• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Maho81

Samma här, vaknar också av dessa fruktansvärda värkar och min livmoder som redan är så jäkla ond efter den 12 timmarna jag hade värkar var 10e minut förra natten =( Jag håller på att krypa ur skinnet när de kommer, de är mitt eget privata lilla helvete....

• Issan8

Ja nu har även jag fått känna på förvärkar, första gången under hela grav Glad Men nej, jag är nog glad att jag sluppit fram tills nu, det gör ont men precis som du säger fruKå är det väl ingenting mot vad vi ska uthärda sen. Jag har vaknat 3 gånger under mina få sovtimmar av värkar, blivit tvungen att resa mig ur sängen för det gör för ont för å ligga ner. Försökt att andas lugnt men vete tusan om jag gör det "rätt". Nu är det rätt lugnt, ska snart ringa förlossningen å fråga angående blodet som sipprat.

Är det någon som har erfarenhet av ljust blod som sipprar litegrann, knappt något slem inblandat så blir osäker på om detta verkligen kan vara slempropp? Har blödit lite lite under hela natten. Någon som vet???? 

• iväntanpådig

Issan8: Kan de inte vara en såkallad teckningsblödning? att det händer något med livmodertappen! Snart på gång då!Glad

• Grizabella
    Issan8 skrev 2012-08-06 06:00:37 följande:
    Ja nu har även jag fått känna på förvärkar, första gången under hela grav Glad Men nej, jag är nog glad att jag sluppit fram tills nu, det gör ont men precis som du säger fruKå är det väl ingenting mot vad vi ska uthärda sen. Jag har vaknat 3 gånger under mina få sovtimmar av värkar, blivit tvungen att resa mig ur sängen för det gör för ont för å ligga ner. Försökt att andas lugnt men vete tusan om jag gör det "rätt". Nu är det rätt lugnt, ska snart ringa förlossningen å fråga angående blodet som sipprat.

Är det någon som har erfarenhet av ljust blod som sipprar litegrann, knappt något slem inblandat så blir osäker på om detta verkligen kan vara slempropp? Har blödit lite lite under hela natten. Någon som vet???? 

Kan ju vara teckenblödning, men ring absolut förlossningen och rådfråga,
  • fru Elle

Issan8 ring förlossningen och hör angående blödningen. Bättre att höra med dem och låta de avgöra.

Hade tre ganska starka värkar inatt, sånna värkar jag hade när FL startade med sonen. Sist då åkte vi ju in efter att jag hade haft tre värkar så jag gick upp för att göra mig redo att åka in. Men de klingade av, men håller tummarna på att jag är öppen mer så det blir lätt att göra igångsättning idag.

• fru Elle

Grattis Novixi till er son, lillebror verkar ha haft bråttom ut för att träffa er.

Tjockisbullen, blir så ledsen att du fick en så jobbig förlossning. Att de inte lyssnade på vad du sa och de stressade sig att krysta forcerat. Att du fick så ont efter förlossningen pga det. Trodde bara man behövde forcera krystvärkar om barnet snabbt behövde ut. Sen finns det ju de gånger man inte känner krystvärkar men då brukar väl BM guida mamman att krysta när värken kommer. Hoppas att tipsen om salvorna lindrar din smärta. Men du verkar vara en stark tjej och hoppas verkligen att du kan njuta av er nya underbart fina lilla familjemedlem trots det du blev utsatt för. Tycker det var bra att du har tagit en kontakt med ansvarig på förlossningen, viktigt att du får svar på varför de gjorde som de gjorde. Många kramar till dig!

• Ellenbmt

Grattis till novixi! Och om jag missat någon mer bebis?? Så avis på er :)

Hoppas du får ordning på problemet Bullen! Låter hemskt!!

Issan- låter som tecken blödning. Nog på g :) spännande!

• NiniMe

Grattis Noivixi

Hoppar in och skriver lite snabbt bara
    Allt är bra med lillan... Dock ganska ledsen av sig nattetid så här har det varit ca 6 timmars sömn sammanlagt sen vi kom hemi lördags... Men nu har mjölken runnit till och jag hoppas hon blir nöjd, nu sover hon iallafall min lilla loppa...

Ang värkar på natten
    Jag fick i ett par omgångar värkar som jag vaknade av och dom kändes betydligt mer än förvärkar men det var ändå inte flvärkar...
    Natten innan som min fl satte igång så fick jag det igen och dom var starkare och jag trodde att nu kör det igång men det stanna av... Men jag kände på mig i kroppen ändå att ngt lurt var på gång....
    Sen natten fre-lö så vaknade jag av en VÄRK, iognerade det eftersom det lurat mig innan hahaha, en till kom efter 8 min, försökte strunta i den med hahaha, 8 min efter den så sa jag till gubben, nu är det igång....  Jag visste med första värken att det var igång men jag var rädd att det skulle klinga av igen... Men det känns helt klart stor skillnad...
    Förvärkar drar en i fördärvet... Jag tycker nästan att det är bättre att man hade varit utan dom än att ha dom, dom ger en falska förhoppningar bara.... Men visst mina har ju gjort någon nytta också, så på så sätt e jag tacksam