Inlägg från: eightythree |Visa alla inlägg
  • eightythree

Augustibebis 2012

Tror jag bestämt mig med vagn. Vi har en Brio classic med hårdlift från -04 sedan de andra barnen som vi kommer att använda även denna gång och så köper jag en Phil & Ted syskonvagn att ha åtminstone första halvåret som syskonvagn och sedan när det är dags att ha framåtvänd singelvagn får den funka som sådan. Mellantiden får vi använda brion mer flitigt (från ca 6-till 12 -18m).

Annars har jag köpt och fått lite kläder att ha i början - rosa och lila eftersom vi var på RUL först. Har också skaffat mig en babyfilt - den med tassar från Lindex! =)

Jag mår rätt ok. Känner mig klumpig och tjock, men nu växer ju magen mer och jag känner hur lillan rör och sparkar. Har lite spänningar och molvärk ibland, men tycker nog att det är sendrag nattetid som är besvärligast, tätt följt av törsten! Så grymt törstig!!! 

• eightythree

Är i v. 20+4... är det fler som börjat fundera på smärtlindring vid förlossning? Jag har inte hunnit med någon vid förlossningarna av mina två pojkar då allt gått så fort att lustgas varit det enda som funnits tid till. Nu vet jag inte om jag ska försöka läsa på och bestämma om vad jag ska ha eller strunta i det... *splittrad* 

• eightythree

tips!
    "Gilla"  MAM på deras sida på fb och få en gratis 0-6m napp =P (om ni är intresserade...)

• eightythree

Hej! 
    Vilka järntabletter äter ni?
    Har ätet duroferon då och då iom att jag hade det hemma (får då lägga till lite linfrö i kosten). BM rekommenderade att jag skule ta niferex fr. v 20. Nu har jag tagit dem men blir helt förstörd i magen. Fler med liknande erfarenheter? 

Annars har min halsbränna ökat kraftigt under sista veckan nu och jag orkar inte äta lika mycket heller. Sendrag om nätterna men rekomenderades att äta ngt salt innan sänggående mot detta - vet ej om det fungerar...

Själv har jag varit inne på en Brio Primo babyskydd i och med att jag anser att acta graco logico S är alldelles för tungt att bära med en bebis i för mig. Primo är lite lättare och smidigare. Våra barn har ändå inte kunnat sitta i babyskyddet till 13 kg då det blivit för trångt oavsett vilket märke (acta braco, britax).  Får se om jag hinner ändra mig igen... =)

• eightythree
    NiniMe skrev 2012-04-14 07:55:22 följande:
    Så nu börjar trista nätter..
    Jag har blivit så stor nu så när jag äter så är jag lika uppsvälld som en gammal falukorv... Halsbrännan har kommit och ja det känns som magsäcken ska ploppa ut..
    Minns verkligen inte att magen satt såhär högt med pojkarna...
    Aptiten har minskat, tack o lov men det är jobbigt o känna sig så uppstoppad...
    Nätterna är, somna på en sida, vakna någon timme senare och ligga kvar på samma för att försöka vända sig huja, strandad valross... Kuddar i hela sängen hahahaha...
    Känns drygt att man ska behöva ha det så här i ca 15 veckor till, måtte tiden gå fort... Mannen har fått nattjobbet om pojkarna vaknar, för har jag gått o lagt mig så stannar jag där hahahaah...
    Känner precis så jag med! Mkt större/högre mage nu än med pojkarna tidigare. Gah! Vi får kämpa och gnäla av oss mellan varven! =P Rennie är min nya vän mot halsbrännan! =)
  • eightythree

Läst att ni ökar lite i vikt nu. Vill inte öka allt för mycket med har gått upp 10kg sedan + varav 7kg sedan inskrivning. Den största ökningen brukar ju ske från nu när man snart är inne i tredje trimestern och till Bf. :-s vill inte bli enorm så jag hoppas kunna hålla det i schack!!!

Annars hänger jag med i tråden och läser era inlägg. Känner igen mig i era tankar och känslor många gånger. Börjar känna värk i fötter om eftermiddagen och drömmer mycket konstigt!!! Men i det stora hela så mår jag väl ganska bra.

• eightythree
    LindaPernilla skrev 2012-05-06 14:30:34 följande:
    Hej allihopa!

Jag hoppas att ni har haft en kanonhelg!
    Lill*n började röra sig sent på kvällen i fredags. Sedan dess har det varit full rulle i magen och jag kan andas ut! Tack och lov. Hoppas det fortsätter så, jag blir ju vettskrämd! :P

Igårkväll hade jag en väninna här för lite myskväll medans våra män gick ut för att ta en öl på puben. Karln min vågar knappt dricka alkohol utifall det blir något att vi måste åka in, men igår tvingade jag ut honom så han får se annat än min ank-gång och höra mina suckar och mitt stånk varje gång jag böjer mig framåt :P
    Så jag och väninnan spenderade kvällen framför lite filmer med en massa gotta och mys fram tills sena natten.

Inatt vaknade jag dock utav ett hemskt sendrag i vaden på högerben. Det gjorde så fruktansvärt ont så jag låg och skrek.. det höll i sig superlänge och idag har jag ont som tusan i vaden.. känns som en hemsk träningsvärk!
    Någon av er som varit med om liknande?
    Ha en superfin söndag alla fina!
    Ja sendrag har jag med - gärna vid läggdags vill det komma. Har tagit en stor nalle som stöd för att få upp benen lite just innan jag somnar - har känts bättre så i högläge =) Sträck inte ut tårna - då blir det lätt värre och musklerna låser sig. Bra att promenera och att stretcha men hälen i vinkel har jag läst... =)
  • eightythree

Första kollen sedan inskrivning idag i v. 25+6

sf mått: 25cm

hjärtslag: 149
    vikt: 75kg (inskrivning: 67kg, vid + 63kg)
    Blodtryck 104/59 (inskrivning: 111/62)
    Fick inte veta mer - vikten har jag kollat själv hemma då jag inte fick göra det där...?

Nedräkning till semester nu känner jag! Större än de andra barnen tror jag - ska leta reda på journalen och kolla för skojs skull! =) Har ni som fått fler barn märkt skillnad i sf mått eller omfång? 

• eightythree

uuu, måste få gnälla lite!
    fick hem en kasse gravidkläder för ev köp av en bekant idag. Riktigt jobbigt att se hur jag såg ut i alla kläder som inte satt något vidare + att jag inte bara behöver byta till gravplagg utan gå upp i storlek också. Och då är jag inte så lång heller så det ser ju helknasigt ut istället.  Hittade något iaf och hoppas att jag åtminstone fixar arbetsveckorna nu när värmen smyger sig fram. Har tyckt att jag försökt hålla vikten i schack, men jämförde med tidigare graviditet och såg att jag ligger redan 3-4kg högre för att vara i samma vecka. Kommer att landa på väldigt många kg innan detta är över om jag inte lyckas stanna upp lite. Varför får man sådan ågren över vikten trots att man är gravid???!!!

• eightythree
    LiJon skrev 2012-05-07 21:12:06 följande:
    Känner mig också enorm, och fyra gånger fick jag höra "tjockis" av olika kollegor på ena jobbet idag. Jag har ingenting emot att folk kommenterar MAGEN men när de säger "hej tjockis" så ser jag det som att dom menar hela mig och inte magen... sen när blev det okej att kalla någon tjockis? De menar säkert magen men när man känner själv att man lagt på sig på både lår, armar och rumpa också så är det inte kul.

Sen har jag fått någon nojja över att jag ska få en jättebebis. Läst exempel på en 6,5 kilos och även om det inte är så troligt så blir jag rädd att den ska bli jättestor. Förstå mig rätt, självklart är det viktigast att bebisen är frisk och hellre lite att ta av än att den ska vara alldeles för liten såklart. Mår lite dåligt av att jag tänker såhär men grubblar på det nästan varje dag...

Vi kommer också att ha bebisen i vårt sovrum, annat känns liksom otänkbart. Blir det inte i vår säng så blir det i vaggan som kommer stå precis bredvid iallafall första tiden, senare blir det spjälsäng men fortfarande i vårt rum. Nu har ju vi bara en tvåa haha, så vi har inte direkt nåt val, men även om vi bodde i en trea så skulle bebisen sova med oss säkert  det första året.       
    Ja precis - kommentera gärna magen men inte vikt/kroppen om det inte är en diskussion man är med i. Då blir man lätt stött...

JAg har också tankar om att detta blir en jättebaby!!! Har fått två små innan, så nu när graviditeten känns annorlunda inbillar jag mig att det blir en stor bebis och en tuff förlossning! =S

Kom på en sak....vet att ni pratade om moderskapsintyg för en tid sedan....när fick ni det? v26-0 idag och fortfarande inte fått något...? 
    sex veckor till semester!!! =)
Svar på tråden Augustibebis 2012