• Jloow

Augustibebis 2012

Här kommer en fråga till er som har barn sen tidigare.. är det någon som har haft eller kanske till och med har en Bugaboo cameleon och kan uttala sig om den?
    Jag är grymt sugen på att köpa en begagnad men min man är jätte anti just den för att den är så dyr i nypris och jag märker hur jag mer och mer vill ha en! haha.. Någon kanske kan få mig att komma på bättre tankar.. ;)

• Jloow

Novalina: jag tycker personligen att vagnsnacket är en rätt stor del av att vänta barn så då kan jag tycka att du gått kan hålla dig till de andra trådarna som du är med i om det är så fruktansvärt jobbigt...

• Jloow

Bellatrixx: jag vet många som beställt hela vagnar från England för längre priser än blocket priserna så där kanske du kan hitta något. Den största sajten jag hittat är www.pramworld.co.uk hoppas den kan hjälpa dig!

• Jloow

När jag var gravid ned dottern hade jag sån huvudvärk mellan vecka 13-18 att jag blev inlagd på neuro.. Då sa dom i alla fall att det är väldigt vanligt att man får problem med huvudvärk just i det här veckorna för att det är så mycket som händer i kroppen med det stora ökningen av blod som ska pumpas runt och så.. Det var vad dom sa till mig i alla fall..

• Jloow

Lustigt för jag har fått höra från både läkare, sjukgymnaster, forskare osv att dom vagnarna är bättre än ex de som är liknade men bara singlar (alltså såna som barnet sitter direkt framåtvänt när det är dags för sittdel för att det blir för mycket intryck och oroväckande att inte ha bättre kontakt med föräldern i så tidigt stadie.

Men det råder nog stora tvister åt både hållen gissar jag.. Lägger inte så stor vikt i det. Man får nog göra det som man själv tror är bäst för just sitt barn för alla barn är ju trots allt olika och kräver olika typer av stimulans...

• Jloow

Tacka ja! Vi fick vagn av min svåger förra gången. Det är som du skriver mycket annat som ska införskaffas..

• Jloow

Anneh - jag hade en sån förra gången och vi fick en liten tjej..

• Jloow

Godisbit - vi har en sån stol till vår 2 åring o är jätte nöjda men den går som du säger inte att bära med sig utan den är stationär i bilen. Vi kommer skaffa izi sleep denna gången eftersom vi tycker besafe vart bäst av de stolar vi testat.
    Men jag skulle rekommendera att ha ett babyskydd först för det är stoor skillnad på izi kid stolarna och babyskydden även om izi kid säkert funkar jätte bra från nyfödd..

• Jloow

Vi hade stadiums väska när dottern var liten o jag älskade den! Hittar jag ingen väska jag vill ha bara för att den är snygg så blir det definitivt den igen!
    Jag är sugen på bugaboos väska med den runda formen men jag är lite för snål.. ;)

• Jloow

Vi köpte det billiga skötunderlägget som man viker och knyter ihop från IKEA o hade i stadium väskan. Det passade perfekt i den väskan och sen när vi köpte En bärstol fick vi med ett sitt underlägg som funkade utmärkt som skötbädd.

Flaskan passade utmärkt i nätfickan på sidan och småfacken under locket funkade utmärkt för skedar, salvor (inte i samma fack), nappar osv.
    Jag tyckte den funkade utmärkt. Jag köpte två shoppingkrokar som man satte på vagnen med kardborreband. Funkade hur bra som helst!

Svar på tråden Augustibebis 2012