• Jloow

Augustibebis 2012

Det var någon som frågade om syskonvagn tidigare idag.

Vi var o titta på vagnar idag o innan var jag helt inställd på en Phil o Ted verve och blev förvånad över att den fanns här i butik i Västerås.
    Men OJ vad besviken jag blev! Syskonsitsen såg jätte konstig ut, den sitter helt fast i chassiet när den sitter högst upp utan möjlighet till viloläge, inge ombonad för fem öre m.m. Men framför allt upplevde både jag o min man att den var jätte trång för bebis med mjuklift och när syskonsitsen satt bak kändes det fortfarande jätte trångt o dålig uppsikt över minstigen.

Efter ett ganska långt samtal oss emellan släppte vi tanken på den o kollade på alternativ.
    Tillslut fastnade vi båda för britax b-dual. Det vi fastnade för var: Mycket mer luft mellan sitsarna, större mjuklift, vändbar huvudsits (främst som enkel vagn då eftersom dottern kommer vara nästan 3 när bebis kommer o då skulle hon sitta med fötterna rakt i facet på bebis), enkel att fälla ihop med båda sitsarna på, man kan fästa babyskyddet direkt på chassit utan adapters, funkar även att ha ståbräda på om dottern skulle ändra sig över sommaren o föredrar att gå.

Vi har inte beställt vagnen ännu men vi är rörande överens och kommer beställa den inom kort. Babyskyddet får vi dessutom för halva priset så det känns ju jätte bra! :)

Sorry för mitt svamlande men jag var tvungen o få ur mig det.. ;)

Glad påsk!

• Jloow

Fru Elle - vår dotter är rätt liten för sin ålder. Hon väger kanske 12 kg idag så vikten har vi faktiskt inte brytt oss om.

• Jloow

Cupcakekiller: men herre min Jesus!! Vad är det för moster du har?? Jag hade skämt ut henne efter noter!

Jag o min man har bestämt namn sedan länge. Egentligen sen graviditeten med Leah. Nu står namnvalen mellan Lydia om det blir en tjej och killnamnen är vi liiite osäkra på men det lutar åt Nathanael eller Nehemja. Josua finns med på ett hörn men Nathanael har vi alltid sagt att vi vill ha en så det blir det nog men 9 av 10 som jag sagt det till höjer på ögonbrynen o säger "Naaah.. Vad då?" eller "Neee.. Vad sa du?" "har ni tänkt på hur långt det är?" osv. Skit i det så lever du längre liksom!

Vårt barn våra beslut! Grr blir bara mer o mer irriterad när jag skriver.. Haha går o äter lite godis i stället nu! :)

• Jloow

Sommaren12: jag tror inte att du behöver vara orolig. Jag har huuur mycket flytningar som helst under denna graviditet. Jag behöver använda trosskydd varje dag och byta flera gånger/dag. Jag har pratat med barnmorskan 1000 gånger om detta eftersom man känner sig så himla ofräsch men det är inget ovanligt.
    Det är heller inget ovanligt att det kommer i stötar eller vad man ska kalla det.

• Jloow

Sommaren12: har du varit förkyld o snorig den senaste tiden? Jag har nämligen märkt en skillnad på flytningarna då..

Sorry för allt äckelsnack!!

• Jloow

Ser att ni pratar en del om vikten under graviditet.. Med dottern 2009 gick jag upp 35+ efter att ha blivit sjukskriven med svåra foglossningar i vecka 21 och var mer eller mindre orörlig efter vecka 30.. Jag hoppas innerligt att jag slipper både foglossningar o den viktuppgången igen. Är i vecka 24 nu o har bara lite tendenser till foglossning än så länge.. :)

• Jloow

Jag tycker den är helt underbar och helt klart värd sitt pris. Dessutom är det enligt mig perfekt i storlek! Då har jag haft den både när jag ammade och när vi gav ersättning. Mer grejer än det som går ner behöver man helt enkelt inte.. ;)

• Jloow

Trossan - välkommen hit!

Ang. kläder vill jag slå ett litet slag för att stl 50 ibland kan vara den storlek man har ganska lång tid i början. Vår skrotunge vägde 3650 g o var 50 cm lång men drunknade nästan i stl 50 o hade det säkert 1,5 månad innan jag lessna o ville använda stl 56.. ;) kan vara värt att tänka på att man inte har en aning på hur de små liven ser ut när dom kommer eller hur dom växer väl utanför magen.. (jag tror att dotterns ben växte mest i början..;))

Svar på tråden Augustibebis 2012