Inlägg från: eightythree |Visa alla inlägg
  • eightythree

Augustibebis 2012

Hahaha!!!

• eightythree

Sover någon med amningskudde? Hjälper det något? Vanlig kudde är inget vidare längre...

• eightythree

Natlup: ja det vore kanske något få be honom att ligga still så jag kan testa sovställning, hehe!

Hejochhå: Fy vilket bemötande från fl. Litar de så på normen att de flesta förstföderskor tar längre tid att de inte kan de till verkligheten i specifikt fall? :-S Tur att allt gick så pass bra ändå!!!

Nej jag instämmer om att nätterna inte alls är kul nu. Dagtid ser jag fram emot nattsömn, men nät det är dags går det inte av olika anledningar... Hoppas det ordnar sig idag -novaunique-!

• eightythree

Ja inte känner man sig som
    Någon supermorsa heller. Gnäller och har inte energi att aktivera barnen efter deras behov vilket startar en ond cirkel.

Jag började packa bb väskan idag. Inte klar men på väg. Behöver mynt till parkering, necessär, kläder till sambo och kamera. ( räcker iphone kamera eller ska man ta systemkameran?) Kanske ngt annat jag glömt men vill kunna gå och plocka och känna efter lite. Om det går lika fort som tidigare förlossningar så skulle jag inte hinna packa när det är på gång i och med att vi har en timmes bilfärd till förlossningen...

Jag funderar vad jag ska göra för att kunna sova inatt. Trots dryga 3h nattsömn är sambon förvånad över hur mycket jag ändå orkar med dagtid. Måste väl vara kroppens sätt att ställa om inför vad som komma skall, men inte roligt. vad har ni för sömntips?

• eightythree

Kramar till alla med krämpor här idag!

Själv är jag skapligt nöjd. Dels fick jag nästan 5h sammanhängande nattsömn och dessutom har sambon varit ledig igår och idag så jag inte varit ensam om allt. Känner mig glad och nöjd, mer än på länge!!! Ska snart ut på landet och klippa gräs, städa bil och grilla korv hos svärföräldrarna ( som är på semester). Skönt att göra ngt när energin väl finns!

Utöver det så spökar lillan runt massor och jag misstänker foglossning. Inte lätt att särskilja alla symptom tror inte att hon lagt dig tillrätta än IOM att jag tyckte mig känna kroppskonturerna imorse. V 33+5 idag ...

• eightythree

Åh vad underbart Angelica!!!
    Fortsätter att hålla tummarna och tycker att det var så skönt att läsa om framstegen! Måste kännas otroligt!!!

• eightythree

Dagens göromål : på äventyr för bad och lek i solen
    Veckans gravidterapi: färga solblekt barnvagn riktigt kul, so far!

• eightythree

Fick en massa kläder av en kompis idag. Vi ska få vår första tjej och hon har en tjej på 2år som vi kan ärva. Så jag skulle nog överleva nästan hela första året utan att behöva köpa nytt, haha! Galet mycket var det verkligen- det mesta i rosa, rött och vitt då. pojk/bas färger har vi efter sönerna med så det lär ju inte gå någon nöd i klädväg.
    Har haft en bra dag som åskådare när barnen badat. Röd som en kräfta i ansiktet men har jämnat ut bondbrännan lite mer iaf!
    Hoppas att ni alla får bättre sömn inatt nu! Har varit dåligt för många på sistone...

• eightythree

God morgon! Åh, vad det känns när jag läser om er som inte kan sova. Har ju haft likadant, men peppar peppar lyckats få två nätters skaplig sömn! Är däremot på halvfart från efter lunch till sovdags. Nu sitter jag och slötittar på bompa efter den sista strykningen med färg på vagnen. Idag tänkte jag hinna med att fixera och impregnera innan montering. Trodde att det skulle vara jobbigt med detta projekt men jag har fått mersmak!!! Boandets förtjänst tro? Annars letar jag tecken för att det närmar sig som så många av er andra. Börjar känna mig mer och mer redo, även om förlossningen känns skrämmande ( men tänk när lillan ligger på magen och allt är över!!!) oslagbart känsla!!!

Min bm sa att jag skulle äta magnesium rik kost mot kramper i hålfot och vader. ??

Svar på tråden Augustibebis 2012