LiJon skrev 2012-05-07 21:12:06 följande:
Känner mig också enorm, och fyra gånger fick jag höra "tjockis" av olika kollegor på ena jobbet idag. Jag har ingenting emot att folk kommenterar MAGEN men när de säger "hej tjockis" så ser jag det som att dom menar hela mig och inte magen... sen när blev det okej att kalla någon tjockis? De menar säkert magen men när man känner själv att man lagt på sig på både lår, armar och rumpa också så är det inte kul.
Sen har jag fått någon nojja över att jag ska få en jättebebis. Läst exempel på en 6,5 kilos och även om det inte är så troligt så blir jag rädd att den ska bli jättestor. Förstå mig rätt, självklart är det viktigast att bebisen är frisk och hellre lite att ta av än att den ska vara alldeles för liten såklart. Mår lite dåligt av att jag tänker såhär men grubblar på det nästan varje dag...
Vi kommer också att ha bebisen i vårt sovrum, annat känns liksom otänkbart. Blir det inte i vår säng så blir det i vaggan som kommer stå precis bredvid iallafall första tiden, senare blir det spjälsäng men fortfarande i vårt rum. Nu har ju vi bara en tvåa haha, så vi har inte direkt nåt val, men även om vi bodde i en trea så skulle bebisen sova med oss säkert det första året.
Ja precis - kommentera gärna magen men inte vikt/kroppen om det inte är en diskussion man är med i. Då blir man lätt stött...
JAg har också tankar om att detta blir en jättebaby!!! Har fått två små innan, så nu när graviditeten känns annorlunda inbillar jag mig att det blir en stor bebis och en tuff förlossning! =S
Kom på en sak....vet att ni pratade om moderskapsintyg för en tid sedan....när fick ni det? v26-0 idag och fortfarande inte fått något...?