Inlägg från: eightythree |Visa alla inlägg
  • eightythree

Augustibebis 2012

Frumii: Stort grattis till bebisen! =) 

Capy: Instämmer med tidigare talare - spännande!!! Ta hand om er!

Angelica: Kramar till dig!!! Ni är kämpar!!!

• eightythree

Tycker varje natt är olik den andra. Beror på mat och vilotider för dagen som varit tror jag. Brukar dock alltid vakna vid 3-4 tiden en sväng innan jag somnar om till 5, 7 osv =) Ett par tre kisspauser per natt som regel och hunger som flera av er andra. Vissa nätter får jag upp och tar en macka eller ett glas mjölk med en banan, medan andra nätter tar jag två glas vatten och försöker hålla mig till frukost.

Sambon gör sin sista natthelg innan semestern och äldste sonen är hos farmor och farfar på sommarlovsmys med fiske osv i stugan,. Jag och 3åringen ska försöka hitta på något idag med. Funderar på kantarelljakt! =)) Jag tycker om att strosa runt och leta svamp, och han likaså. Kan ju leta så får han plocka Måste af försöka göra ngt av helgen nu - lite kvalitetstid!

Nu känner jag mig redo för att bebis ska få komma. Har haft en spärr i mig och inte kännt mig redo men det har vänt. Nu får hon gärna komma. =) Ska hämta en amningskudde imorgon och ska leta bärsele eller sjal, men det är väl ungefär vad som saknas. Tror jag har det mesta jag vill ha....

Tjuvstartade med att köpa en docka till lillgrabben så vi kan börja träna lite med hur man är mot en bebis - försiktig, äta, sova osv. Så kan ju han ta hand om sin bebis när jag tar hand om den nya familjemedlemmen sen kanske?! Får helt enkelt se hur allt kommer att bli. Men han vill att dockan ska ha en kompis ocså så vi vad som sker när han fyller år i slutet av Juli. Pojkdockan "Ellen" kanske får sig en vän.

Har sett att ni pratat slemmis osv. Vet att jag vid tidigare grav tydligt kunde urskilja att det var annat än vanlig grav.flyting när det var likt äggvita och mer som en seg klump. Men vad det verkar när man läser på olika gravidsajter så kan det skilja sig en del i färg...?

Hoppas ni får en bra dag i regn/sol!

• eightythree

Capy: Stort grattis!!! Då var hon rätt stor för att komma i den veckan va?! Hoppas ni mår bra! =))

• eightythree

Ellenbmt: KUL! Det behövs lite boost av vänskapsenergi mellan varven - hoppas ni får ta igen det ni missat med skratt osv! =)

Hejåhå och Babyhummingbird: Nej, det ä'r inte kul med onyktra karlar, men nu kanske de har avklarat den biten ett tag framöver

Själv var jag så trött efter gårdagen hos en vän med djur, promenader och sommarmys att jag struntade i tvättiden på kvällen och tog med mig minsta sonen och la mig och sov  - redan kl 20. Han vaknade nu vid 7.30. så han var lite trött han med. Jag har sprungit och druckit vatte, kisspauser och lider just nu av att vara väldigt uppblåst. Inte halsbränna men ständigt stinn och rapig. BLÄ! 

Idag eftermiddag ska vi titta på hus. Börjar känna mig som en kändig hos mäklarna nu när vi gått på x antal visningar under året. Hoppas huset är så bra som på bilderna och beskrivningen!  

• eightythree

Novaunique: Har inte haft ngn känning till mjölk med tidigare barn, men nu måste jag typ pressa ur lite varje dag för det spänner så i brösten annars.  Känner mig skitsnygg när ena bröstet växt sig större än det andra med (synligt!!!) så jag har amningsinlägg i ena kupan för att jämna ut skillnaden *LOL* Alla sätt är bra, eller hur är det

• eightythree

Ja, gravidkläder och orörlig! Nu är det inte roligt att ta på sig kläderna längre. Med pojkarna i magen har jag kunnat röra mig smärtfritt även på slutet, men nu är det stopp när jag böjer mig. Strumpor är ett helt projekt!

Längtar och försöker peppa mig själv till självdiciplin för att hitta tillbaka till min standardvikt till en början. Promenera minst 3km om dagen läste jag och följde när jag väntade första grabben och då rann alla kilon successivt av. När han var ca 10månader låg jag under startvikten. Det var svårare efter son nr2 och nu är jag orolig att inte få tillfällen att röra på mig. Ska åtminstone ha godisförbud ett tag. =)

• eightythree

Ligger och time:ar ikväll. Läst vad ni just skrivit om förvärkar och värkar och funderar på att ta en dusch.... Vet inte om man bara inbillar sig :-S

• eightythree

Ellenbmt: Hoppas på att allt går bra med far din! <3

• eightythree

Grattis till lillen "Minstörstalycka"!

Svar på tråden Augustibebis 2012