Inlägg från: eightythree |Visa alla inlägg
  • eightythree

Augustibebis 2012

Stövelkatten: men då är ni ändå nära nu! spännande!

Kan inte heller sova. Lättväckt, trött i kroppen och mycket som snurrar i huvudet. Nu vill jag ha extra koll på 3åringen som slog huvudet i eftermiddags och vi fick åka in och limma. en ond cirkel av att inte sova ordentligt och sedan vara loj på dagen med. :-S

• eightythree

Tjockisbullen:
    Min 1:a kom i 37+3 och var ute efter ca 3-4h efter vattnet gått. ( inga förvärkar)
    Nr 2 kom v38+? och var ute efter 2,5h efter vattnet gått.
    Nu säger BM att jag troligen får en liknande förlossning igen, men ändå ska vara beredd för "sega trean". En BM skröna tydligen om att man tror att nr 3 ska vara lika snabb som förgående men att det blir mer utdraget istället.

Men de två första startade på samma vis utan förvarning och full rulle när vattnet gått!

• eightythree

Bm vecka 32+6. Sf 32, tryck 114/64, spm 139-151. Lillan låg på vänster sida nu men har legat på höger med huvudet ner tidigare. Ska ta socker och blodimmunitetsprov i em. Ville inte ta med båda pojkarna till labb lagom till de blivit varma i kläderna på mottagningen sf har ökar från 28-32cm på 3v!!! Tyckte det var mycket men följer kurvan.

• eightythree

Andra natten jag är vrålhungrig!!!

• eightythree

Bez: styrkekramar! Skönt att kunna ta en lur på dagen!!! här blir det att förneka sömnbristen och hålla igång de små istället. Har ngn ev plan för dagen iaf. Men först kaffe och dusch! Lycka till hos bm!

Drömt att proppen lossnat inatt och att vattnet var på g. Kanske mental förberedelse?

• eightythree

NiniMe: kalasdag idag då! ha det så bra!!!

• eightythree

Ellenbmt: Ok, kanske får börja med kvällsmacka då. inatt tog jag två glas vatten men det hjälpte inte mycket.

Nu har jag och minstingen just avklarat dagens bullbak. Känner mig skapligt pigg så det är bara att passa på att göra saker! Solen gör säkert sitt också.

Stövelkatten: bakar du munkar själv? Är inte det lite klurigt?

• eightythree

En kväll med värk ( förvärkar?) svårt att somna men det är tydligt att det inte är sammandragningar. Har inte haft så med de tidigare men har läst att det förekommer hos omföderskor. Dock känns det tidigt nu i v 33+0 tror jag idag?! Får avvakta och se vad som sker... lite övning kanske...

• eightythree

Anneh:
    Drack hallonbladste förra gången. Vet inte om det blev någon skillnad men allt gick bra, liksom gången innan det. Tycker inte att det smakar så mkt - lite gräs och lite förnimmelse till hallon som de nämner ovan. men tro och hoppas kan man ju alltid göra!

Svar på tråden Augustibebis 2012