Inlägg från: eightythree |Visa alla inlägg
  • eightythree

Augustibebis 2012

Från en dag uppåt till en dag nedåt... Orkar inte plocka och städa konstant men har mini tonåringar på 3 och 8 som varvar sitt underbara jag med att käfta emot och beter sig illa- mkt som är på gång för dem med men jag pallar snart inte mer med alla förändringar. Men värre lär det väl bli så har ni knep så får ni gärna dela med er! Behöver tömma lite när tårarna trycker på... Sambon jobbar mkt just nu och jag har semester till Bf så det blir mkt på mig nu...

• eightythree

God morgon!
    Nu ska jag strax göra mig klar för att ladda skåpen. Bara affären öppnar kl 8. Så mycket mer fokus på mat nu när större delen av familjen är hemma.

Stövelkatten:
    Jag har Inte haft dropp vid tidigare två förlossningar så det är säkert olika beroende på vad som sker.

Hoppas på en bättre dag idag! hej hopp!

• eightythree

Tycker som flera av er att bebis får gärna stanna lite till IOM att jag/ vi inte känner oss redo än. Även om jag inte är så förtjust i att vara gravid längre... Om 2,5 v är sambon hemma och barnvakterna är i sverige igen så då kanske man kan ta in alla känslor inför vad som komma skall.
    Vi har bäddar sängen men täckt den med en filt. Har även vagnarna i lägenheten och ska hämta babysitter och gym idag som jag köpt av bekant.
    Ha en toppen dag i solen nu tjejer!

• eightythree

Hygienartiklar: Babyolja, liberoblöjor stl 1, inotyol, våtservetter, amningskupor, tops till naveln, rumptermometer, nattbindor, vaselin,... Nu minns jag inte mer

• eightythree

Sommaren: ja jag har ingen bra erfarenhet av pampers. Minns att deras första blöjor hade som ett nätliknande skikt som gjorde att sonen såg ut som en kassler om rumpan :-s vet inte om de ändrats med åren men kör med libero som ett säkert kort, speciellt till späd åldern.

Känn inte så om amning! Alla är vi olika!!! Huvudsaken att h*n får mat.

• eightythree

Bez: om du skulle få för dig att välja Foppa så vill jag bara säga att det blir väldigt varmt i sådana - tycker jag kalla fall... men mjuka e de!

• eightythree

Både ris och ros i tråden idag. Här håller jag energi nivån uppe med onyttigheter idag. Så skönt att ligga och läsa om hur ni alla har det- känner sig inte så ensam i alla funderingar. Har plöjt igenom en tidning och läst på om förlossningsställningar mm nyss. Sen blir det fortsatt soffläge och mys med smågrabbarna ikväll - tidig kväll får det bli!
    Har ni väldigt ömma bröst nu på sluttampen?

• eightythree

Tror hm har bomullsvantar till liten

Svar på tråden Augustibebis 2012