den får heta poppy så länge eftersom den engelska grav-kalendern just nu säger "your baby is big as a poppy seed" :D
     (fast det är ett ganska gulligt namn nu när jag tänker efter) 
  • Stövelkatten
    sommar83 skrev 2011-11-30 10:40:47 följande:
    Mästerkatten, hoppas det inte haft ngn påverkan hittills, och att dom bara avråder för säkerhetsskull.
    Jag har haft ont i halsen och min smbo hade tidigare köpt zyx, relativt nya halstabletter från apoteket, och tänkte jag skulle ta en nu, men läste för säkerhets skull bipacksedeln och där stod det att gravida och ammande inte skulle äta det för att det inte fanns tillräcklig forskning. Så jag lät bli. Men tänkte då att så farligt kan väl inte en halstablett vara. givetvis handlar det om vad den innehåller. Men det är nog så, finns det inte forskning så avråds man.
    Skulle du få annan medicin eller ska du avstå helt tills barnet är fött/slutar amma?

Nej, det blir utan medicin nu, antagligen tills man slutar amma. Så får man väl se sen hur vi gör. Det beror, som du säger, på att det inte finns tillräcklig forskning, men man oroar sig ju såklart eftersom det är "allvarlig" medicin i den meningen att det är samma effekt som amfetamin. Nåväl. Inget att grunna för mycket på nu. :) Tack för uppmuntran! :)
  • Stövelkatten
    sommar83 skrev 2011-11-30 11:03:57 följande:
    Fick en sån härlig känsla igår, satt och tittade lite på tv innan jag skulle lägga mig och det bara upprepade sig inom mig. Jag är gavid!! Vad obeskrivligt fantastiskt! Hjärta
  • Stövelkatten
    alex02 skrev 2011-12-01 08:09:08 följande:
    Jag tror det kommer bli jättesvårt att inte avslöja att man är gravid. Jag spelar fotboll och har berättat för min tränare så han vet varför jag inte kommer. Han grattade så mycket och lovade att jag själv sedan skulle få berätta för laget, men det kommer bli svårt att dra en massa lögner om varför man inte kan träna. Får se hur det går :p föräldrar/familj vill jag så gärna berätta för på julafton :) men det är svårt att hålla sig, men har bestämt mig!:) hur berättar ni för era? Kram

Hej! Varför måste du sluta med fotbollen redan?

Jag har bara kört på med avslöjanden. Orka dra in magen  hela tiden. :D  Jag vill hellre förekomma eftersom min mage är så tjock redan. Känner mig som värsta flodhästen...

Beställde igår en graviditetsbh att sova i, det är ohållbart utan något stöd på natten!   
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2011-12-01 09:18:18 följande:
    Visst är det synd att man alltid ska behöva ha en anledning för att man inte dricker alkohol, tragiskt egentligen. Fast jag vet ju själv hur det är, även om jag inte dricker ofta så tar jag gärna ett par glas vin vid festliga tillfällen. Och det är ju just det att alla vet om det.
    Tänkte just samma... man kan väl bara säga att man inte dricker? Jag är väl känd som partypingla nr 1, men ingen har faktiskt ifrågasatt att jag har valt alkoholfritt under en ganska lång tid nu.
    Nåväl, jag hoppas det går bra för alla er som inte vill väcka misstankar. :)
    Alla tänker ju olika om det där med att säga något. Vi har inga betänkligheter alls egentligen, händer det något känns det bara skönt att folk vet om. Åtminstone familjen och jobbet; där man är mest, liksom.   
  • Stövelkatten
    Carolines Secrets skrev 2011-12-01 09:27:54 följande:
    Jag hade min första dag på senaste mensen den 28 oktober. Visst har jag gått fem fullgångna veckor imorgon då?

På privatkliniken där jag nyss boka vul så sa hon att jag gått fyra fullgångna veckor på lördag!!?

Märkligt! Hur man än räknar så är det konstigt att komma fram till det... om du har en normallång cykel.
  • Stövelkatten
    oxle bo skrev 2011-12-01 09:27:18 följande:
    Va fan, kommer lite brunt igen.. tror jag ger upp nu ,:(

Jag tycker det är dåligt att du inte kan få kollas för att stilla din egna oro iaf. Håller tummarna för dig!
Svar på tråden Augustibebis 2012